Auteur Topic: Port forward experiabox  (gelezen 15893 keer)

Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Port forward experiabox
« Gepost op: donderdag 8 oktober 2015, 23:05 »
Dag collega's

Heeft er iemand van jullie ook problemen met forwarden van poort voor ats op experiabox v10. Camera krijg ik gewoon door maar specifiek ats advanced komt er niet doorheen. Advanced App en 8500 krijgt geen verbinding.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Port forward experiabox
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 9 oktober 2015, 05:20 »
Met de website canyouseeme.org kan je bekijken of de desbetreffende poort open staat. Bij succes heb je het goed gedaan en ligt het niet aan je forward. Bij error staaf er toch nog niets niet helemaal juist.

Succes mvg Nigel

Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Port forward experiabox
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 9 oktober 2015, 14:27 »
Kpn en utc gesproken.
Bij utc is het een bekend probleem en kunnen daar niks aan doen omdat het probleem in de modem zit van kpn, kpn zegt op haar beurt dat ze forwarding niet ondersteunen en adviseert om experiabox versie 8 te proberen.
Dus het probleem is de modem😠

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Port forward experiabox
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 9 oktober 2015, 19:48 »
Goed om te weten, v8 idd niet echt een probleem. Handig als je al zon v10 ziet hangen bij een klant, kan je meteen de klant informeren. Scheelt een hoop geklooi

gieter

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 192
    • Bekijk profiel
Re: Port forward experiabox
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 9 oktober 2015, 20:19 »
Ligt er ook nog aan van welke provider.
Ik weet bijvoorbeeld dat een experiabox v8 van kpn of telfort  verschillende FW hebben.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marx

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 239
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Port forward experiabox
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 9 oktober 2015, 21:31 »
De port die je heb geforward. Heb je die poort ook vrij geven.

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Port forward experiabox
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 10 oktober 2015, 19:55 »
Het is een KPN probleem. Dochterondernemingen van KPN kennen dit probleem niet.
Je kan alles goed ingesteld hebben en de poort blijft gewoon dicht.

Ik heb het al te vaak gehad en je moet de helpdesk bellen van KPN en melden dat je een computerspel wil spelen, maar dat de portforward niet werkt. Als het goed is wordt je dan doorverbonden naar de 2de lijns helpdesk en daar moet je ook even zeuren over een computerspel en uiteindelijk zetten ze er op afstand een andere firmware in en werkt alles naar behoren.

Heb het wel over een computerspel anders krijg je inderdaad de dooddoener dat ze geen beveiligingssystemen ondersteunen.

Het is even drammen en vraagt veel geduld, maar er komt een moment dat je een meewerkend persoon op de helpdesk aan de lijn krijgt en je voorziet van nieuwe firmware.

In geval van een KPN modem/router kan ik alleen maar zeggen; sterkte!!

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Port forward experiabox
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 10 oktober 2015, 20:26 »
Daarom heb ik altijd wel een Fritzbox in de auto liggen.
Werkt het niet? simpel de Fritzbox er tussen, laten zien dat alles probleemloos werkt en de klant laten beslissen wat ze willen, hun bestaande modem houden en het gevecht aangaan met KPN of gewoon een nieuw modem kopen wat wel probleemloos werkt.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Port forward experiabox
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 10 oktober 2015, 21:33 »
Goede tip Norman, zal maar voortaan zeggen dat t een spel is ipv alarmsysteem. Tnx

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Port forward experiabox
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 10 oktober 2015, 22:15 »
Het is een KPN probleem. Dochterondernemingen van KPN kennen dit probleem niet.
Je kan alles goed ingesteld hebben en de poort blijft gewoon dicht.

Ik heb het al te vaak gehad en je moet de helpdesk bellen van KPN en melden dat je een computerspel wil spelen, maar dat de portforward niet werkt. Als het goed is wordt je dan doorverbonden naar de 2de lijns helpdesk en daar moet je ook even zeuren over een computerspel en uiteindelijk zetten ze er op afstand een andere firmware in en werkt alles naar behoren.

Heb het wel over een computerspel anders krijg je inderdaad de dooddoener dat ze geen beveiligingssystemen ondersteunen.

Het is even drammen en vraagt veel geduld, maar er komt een moment dat je een meewerkend persoon op de helpdesk aan de lijn krijgt en je voorziet van nieuwe firmware.

In geval van een KPN modem/router kan ik alleen maar zeggen; sterkte!!
En wat gebeurt er als er een landelijke firmware update wordt uitgevoerd op de V10? Weet niet of je evt auto updates uit kunt zetten...

gieter

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 192
    • Bekijk profiel
Re: Port forward experiabox
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 10 oktober 2015, 22:59 »
Firmware update is niet landelijk.
Dit doet elke provider voor zich.
Heb zelf telfort i.c.m een experiabox v8.
Alles werkt zoals ik wil.
Ik hen diverse poorten geforward en nog nooit problemen gehad.

Oplosssing:
Als er alleen dsl beschikbaar is KPN opzeggen en telfort nemen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Port forward experiabox
« Reactie #11 Gepost op: zondag 11 oktober 2015, 11:11 »
Firmware update is niet landelijk.
Dit doet elke provider voor zich.
Heb zelf telfort i.c.m een experiabox v8.
Alles werkt zoals ik wil.
Ik hen diverse poorten geforward en nog nooit problemen gehad.

Oplosssing:
Als er alleen dsl beschikbaar is KPN opzeggen en telfort nemen
Wat ik bedoel, stel KPN heeft een bug opgelost en besluit voor haar V10 modems een firmware update eruit te sturen, dan neem ik toch aan dat alle V10 boxen, tenzij firmware update uit te zetten is, geupdate worden en je evt poort fix verdwenen is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

omekees

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 144
    • Bekijk profiel
Re: Port forward experiabox
« Reactie #12 Gepost op: zondag 11 oktober 2015, 14:32 »
ik heb KPN en een TG789VN experiabox en hierop portforward toegepast voor mijn dvr en mijn nas en dit werkt al een aantal jaren probleemloos.

m.v.g.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Port forward experiabox
« Reactie #13 Gepost op: zondag 11 oktober 2015, 16:00 »
Versie 8 en voorgaanden werkten ook prima, de nieuwste experiabox versie 10 is juist de problemen maker.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

omekees

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 144
    • Bekijk profiel
Re: Port forward experiabox
« Reactie #14 Gepost op: zondag 11 oktober 2015, 16:44 »
OK Gerrit bedankt voor jou info want ik wilde laatst al bij KPN vragen om die nieuwe modem maar dan houden ze hem maar.
Het is vervelend maar KPN spijkert van alles in die modems dicht wat wel mogelijk is.

omekees.