Wel heren, ik laat jullie discussie maar even voor wat hij is. Mocht ik in de toekomst de centrale willen vervangen, dan komt deze informatie wel weer van pas denk ik.
Intussen is er een monteur over de vloer geweest, maar over de geleverde service en de daarbij behorende factuur was ik uiterst ontevreden. Ondanks mijn verzoek kan ik de centrale nog steeds niet zelf beheren, aanpassen en uitbreiden, omdat nu blijkt dat de installateurscode niet naar default is teruggezet (en ik die dus ook niet zelf kan aanpassen). Ik heb daarom besloten het dan maar zelf op te lossen, want ik wil een PIR vervangen en een magneetcontact bijplaatsen. Althans, als dat lukt. Mijn installatie is namelijk nogal nukkig.
De reset, zoals die op meerdere plekken hier is beschreven, lijkt bij ons systeem maar niet te lukken.
1. Zodra ik de kast open, gaat de centrale in alarm; deze is makkelijk te herstellen met een van de gebruikerscodes.
2. Sabotageschakelaar van de kast gesloten en vast gezet (dat gaat prima met een bolletje Pritt poster buddies).
3. Beide polen van zone 1 kortgesloten (het zal toch niet uitmaken of ik de aangesloten sensor op zone 1 loshaal of deze gewoon zitten?).
4. T-aansluiting kortgesloten met de HOLD-minpool.
5. Accuklemmen losgekoppeld.
6. Spanning onderbroken en weer hersteld.
Het bedienpaneel geeft daarna de gebruikelijke banner weer, maar alleen de managercode en gebruikerscodes werken. De standaard installateurscode (1122) geeft als melding: 'ongeldige code'.
Als ik daarna de aansluitingen in de kast herstel de sabotageschakelaar los maak, krijg ik de melding: 'install. reset gevraagd'. Zodra ik de kast sluit en als code 1122 ingeef, verdwijnt de resetmelding en kan ik het systeem weer gewoon bedienen. Alleen de toegang met de installateurscode 1122 wordt telkens geweigerd: 'ongeldige code'.
Wie heeft een idee wat ik fout doe? Alvast wederom mijn dank voor jullie reacties.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk