Auteur Topic: Galaxy GD94 met 4 gebieden, inschakelen met CBP uitschakelen MAX-pas  (gelezen 6506 keer)

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Galaxy GD94 met 4 gebieden, inschakelen met CBP uitschakelen MAX-pas
« Gepost op: dinsdag 17 november 2015, 19:41 »
Beste collega's

Ik zit met het volgende, We hebben een bestaande klant, deze Had voorheen maar 1 gebied met daarbij volledig in en gedeeltelijk in.
Nu Is het zo dat er twee delen bij zij  gekomen, dus Had ik gedacht om er 4 blokken (gebieden)  van te maken. Echter Is het zo dat wanneer ze binnen komen en willen uitschakelen ze de pas voor het bediendeel houden binnen no time wordt het gebied uitgeschakeld,, wat wordt getriggerd door de toegangsdeur maar om de rest ook uit te schakelen moeten ze de pas er 4 seconden voor houden voor dat ze kunnen kiezen welke gebieden ze willen in/uitschakelen.

Nu Is mijn vraag, Is het ook mogelijk om via de functie toets A of B de blokken keuze te krijgen om zo te selecteren welke gebieden in te schakelen om vervolgens bij thuis komst met de MAX - pas altijd alles in 1 keer uitschakelen, zonder gebieden lijst.

Iemand die me hier mee kan helpen?

Johan de Graaf

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 43
  • Alles gaat automatisch maar niets gaat vanzelf
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy GD94 met 4 gebieden, inschakelen met CBP uitschakelen MAX-pas
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 21 november 2015, 19:12 »
Goedenavond Dre,

Als ik je goed begrijp wil je bij het aanbieden van de MAX pas, alles in een keer uitschakelen i.p.v. een gebied te kiezen? Volgens mij kun je dit instellen in menu Codes, daar staat  waar de gebruiker toegang toe heeft, welk blok/gebied, wanneer je in dit scherm een * geeft wordt alles in een keer in en/of uitgeschakeld. Dit is dan wel van toepassing op het gebied waar men toegang toe heeft. Komt gebruiker 1 binnen en heeft deze toegang tot gebied 1,2, worden alleen deze gebieden uitgeschakeld, komt vervolgens gebruiker 2 binnen en deze heeft toegang tot gebied 1,2,3, moet de gebruiker eerst de pas aanbieden, anders volgt een alarm wanneer er op dit gebied geen vertraging zit.

Hoop dat dit je wat helpt.

Grt Johan
Met vriendelijke groeten,

Johan de Graaf

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy GD94 met 4 gebieden, inschakelen met CBP uitschakelen MAX-pas
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 21 november 2015, 19:24 »
Dat is inderdaad wel wat ik wil ja, echter mogen ze alleen uitschakelen met de pas.
Maar wat ik daarnaast ook graag wil Is dat met de functie toets A of B blokken keus krijgt om aan te geven welke gebieden je wilt inschakelen.

Wat ik me anders afvraag us, hoe doen jullie dit?

Het grootste probleem Is namelijk dat wanneer je de pas voor de max bediendeel houd hij wel het gebied uitschakelt waar er op dat moment activiteit Is, maar om de rest ook uit te schakelen moet je de pas er lang voor houden.

IL dacht eerst het voordeur contact in de eerste 3 gebieden te plaatsen zodat er in die 3 gebieden een actie Is, maar dat pikte hij niet op die manier.

Johan de Graaf

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 43
  • Alles gaat automatisch maar niets gaat vanzelf
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy GD94 met 4 gebieden, inschakelen met CBP uitschakelen MAX-pas
« Reactie #3 Gepost op: zondag 22 november 2015, 15:51 »
Dre,

Even kijken of ik het begrijp, je wilt alle blokken/gebieden bij binnenkomst gelijk uitschakelen, maar je wilt ook een blokken keuze krijgen. Bijvoorbeeld: gebruiker komt binnen in gebied 1 biedt zijn tag aan, ziet gebied 1 uitgeschakeld worden, en krijg daarna de keus welke blokken er nog meer uitgeschakeld moeten worden?

Als je dat bedoelt weet ik niet of dat mogelijk is, met inschakelen gaat dat wel. Bij het aanbieden van de tag worden alle blokken weergegeven en kan je kiezen wat je inschakelt. Bij het uitschakelen daarentegen kan dat ook wel, echter mag een gebied dan nog niet geactiveerd zijn, door bijvoorbeeld een vertragingszone. Heb dit net even getest voor je. als je je tag aanbiedt om uit te schakelen zonder geactiveerde zone krijg je de keus, echter bij het betreden van een zone en dan uitschakelen krijg je geen keus en schakelt alleen het geactiveerde gebied uit. bij het opnieuw aanbieden van je tag word wel weer de blokkenkeuze weergegeven.

Is het geen optie om de dagstand van de bedieningspaneelbanner te veranderen in een statusscherm van de blokken. Zo zien de gebruikers gelijk wat wel en niet aan staat.? Dit doe je volgens mij in menu 56 bediendeel? Vervolgens op het bediendeel * en # tegelijk indrukken.


grt Johan
Met vriendelijke groeten,

Johan de Graaf

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy GD94 met 4 gebieden, inschakelen met CBP uitschakelen MAX-pas
« Reactie #4 Gepost op: zondag 22 november 2015, 16:05 »
Alweer bedankt voor je reactie Johan.

Dre,

Even kijken of ik het begrijp, je wilt alle blokken/gebieden bij binnenkomst gelijk uitschakelen, maar je wilt ook een blokken keuze krijgen. Bijvoorbeeld: gebruiker komt binnen in gebied 1 biedt zijn tag aan, ziet gebied 1 uitgeschakeld worden, en krijg daarna de keus welke blokken er nog meer uitgeschakeld moeten worden?
Niet helemaal, als ze binnenkomen moet inderdaad meteen alles uitgeschakeld worden, volgens mij is dat wel mogelijk door de blokken keuze uit te schakelen. En de pas programmeren als alleen uitschakelen (niet inschakelen) als dat eigenlijk kan.

Als je dat bedoelt weet ik niet of dat mogelijk is, met inschakelen gaat dat wel. Bij het aanbieden van de tag worden alle blokken weergegeven en kan je kiezen wat je inschakelt. Bij het uitschakelen daarentegen kan dat ook wel, echter mag een gebied dan nog niet geactiveerd zijn, door bijvoorbeeld een vertragingszone. Heb dit net even getest voor je. als je je tag aanbiedt om uit te schakelen zonder geactiveerde zone krijg je de keus, echter bij het betreden van een zone en dan uitschakelen krijg je geen keus en schakelt alleen het geactiveerde gebied uit. bij het opnieuw aanbieden van je tag word wel weer de blokkenkeuze weergegeven.
Dat is eigenlijk ook juist een probleem waar ik tegen aan loop, ze hebben nu dus meerdere blokken, de voordeur, blok 1
bewegingsmelder, blok 2

bij openen voordeur en het aanbieden van de pas, wordt wel gebied 1 gedeactiveerd maar niet gebied 2,
Ik had ook al geprobeerd om de voordeur in blok 1 en 2 te zetten, maar alsnog schakelt hij dan alleen blok 1 uit en niet de rest.

Is het geen optie om de dagstand van de bedieningspaneelbanner te veranderen in een statusscherm van de blokken. Zo zien de gebruikers gelijk wat wel en niet aan staat.? Dit doe je volgens mij in menu 56 bediendeel? Vervolgens op het bediendeel * en # tegelijk indrukken.

grt Johan
Ik vind dat wel een goed idee, maar kan dit niet voor verwarring zorgen? dat ze niet meer weten dat ze in het in/uit schakel menu zitten of dat het gewoon de banner is?

Wat ik me ook sterk af vraag is of er met de functie toets A/B het inschakel menu kunt oproepen om blokken in te schakelen?

MvG André

Johan de Graaf

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 43
  • Alles gaat automatisch maar niets gaat vanzelf
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy GD94 met 4 gebieden, inschakelen met CBP uitschakelen MAX-pas
« Reactie #5 Gepost op: zondag 22 november 2015, 21:24 »
Goedenavond Dre,

Pas kan je zo instellen dat deze alleen uitschakelt, Of laat ik het goed zeggen, de gebruiker die aan de pas hangt..

Nu ken ik de achtergrond van het bedrijf niet maar wat is de reden van het toepassen van meerdere blokken. (mag eventueel in PM (kan dat hier eigenlijk))

Ach ja, wat heet duidelijk, het is de manier waarop je het ze uitlegt. ;-)

Je kan met de A+B toets volgens mij niet direct het inschakel menu oproepen zonder een actie van te voren te geven. Code en/of pas/tag.

In het statusscherm kan je alleen de blokken zijn met de bekende tekens U/I/G/O/B/L zien. Niet direct schakelen!



Grt Johan
Met vriendelijke groeten,

Johan de Graaf

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy GD94 met 4 gebieden, inschakelen met CBP uitschakelen MAX-pas
« Reactie #6 Gepost op: zondag 22 november 2015, 21:37 »
Het gaat om een woning met totaal 4 gebieden.

ze zijn altijd gewend geweest om met de A toets alles in te schakelen (er waren geen blokken)
met toets B, werd het gedeeltelijk ingeschakeld (buitenschil, als ze thuis zijn)
Met de pas er kort voor te houden schakelde ze alles uit.

Nu is het echter zo dat er 2 dingen zijn bijgekomen.
Ze hebben een logeer kamer, wat ze apart willen niet willen inschakelen als er logee zijn.
Daarnaast hebben ze sinds kort ook een garage waar nu alarm op zit, echter hangt daar geen bediening (krijgen misschien wel een afstandsbediening) en willen graag ook op het bediendeel daar het alarm aan / uit kunnen zetten.

Oké jammer dat het niet kan om met de toets A/B het inschakelmenu op te roepen voor blokken.
Heb je misschien wel een idee om de gebieden via de pas in 1x uit te schakelen? en deze pas ook te kunnen gebruiken voor inschakelen?
« Laatst bewerkt op: zondag 22 november 2015, 21:42 door Dré »

Johan de Graaf

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 43
  • Alles gaat automatisch maar niets gaat vanzelf
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy GD94 met 4 gebieden, inschakelen met CBP uitschakelen MAX-pas
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 24 november 2015, 21:15 »
Dre,

Ik kom hier eind van de week even voor je op terug, op dit moment een beetje druk hierzo.

Standaard is het zo dat als je de pas voor de lezer houd deze alles in een keer uitschakelt, mits in menu codes een * is gegeven bij de optie welke gebruiker waar toegang toe heeft. Nu schakel je met de pas alles in een keer uit.

Bij het aanbieden van diezelfde pas schakel je ook weer alles in een keer in.... Dus zonder blokkenkeuze.
Ik moet uitzoeken of dit onafhankelijk van elkaar kan..... Dus met de pas alles in een keer uit en nogmaals de pas aanbieden dan met blokkenkeuze voor inschakelen..... (ik heb het nog nooit gebruikt....)

Grt Johan
Met vriendelijke groeten,

Johan de Graaf

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy GD94 met 4 gebieden, inschakelen met CBP uitschakelen MAX-pas
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 24 november 2015, 21:26 »
Hoi Johan,

Uh nee zo ver ik weet is het of blokken keuze of geen blokken keuze, beide zal niet gaan werken.

Inmiddels heb ik ook contact gehad hier over met ADI.
na dat een contact geactiveerd is en je bied dan de pas aan zal alleen het gebied worden uitgeschakeld daar waarvan het contact geactiveerd is. de andere blokken moet je daarna nog uitschakelen door het menu van blokkenkeuze op te roepen.

De A/B toets welke geprogrammeerd kan worden om in te schakelen houd in, dat altijd alle blokken waar het bediendeel toegang tot heeft worden ingeschakeld (dus zonder blokkenkeuze).

Nu vraag ik me dan toch af, hoe doen jullie dat? dus wanneer jullie meerdere blokken hebben en de gebruiker een pas heeft om in/uit te schakelen?

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy GD94 met 4 gebieden, inschakelen met CBP uitschakelen MAX-pas
« Reactie #9 Gepost op: maandag 7 december 2015, 20:23 »
Inmiddels contact gehad met ADI, wat ik wil kan dus niet.
Wat ik me dus afvraag hoe doen jullie dit?

Citaat
ADI
Zodra blokkenkeuze wordt gebruikt is er gekozen voor een slimme oplossing.

Als de kaart wordt aangeboden zal het blok waarvan het contact wordt geactiveerd uitschakelen, omdat de gebruiker blokkenkeuze heeft blijven de andere blokken ingeschakeld.

Dank zij deze slimme oplossing heeft de gebruiker tijd om rustig een keuze te maken en te bepalen welk blok moet worden uitgeschakeld, dit wordt door de klanten erg gewaardeerd.

Als dit niet gewenst is dan kan er worden gekozen om een gebruiker zonder blokkenkeuze te programmeren, de bij de gebruiker horende blokken worden direct uitgeschakeld.

Deze functionaliteit van de Galaxy is niet aan te passen, het programmeren van een zone in meerdere blokken heeft alleen betrekking op het afbreken van de uitgangstijd bij een laatste deur zone.

 

Zodra de A toets wordt gebruikt om in te schakelen zonder code zullen alle blokken behorende bij het bediendeel worden ingeschakeld, dit is een functionaliteit welke niet veranderd kan worden.

Zelf heb ik toch een andere definitie van slim, maar goed dat ter zijde.