Auteur Topic: Galaxy GPRS Doormelding lijnfout 30sec  (gelezen 5651 keer)

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 850
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Galaxy GPRS Doormelding lijnfout 30sec
« Gepost op: maandag 27 juni 2016, 11:40 »
Ik zit bij een klant met probleem en weet niet zo goed wat ik er aan kan doen.

Er hangt een Galaxy GD265 met een Iris Touch 200 NG GPRS (geen IP). (versie 2.18 vandaag vervangen voor v2.21 en dat in nog geen maand tijd).
Ik heb een test uitgevoerd zoals in de handleiding staat zonder Simkaart in de kiezer, hierbij haal ik een waarde tussen de 18 en 28 (minimaal moet hij 10 zijn).
wel is het zo dat wanneer ik de Simkaart er in stop de waardes variëren tussen de 7 en 29, maar zou hij alsnog genoeg bereik moeten hebben met de rest lijkt me.
Ook is het een Belgische provider, maar hij wordt vaker gebruikt (niet door mij) en voor de rest van de tijd heb ik verder geen problemen er mee.

Nu is het zo dat mijn verbinding naar de meldkamer toe in 1 maand tijd 23 keer is weggevallen voor 30seconden en 1 keer voor 49 seconden.

In de kiezer zelf valt niet meer in te stellen dan APN gegevens en IP adres van de meldkamer.

Maar is er toevallig iemand die dit ook wel eens heeft gehad of enig idee heeft wat ik hier nu aan kan doen?

Met vriendelijke Groet,
Dré

amekalala

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 57
  • Bedenk dit: net voor de storing was alles nog goed
    • Bekijk profiel
  • Functie: servicetechnicus inbraakmeld/cctv/data/intercom/etc.
Re: Galaxy GPRS Doormelding lijnfout 30sec
« Reactie #1 Gepost op: maandag 27 juni 2016, 20:58 »
Heb je er al een externe/buitenantenne aan gehad? anders zou ik dat eerst proberen.
Heb zelf een gelijkwaardig probleem gehad met een ander type gprs kiezer, was opgelost met een externe antenne.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy GPRS Doormelding lijnfout 30sec
« Reactie #2 Gepost op: maandag 27 juni 2016, 21:25 »
Idd, grote externe antenne doet vaak veel

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 850
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy GPRS Doormelding lijnfout 30sec
« Reactie #3 Gepost op: maandag 27 juni 2016, 22:25 »
Er hangt inderdaad een high-gain antenna (HGA) aan, deze hangt wel binnen, en er zit alleen nog een buitenmuur tussen en 6 meter.
De mast staat overigens niet ver van het gebouw vandaan als ik naar buiten kijk is hij zo te zien.

Wat ik overigens zo vreemd vind is dat het op 1 keer na altijd 31/32 of 33 seconden is dat hij weg is en hersteld is.
Verder is het bereik zo ver hij zelf aan geeft uitstekend en is het onwillekeurig wanneer het gebeurd.
« Laatst bewerkt op: maandag 27 juni 2016, 22:29 door Dré »

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.070
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy GPRS Doormelding lijnfout 30sec
« Reactie #4 Gepost op: maandag 27 juni 2016, 23:59 »
Is dat niet gewoon de tijd die hij er over doet om te controleren of er weer signaal is?
Dus dat het signaal maar een paar sec weg is maar dat hij na de ontdekking eerst gaat kijken of er bijv. zijn SIM er wel is, er wel een antenne is, er wel een telefoonnummer in staat enz.
Dus zeg maar een soort van zelf test wat hij intern uitvoert voordat hij tot de conclusie is gekomen dat er weer voldoende signaal is en dat het daarom altijd rond de 30 sec is?

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 850
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy GPRS Doormelding lijnfout 30sec
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 28 juni 2016, 05:55 »
Dat zou heel goed kunnen, maar dan zou dan inhouden dat hij die melding al stuurt als er al enkele seconden geen signaal is, is dat niet wat snel?

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.070
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy GPRS Doormelding lijnfout 30sec
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 28 juni 2016, 20:26 »
Op zich wel meestal staat dat toch ingesteld op 30 sec of 1 minuut maar ik weet niet hoe dat in zo'n GPRS is ingesteld en of je dat kunt wijzigen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 850
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy GPRS Doormelding lijnfout 30sec
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 28 juni 2016, 20:47 »
Dat durf ik dus ook niet te zeggen hoe die staat in de kiezer, maar ik vind dat wel een goeie, ik zal eens proberen na te gaan of ik er achter kan komen, en wat een standaard daar in is.
In kan haast niks instellen in de kiezer alleen het aansluit nummer en IP adres zo ongeveer.

amekalala

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 57
  • Bedenk dit: net voor de storing was alles nog goed
    • Bekijk profiel
  • Functie: servicetechnicus inbraakmeld/cctv/data/intercom/etc.
Re: Galaxy GPRS Doormelding lijnfout 30sec
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 28 juni 2016, 22:23 »
Wat ook nog zou kunnen helpen is een multi simkaart in de kiezer, deze pakt altijd het beste signaal.
Deze gebruiken wij tegenwoordig altijd en succesvol, voorheen deden we het met een klanten simkaart met een vaste provider wat regelmatig problemen gaf.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 850
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy GPRS Doormelding lijnfout 30sec
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 28 juni 2016, 22:24 »
Dank je, inderdaad dat gebruiken wij tegenwoordig ook altijd en zit er in dit geval ook in.  Maar bedankt voor het mee denken.

Wim_Harthoorn

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 14
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy GPRS Doormelding lijnfout 30sec
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 29 juni 2016, 11:37 »
Beste Dré,

Ik begrijp vanuit onderstaand relaas dat jullie een "roaming" SIM gebruiken.
Heb je deze functie in het menu van de IRIS Touch 240NG geactiveerd?

Met vriendelijke groeten, Wim CEO Chiron

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 850
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy GPRS Doormelding lijnfout 30sec
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 29 juni 2016, 13:28 »
Ja in de kiezer staat inderdaad het vinkje bij roaming ook aan, maar als ik dit bekijk via het software pakket op de pc staat hij uit en als ik hem dan aanvink, update verbinding verbreek en weer maar is die weer uit. Maar dat zou misschien ook een bugje kunnen zijn.  Al zat ik wel te denken, wordt misschien het vinkje op de software (pc)  uitgezet wanneer het kaartje tot het geen roaming ondersteund? (kaartje is geleverd door meldkamer). Het maakt overige verbinding via het eigen (gesloten) netwerk van de meldkamer.