Auteur Topic: Verminderen ingeplande uren  (gelezen 3349 keer)

EL74

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Verminderen ingeplande uren
« Gepost op: dinsdag 26 januari 2016, 19:40 »
Hallo

Deze week was ik ingepland voor 33 uren. Nu belde de planning vanmiddag dat ik een aantal uren moet inleveren omdat er een aantal hostessen gaan beginnen bij ons op de werkvloer en de uren die zij gaan werken gaan ten koste van ons als beveiliging. Betekent voor mij dat ik deze week 11 uur minder heb. Mag dit zomaar?
Ik heb trouwens een contract van 80 uur en zit hier inmiddels boven.

Groet EL

rene1

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: Verminderen ingeplande uren
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 26 januari 2016, 21:27 »
Als jouw werkgever de landelijke cao hanteert, zijn de diensten vorige week donderdag aan jou bekend gemaakt en dus zul je deze moeten draaien. Dus nee. Jouw planner zal wel nog iets aan de tijdvakken van volgende week mogen doen en hier vermindering van uren in aanbrengen.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Verminderen ingeplande uren
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 26 januari 2016, 22:08 »
Als jouw werkgever de landelijke cao hanteert, zijn de diensten vorige week donderdag aan jou bekend gemaakt en dus zul je deze moeten draaien.

Wellicht is het handig als je eerst eens goed de CAO leest? Artikel 50 lid 1:

"Indien de werkgever geen gebruik maakt van een aangezegde dienst geldt het volgende. In het geval dat de werknemer nog niet zijn arbeidsduur heeft gewerkt, betaalt de werkgever alle uren van de aangezegde dienst waarbij drie uren als gewerkte uren worden aangemerkt en de overige uren als minuren. Indien in een loonperiode reeds het maximum van 24 danwel 80 minuren is bereikt, worden in dat geval wel alle uren van de aangezegde dienst betaald. In het geval dat de werknemer al wel zijn arbeidsduur heeft gewerkt, betaalt de werkgever 3 uur aan de werknemer."

rene1

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: Verminderen ingeplande uren
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 27 januari 2016, 12:16 »
Oops, je hebt gelijk.