Auteur Topic: Tijdvakken bij een 90 uur vast contract  (gelezen 4473 keer)

Biker010

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Tijdvakken bij een 90 uur vast contract
« Gepost op: zaterdag 28 mei 2016, 16:22 »
Hallo

Ik heb bewust gekozen voor een 90 uur vast model contract dit ivm met mijn situatie thuis.

Nu is mijn vraag hoeveel tijdvakken mogen ze me geven want ze zijn diensten aan het inkorten wat kan betekenen dat ik dus meer diensten/dagen moet draaien om aan mijn uren te komen

Ik heb er ook nog een baan naast paar uur in de week overdag, maar als ik meer dagen moet werken moet ik dit baantje opzeggen.

Als je het cru bekijkt moet ik dus straks 20 dagen per periode beschikbaar zijn om aan mijn uren te komen en dit voor een parttimer.

Kan iemand mij uitleggen wat ik eventueel kan verwachten.


beveiligerr

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 173
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Tijdvakken bij een 90 uur vast contract
« Reactie #1 Gepost op: maandag 30 mei 2016, 07:16 »

Nu is mijn vraag hoeveel tijdvakken mogen ze me geven.

20 tijdvakken. Gezien je 90 urige contract mogen ze je maximaal 118 uur aan tijdvakken geven over maximaal 20 dagen, wat in dit geval uitkomt op 5,9 (6 afgerond) blokuren per dag waarbinnen een dienst gepland moet worden.

Verder, kan je niet aangeven/overleggen dat je de dag dat je ergens anders werkt niet ingeroosterd wilt worden? Zou op zich niet zo'n probleem hoeven zijn gezien je kleine contract.


-----
EDIT: Zie nu net pas vast contract in plaats van vast model. In dit geval kan je gewoon voor de volle pot ingeroosterd worden, dus 200 blokuren en 152 werken. Ik zou als ik jou was je contract om laten zetten naar vast model als je echt niet meer dan 90 uur per periode wilt werken.
« Laatst bewerkt op: maandag 30 mei 2016, 07:17 door beveiligerr »

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Tijdvakken bij een 90 uur vast contract
« Reactie #2 Gepost op: maandag 30 mei 2016, 23:43 »
20 tijdvakken. Gezien je 90 urige contract mogen ze je maximaal 118 uur aan tijdvakken geven over maximaal 20 dagen, wat in dit geval uitkomt op 5,9 (6 afgerond) blokuren per dag waarbinnen een dienst gepland moet worden.

Dat is wat kort door de bocht! Ja inderdaad, in de CAO wordt alleen het aantal uren aan tijdvakken gelimiteerd, niet het aantal tijdvakken. Maar een werkgever moet ook rekening houden met de persoonlijke omstandigheden van een werknemer. Dit betekend (onder andere) ook dat een werkgever een kortere arbeidsduur niet zomaar mag spreiden over veel dagen.

http://www.arbeidsrechter.nl/vaststellen-wijzigen-veranderen-werktijden-pauze-dagen-rooster

Verder, kan je niet aangeven/overleggen dat je de dag dat je ergens anders werkt niet ingeroosterd wilt worden?

Inderdaad, praten is altijd zinvol.

Zou op zich niet zo'n probleem hoeven zijn gezien je kleine contract.

Dat lijkt mij ook weer wat te kort door de bocht! Wij weten namelijk niet wat de achterliggende redenen en/of afspraken zijn. Maar in beginsel zou een parttimer in overleg met de werkgever wel wat (vaste) dagen als onbeschikbaar moeten kunnen bestempelen.

-----
EDIT: Zie nu net pas vast contract in plaats van vast model. In dit geval kan je gewoon voor de volle pot ingeroosterd worden, dus 200 blokuren en 152 werken. Ik zou als ik jou was je contract om laten zetten naar vast model als je echt niet meer dan 90 uur per periode wilt werken.

Het gaat volgens mij wel om een vast model....