Auteur Topic: AoIP voor honeywell flex 3-20  (gelezen 8639 keer)

Spuis

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
AoIP voor honeywell flex 3-20
« Gepost op: vrijdag 29 januari 2016, 12:43 »
Voor een Honeywell flex 3-20 zou ik graag ip doormelding willen hebben (AL0) middels sms. Zijn er betaalbare alternatieven voor particulieren of ben ik aangewezen op een PAC. Heeft iemand ervaring met een server dit zelf laten doormelden?

Michiel

meldkamersiacom

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
    • www.siacom.nl
Re: AoIP voor honeywell flex 3-20
« Reactie #1 Gepost op: maandag 1 februari 2016, 13:02 »
Hoi Michiel,

Kijk eens op onze website:
siacom.nl



Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk


Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: AoIP voor honeywell flex 3-20
« Reactie #2 Gepost op: maandag 22 februari 2016, 18:24 »
Zijn wel meer manieren of oplossingen dan siacom. Je promoot het wel heel erg graag op het forum. Weet niet hoe anderen er over denken maar vind het erg opvallend dat steeds mensen met vragen een niet inhoudelijk antwoord krijgen met verwijzing naar jouw website.

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: AoIP voor honeywell flex 3-20
« Reactie #3 Gepost op: maandag 22 februari 2016, 18:35 »
en ik moest installateur bij hun wezen, anders kreeg ik geen info oid.

Je kunt met een GSM-module die universeel is je telefoon laten benaderen.
of even een lokale installateur benaderen die misschien een module voor de Flex heeft liggen.

Ik persoonlijk ben niet zo gelukkig met Honeywell als inbraaksysteem, maar dat is mijn mening.
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

meldkamersiacom

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
    • www.siacom.nl
Re: AoIP voor honeywell flex 3-20
« Reactie #4 Gepost op: maandag 22 februari 2016, 22:29 »
Zijn wel meer manieren of oplossingen dan siacom. Je promoot het wel heel erg graag op het forum. Weet niet hoe anderen er over denken maar vind het erg opvallend dat steeds mensen met vragen een niet inhoudelijk antwoord krijgen met verwijzing naar jouw website.
Iedereen promoot hier zijn eigen voorkeuren volgens mij.
In ieder bericht lees ik hoe de 1 graag Honeywell installeerd en de ander weer Aritech. (Dat is ook promoten)
En natuurlijk zijn er meerdere oplossingen.
En een forum gaat juist over "hoe andere denken", ik weet niet wat je met deze opmerking wil verder?





Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk


Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: AoIP voor honeywell flex 3-20
« Reactie #5 Gepost op: maandag 22 februari 2016, 22:38 »
Je mag van mij best je eigen dienst promoten maar het zou mijn inziens informatiever zijn om inhoudelijk op de vraag in te gaan dan enkel te reageren met kijk eens op mijn site.

Als je de vraag goed had gelezen was deze overigens nogal warrig namelijk... :) vooral dit stukje.


"graag ip doormelding willen hebben (AL0) middels sms"

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

Spuis

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: AoIP voor honeywell flex 3-20
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 24 februari 2016, 11:50 »
Wellicht had ik de vraag wat moeten verduidelijken. Ik zou graag de IP alarmmelding gebruiken van de honeywell flex V3. Idealiter komt de alarmmelding natuurlijk gewoon binnen in de app van honeywell, maar helaas daar werkt Honeywell niet aan mee. Dan rest nog een server die de melding ontvangt en doorgeeft (middels een sms of liever nog IP via eigen app). Mijn vraag was dus of zo'n server zelf in te regelen is of er wellicht een betaalde server is. Van 1 weet ik inmiddels het bestaan (waarvoor dank).

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: AoIP voor honeywell flex 3-20
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 24 februari 2016, 21:52 »
Als het goed is, (zeggen ze al meer dan een jaar) komt er ook Push berichten voor op je telefoon en heb je dus helemaal geen meldkamer nodig voor die sms/push berichten. maar dan moet je nog even geduld hebben.

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: AoIP voor honeywell flex 3-20
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 24 februari 2016, 22:52 »
Voor zover ik weet komt deze ondersteuning niet vanuit Galaxy daar ze geen server inrichten welke de pushnotificatie verzorgt.

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

Spuis

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: AoIP voor honeywell flex 3-20
« Reactie #9 Gepost op: zondag 6 maart 2016, 07:29 »
Pushondersteuning in de app zou inderdaad een logische stap zijn. Helaas is logisch voor de consument niet altijd logisch voor de fabrikant. Dank in ieder geval voor de reacties tot nu toe.

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: AoIP voor honeywell flex 3-20
« Reactie #10 Gepost op: zondag 6 maart 2016, 08:15 »
Ja en nee... Het is een bewuste keuze van Honeywell. Uit beveiligingsoogpunt is dit meer secure daar jouw informatie met betrekking van je centrale en privé gegevens niet ergens in de cloud staan ( denk aan IP adres, port nr, firmware, telefoonnummer, email adres, registratiegevens van pushnotificatie dus, gebruikersnaam, wachtwoord, pincode en ga zo maar door)

Je connect dus rechtstreeks naar de Galaxy zonder tussenkomst van enige clouddiensten en de verbinding is beveiligd. Deze manier is dus veel veiliger, downside is dan dat pushnotificatie niet mogelijk is.

Er zijn overigens wel "centrales" van Honeywell die pushnotificatie doen maar die is niet gecertificeerd.

Ik denk uit beveiligingsoogpunt je dus heel blij mag zijn met deze oplossing

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: AoIP voor honeywell flex 3-20
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 7 april 2016, 22:44 »
Voor zover ik weet komt deze ondersteuning niet vanuit Galaxy daar ze geen server inrichten welke de pushnotificatie verzorgt.
Niet vanuit Honeywell, dus je wilt gaan zeggen dat een derde partij zo iets zal gaan regelen?
Wat ik vreemd vind is dat ze inmiddels al meer 1,5 jaar geleden riepen dat er binnenkort de optie komt voor push-berichten, we hadden en particulier die dit graag wilde, dus wij maar een keer een Galaxy weg gehangen, echter nog steeds geen push-berichten en een minder tevreden klant.