Auteur Topic: In dienst van Rijk  (gelezen 7731 keer)

rene1

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
In dienst van Rijk
« Gepost op: woensdag 27 januari 2016, 12:51 »
http://www.nu.nl/economie/4204267/rijk-kan-schoonmakers-in-dienst-nemen.html
Zou dit wat zijn voor beveiligers? Politiek roept immers al jaren meer "blauw"op straat.
Enerzijds zou dit, gezien onze (secundaire) arbeidsvoorwaarden, beter zijn. Anderzijds zou dit funest zijn voor bedrijven, de concurrentie vervalt maar wat als de politiek over een aantal jaar weer roept dat er minder ambtenaren moeten zijn? Dan denk ik met name aan de ouderen onder ons die niet meer aan het werk komen.
Wat ik liever zou willen zien is dat de overheid meer controle op onze branche uitvoert ( "foute" bedrijven die personeel laat betalen voor pas of kleding bijvoorbeeld, kartelvorming etc).
Wat vinden jullie?
« Laatst bewerkt op: woensdag 27 januari 2016, 12:54 door rene1 »

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: In dienst van Rijk
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 27 januari 2016, 15:25 »
Citaat
Asschers ministerie liet dinsdag weten tevreden te zijn met de uitkomst. De Rijksschoonmaakorganisatie is al aan de slag gegaan in het gebouw van het ministerie van Economische Zaken. En de voorbereidingen om ook bij de Belastingdienst te gaan schoonmaken zijn in volle gang.

Gaan ze de ministers en de ambtenaren opruimen dan? Zou een belastingverlichting zijn...
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

rene1

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: In dienst van Rijk
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 27 januari 2016, 17:46 »
We zijn zgn uit de crisis dus kan er weer bakken met geld over balk gegooid worden ipv investeren in bestaande problemen zoals de zorg etc. Maarja dat is "politiek" :(

beveiligerr

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 173
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: In dienst van Rijk
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 28 januari 2016, 07:22 »
http://www.nu.nl/economie/4204267/rijk-kan-schoonmakers-in-dienst-nemen.html
Zou dit wat zijn voor beveiligers? Politiek roept immers al jaren meer "blauw"op straat.
Enerzijds zou dit, gezien onze (secundaire) arbeidsvoorwaarden, beter zijn. Anderzijds zou dit funest zijn voor bedrijven, de concurrentie vervalt maar wat als de politiek over een aantal jaar weer roept dat er minder ambtenaren moeten zijn? Dan denk ik met name aan de ouderen onder ons die niet meer aan het werk komen.
Wat ik liever zou willen zien is dat de overheid meer controle op onze branche uitvoert ( "foute" bedrijven die personeel laat betalen voor pas of kleding bijvoorbeeld, kartelvorming etc).
Wat vinden jullie?

De overheid heeft al zoiets voor beveiligers, namelijk de Rijks Beveiligings Organisatie (RBO)
Echter nemen ze zelf geen personeel aan, maar werkt het op basis van aanbesteding (dus huidige bestaande beveiligingsbedrijven kunnen dan biedingen doen om de beveiligingstaken op zich te nemen).

CP

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 119
  • Aliquis in omnibus, nullus in singulus
    • Bekijk profiel
Re: In dienst van Rijk
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 28 januari 2016, 07:50 »
De overheid heeft al zoiets voor beveiligers, namelijk de Rijks Beveiligings Organisatie (RBO)
Echter nemen ze zelf geen personeel aan, maar werkt het op basis van aanbesteding (dus huidige bestaande beveiligingsbedrijven kunnen dan biedingen doen om de beveiligingstaken op zich te nemen).

De RBO is in principe bedoeld om het overschot aan bewaarders (die immers allemaal een beveiliger 2 diploma hebben) aan werk te helpen wanneer hun baan door het sluiten van gevangenissen komt te vervallen. Hieruit vloeit voort dat de overheid de beveiligingstaken steeds meer gaat inbesteden waardoor de beveiligingsbedrijven in principe buitenspel komen te staan. Ik vermoed dat uiteindelijk ook de RBO zelf gaat werven en aannemen. Dus in principe geen inhuur meer en voorlopig een personeelsstop (iig bij de DJI)

beveiligerr

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 173
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: In dienst van Rijk
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 29 januari 2016, 12:49 »
De RBO is in principe bedoeld om het overschot aan bewaarders (die immers allemaal een beveiliger 2 diploma hebben) aan werk te helpen wanneer hun baan door het sluiten van gevangenissen komt te vervallen. Hieruit vloeit voort dat de overheid de beveiligingstaken steeds meer gaat inbesteden waardoor de beveiligingsbedrijven in principe buitenspel komen te staan. Ik vermoed dat uiteindelijk ook de RBO zelf gaat werven en aannemen. Dus in principe geen inhuur meer en voorlopig een personeelsstop (iig bij de DJI)

Hmm, ok.

Dan snap ik niet dat ze nu juist aan het aanbesteden zijn... Onlangs nog een bedrijf uit de top 3 4 percelen gegund (2 gaan naar dat bedrijf, 2 naar een ander bedrijf omdat er max 2 mogelijk is)

Ook dat is DJI

CP

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 119
  • Aliquis in omnibus, nullus in singulus
    • Bekijk profiel
Re: In dienst van Rijk
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 30 januari 2016, 06:01 »
Voor zover ik heb gehoord is er bij DJI hier en daar zoveel uitstroom is op sommige locaties, in verband met sluiting, dat er personeelstekorten ontstaan op die locaties, vandaar dat er opnieuw ingehuurd wordt.
1 van de grote 3 had hiervoor een overeenkomst met DJI, maar ik weet niet of die mantelovereenkomst nog loopt. Verder hoor ik dat er ook wordt ingehuurd door DV&O, die niet onder deze mantelovereenkomst zou vallen.
Onlangs nog een bedrijf uit de top 3 4 percelen gegund (2 gaan naar dat bedrijf, 2 naar een ander bedrijf omdat er max 2 mogelijk is)
Wat je hiermee bedoelt is mij niet helemaal duidelijk, waarom zou 2 maar de max zijn, en waar haal je deze wijsheid vandaan?

joebiedoe

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 50
    • Bekijk profiel
  • Functie: beveiligingsmedewerker
Re: In dienst van Rijk
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 3 februari 2016, 09:12 »
Voor zover ik heb gehoord is er bij DJI hier en daar zoveel uitstroom is op sommige locaties, in verband met sluiting, dat er personeelstekorten ontstaan op die locaties, vandaar dat er opnieuw ingehuurd wordt.
1 van de grote 3 had hiervoor een overeenkomst met DJI, maar ik weet niet of die mantelovereenkomst nog loopt. Verder hoor ik dat er ook wordt ingehuurd door DV&O, die niet onder deze mantelovereenkomst zou vallen.Wat je hiermee bedoelt is mij niet helemaal duidelijk, waarom zou 2 maar de max zijn, en waar haal je deze wijsheid vandaan?

misschien haalt hij zijn wijsheid van tenderned

Een Inschrijver kan voor maximaal twee van de vier Percelen worden
gecontracteerd. Reden hiervoor is dat de RBO de mogelijkheid dat meer dan twee
Percelen aan één en dezelfde dienstverlener wordt gegund niet wenselijk acht.