Auteur Topic: Aritech alarmsysteem + sms doormelding  (gelezen 6130 keer)

Jason

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Aritech alarmsysteem + sms doormelding
« Gepost op: vrijdag 12 februari 2016, 22:49 »
Dag iedereen,

Ik had graag een alarmsysteem aangekocht waar ik een melding krijg op mijn GSM via sms
Ik dacht aan een simpele degelijke centrale zoals de Advisor Advanced ATS1000
Enkele PIRs en magneetcontacten volstaan, misschien ook een rookmelder of twee.
Deze centrale heeft 8 inputs dus dat moet voldoen.
Hoe gebeurt de alarmdoormelding bij brand of inbraak? Programmeer je dat in de PAC met mijn GSM nummer erin? Een analoge lijn heb ik niet. Kan ik eventueel een universele GSM kiezer aan de PSTN aansluiting koppelen van de ATS1000?
Dat is alles denk ik... :-\
Jason

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Aritech alarmsysteem + sms doormelding
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 13 februari 2016, 09:26 »
Als je toch al geen PSTN aansluiting hebt dan kies voor een ATS7310 GSM module, deze klik je op de ATS Advanced print.
Om PAC kosten te vermijden (je kunt sowieso niet aansluiten op de PAC zonder tussenkomst installateur) koop een prepaid kaartje, en stel in dat je SMS ontvangt bij meldingen.
Dan nog een wekelijkse SMS met daarin je beltegoed zodat je weet wanneer je weer moet gaan updaten.

Heb je nog wat meer € te besteden, dan neem de IP variant van de Advanced zodat je ook nog als extra via de app wat dingen kunt aansturen/uitlezen.


Jason

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech alarmsysteem + sms doormelding
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 13 februari 2016, 10:40 »
Bedankt voor info Atomic.
Dat is inderdaad wat ik zoek.
IP heb ik niet echt nodig, zie daar niet direct het nut van in. Via een app wat zitten spelen is niet echt mijn ding.
Een alarmcentrale moet gewoon werken en een bericht sturen bij een melding, meer hoeft niet voor mij :-)
Krijg je bij aankoop van de ATS1000 een softwareprogramma om alles te programmeren (bvb. ingang 1 PIR1, ingang 2 PIR2, enz...)
alsook naar waar de sms'en dienen verstuurd te worden?

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Aritech alarmsysteem + sms doormelding
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 13 februari 2016, 10:55 »
Kijk nu komt de volgende uitdaging, het aansluiten en niet te vergeten het programmeren.
Er zullen van con-collega's je willen uitleggen hier hoe je een PIR/Rookmelder/Magneet contact dient aan te sluiten ism de weerstanden, dit valt nog wel via plaatjes aan je uit te leggen.
Grootste probleem zal toch het programmeren worden, dit kan natuurlijk met en zonder software pakket, of het laatste op de CDRom welke je meegeleverd krijgt erop staat weet ik om eerlijk zijn niet, ik heb immers als installateur de software al op mijn laptop draaien.

Ik persoonlijk zal er niet veel moeite in steken om je hier via het forum te helpen mbt aansluiten en programmeren, daar dit natuurlijk mijn vak en uiteindelijk ook mijn brood is.
Maar als je goed je best doet met het lezen door de verscheidende threads hier zul je wel een eind gaan komen en met evt hulp van con-collega's.

Jason

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech alarmsysteem + sms doormelding
« Reactie #4 Gepost op: zondag 14 februari 2016, 12:05 »
Bedankt Atomic !

Als ik het goed begrijp heb ik in mijn geval alleen een ATS1000 type centrale nodig + een GSM module ATS7310 en de nodige PIR,s, magneetcontacten, rookmelder en sirene.

Eventueel een batterij voor in de centrale.

Misschien een praktisch vraagje voor jullie installateurs. Ik zou graag een magneetcontact installeren op een deur en een schuifraam (liefst inbouw). Gelukkig ga ik deze deuren binnenkort vervangen. Komen de magneetcontacten in het kozijn boven of langs de zijkant? Langs de zijkant lijkt me praktischer om er achteraf nog aan te kunnen :)
Zijn er speciale magneetcontacten voor PVC deurstijlen of maakt dat niet uit?


aritech

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech alarmsysteem + sms doormelding
« Reactie #5 Gepost op: maandag 15 februari 2016, 06:20 »
ATS7310 print wordt niet op print geklikt, deze wordt in behuizing gemonteerd en met kabel verbonden naar ATS1000A print. Verder rekening houden met voeding van gsm module, deze moet op accu worden aangesloten en niet op aux van paneel.

Christiaan

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech alarmsysteem + sms doormelding
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 13 april 2016, 22:33 »
Ik zat met hetzelfde probleem qua SMS doormelding. Ik heb nu een mooie oplossing bedacht met een Raspberry. Hiermee verstuur ik nu E-mail berichten op contactbasis en het werkt echt perfect. indien er interesse is hoor ik het graag.