Auteur Topic: Omtrent DAHUA PTZ camera SD42212S-HN  (gelezen 8831 keer)

Burt

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Comtechtelecom
  • Functie: Field engeineer
Omtrent DAHUA PTZ camera SD42212S-HN
« Gepost op: zondag 29 november 2015, 18:18 »
Beste leden,

Heeft iemand ervaring of weet iemand iets over bovengenoemde camera?
Het probleem is namelijk dat hij in de logs van een Synology NAS elke keer de melding geeft dat de verbinding met de camera ia uitgevallen en daarna weer dat het hersteld is. Dat gaat soms aan de lopende band door.
Ook slaat het geen beelden op op de interne SD card, wel op de Synology. Na enkele dagen nadat hij geen meldingen heeft gegeven, stopt hi plotseling met beelden opnemen, ondanks hij de limiet van 30 dagen(ingesteld) niet heeft bereikt.
De camera heeft het eigenlijk nooit goed gedaan vanaf installatie, de importeur is praktisch meer bereikbaar voor info.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Omtrent DAHUA PTZ camera SD42212S-HN
« Reactie #1 Gepost op: maandag 30 november 2015, 13:43 »
Kun je wat screenshots plaatsen van de web-interface? Dan kan ik even zien of je alles goed hebt staan.
Je kunt de camera met Internet Explorer of Firefox benaderen.
Laat je via FTP opnemen op de NAS?
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Burt

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Comtechtelecom
  • Functie: Field engeineer
Re: Omtrent DAHUA PTZ camera SD42212S-HN
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 15 december 2015, 08:12 »
Beste Julian,

Sorry dat ik nu pas reageer, maar intussen heb ik een volledige reset in de camera gegeven; éen probleem met de SD card(was een snelle 64GB) gecontroleerd door de camera stand alone aan te sluiten heeft als resultaat gegeven dat ik met een 32GB(eenvoudige, geen supersnelle) heb getest uit een andere camera en daarmee gaan de opnamen goed. Ik ga met een goedkopere 64GB nog testen.
Wel het probleem van uitval in de Synology("verbinding met de camera uitgevallen, verbinding met de camera hersteld") blijft zich herhalen. Hij blijft dan wel opnemen, maar stopt soms toch na een paar dagen. Ik heb intussen begrepen dat dat gaat om een Synology<->Dahua software compatibility. Dit probleem had ik ook met een D-Link en na een update van D-Link en ook Synology was het probleem verholpen. Ik wil wel screenshots opsturen, maar welke uit welk gedeelte van de camera? Uit het onderdeel storage? Het zijn er wel veel van alle onderdelen.
Alleen in Firefox werkt het programma het best met de video weergave. Die gebruik ik, en de beelden worden op de NAS in Surveillance opgenomen. Ik heb een nog een Foscam, een Axis en D-Link op Surveillancce station, maar met die helemaal geen problemen en heb ook geen omkijken naar.
Hopelijk is dit voldoende info en kijk uit naar een reactie, alvast dank.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Omtrent DAHUA PTZ camera SD42212S-HN
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 15 december 2015, 12:31 »
Ah, je sd kaart... Daar gaat t mis. In de handleiding staat exact wat voor sd kaart je kunt gebruiken.
Surveillance Station? Ken ik nie.
Ik ga eens kijken voor andere software voor jou. Als je een foscam(gooi weg aub!!!), axis en een d-link hebt kun je beter een ander softwarepakket nemen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Burt

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Comtechtelecom
  • Functie: Field engeineer
Re: Omtrent DAHUA PTZ camera SD42212S-HN
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 15 december 2015, 21:54 »
Beste Julian,

Surveillance station is het programma onderdeel dat standaard zit in de Synology NAS voor opname van camerabeelden en heel veel merken camera's ondersteunt en heel goed werkt. Ik gebruik geen PC voor opslaan van camerabeelden daar die altijd uit staan en mijn Synology NAS wel 24 uur blijft draaien. De Foscam is een heel goedkope camera die ik tijdelijk gebruik daar ik die over had van mijn wijlen vader. Er komt een andere later in de plaats. In elk geval bij de overige merken camera's helemaal geen problemen.
In de handleiding van de Dahua 42212 staat niet welk type SD CARD hij alleen ondersteunt; er staat alleen Micro SD card 64 GB in de datasheet bijv. Heb jij dat misschien ergens zien staan welke type? Misschien heb ik het over het hoofd gezien. Een voorbeeld voor een volledige handleiding kun je vinden op deze link bij de tweede camera. 
https://www.smartwaressecurity.com/product-list.asp?action=oplossingen&index=100&hgk=100210&hg=100210090&bcpi=IP%20vaste%20en%20PTZ%20domes&bcpl=PTZ%20Full%20HD

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Omtrent DAHUA PTZ camera SD42212S-HN
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 16 december 2015, 12:54 »
hoe staan de andere camera`s geconfigureerd?
FTP?

heb je verbinding met de router vast? assigned IP?



Niet elke SD kaart is standaard geschikt om op te nemen.
http://tweakers.net/productreview/115139/samsung-pro+-microsdxc-+-sd-adapter-64gb.html
Deze bijvoorbeeld is hiervoor geswchikt om snel te schrijven en te lezen, met veel data.
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Burt

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Comtechtelecom
  • Functie: Field engeineer
Re: Omtrent DAHUA PTZ camera SD42212S-HN
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 16 december 2015, 19:44 »
Nee niet via FTP, alle camera's worden in een eigen map met hun naam opgeslagen op de NAS. Zie in de bijlage een screenshot van de opslag. Alle camera's hebben een vast IP adres. Ik heb nog geen test gedaan met het opnemen via FTP. Misschien een mogelijkheid te proberen.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Omtrent DAHUA PTZ camera SD42212S-HN
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 16 december 2015, 21:53 »
Waarschijnlijk zit het probleem in de combinatie NAS en camera.
Omdat je geen systeem recorder gebruikt zal je NAS waarschijnlijk ONVIF gebruiken.
Helaas is de praktijk dat ONVIF dan wel gestandaardiseerd is maar dat elke leverancier er toch net weer zijn eigen afwijkende draai aan geeft.
Gevolg de problemen die jij nu omschrijft, het gaat een hele poos goed en dan gaat het plots fout, herstart je het geheel dan werkt alles weer maar na een poosje weer hetzelfde probleem.

Dit probleem krijg je ook vaak als je verschillende camera's op dezelfde recorder aansluit.

Zelf heb ik het opgelost door simpel 1 x per week op een vaste tijd de recorder opnieuw op te laten starten.
Door deze interval kleiner te maken dat dat de storingen ontstaan omzeil je het probleem.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Burt

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Comtechtelecom
  • Functie: Field engeineer
Re: Omtrent DAHUA PTZ camera SD42212S-HN
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 17 december 2015, 07:16 »
Beste GerritB,
Je post klopt redelijk wel, is ook mijn vermoeden software combinatie NAS-Cameramerk, dat gebeurde ook bij een Dlink camera, moest hem elke keer opnieuw opstarten en tijdelijk toen verholpen om een automatische opstart per week te geven, tot er een nieuwe update kwam en het probleem zich niet meer voordeed, dat gaat nu heel goed.  Ook een automatische opstart in de Dahua op elke dinsdag laten geven, maar die blijkt niet te helpen. Misschien een berichtje naar Synology om dat te laten onderzoeken?, wie weet of dat helpt.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Omtrent DAHUA PTZ camera SD42212S-HN
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 19 december 2015, 18:41 »
Of dat helpt weet ik niet maar dit is een veel voorkomend probleem.

Neem een willekeurige recorder sluit er camera's van hetzelfde merk op aan en alles werkt probleemloos. Neem dezelfde probleemloze recorder en sluit er verschillende merken camera's op aan het regent problemen.
Ga je kijken wat er gebeurd dan zullen alle niet van het zelfde merk camera's werken via ONVIF en deze zullen ook vrijwel allemaal op den duur problemen gaan geven, daarnaast zijn de camera's minder uitgebreid instelbaar en kun je zelfs instellingen maken (door deze camera's via IP te bereiken) waardoor het beeld compleet knudde wordt of dat er zelfs geheel geen beeld meer verkregen kan worden.

Wil je het oplossen pak dan software specifiek voor de camera's en vaak is het probleem dan ook meteen geheel opgelost.

suc6

Gerrit
 
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Burt

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Comtechtelecom
  • Functie: Field engeineer
Re: Omtrent DAHUA PTZ camera SD42212S-HN
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 19 december 2015, 21:11 »
Ik heb intussen een email gestuurd naar Synology, en hebben gelijk gereageerd om enkele vragen te beantwoorden voor info en ook tips gegeven hierover. Ze gaan zeker ernaar kijken maar hierna heb ik nog meer info gevonden in een Synology forum zie de link: http://www.synology-forum.nl/surveillance-station/surveillance-station-is-het-nu-onstabiele-rommel-of/
In elk geval het lijkt het een bekend probleem te zijn Synology/merk camera na updates etc.
Ik wacht het wel af en nog mijn dank voor meedenken.