Auteur Topic: Taal en reken toets  (gelezen 4596 keer)

Ouba

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Taal en reken toets
« Gepost op: dinsdag 6 oktober 2015, 14:36 »
Ik moet binnenkort examen doen voor taal en rekenen en vraag me af of dit verplicht is om hiervoor een voldoende halen. praktijkexamen heb ik al afgerond.

Libo

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 96
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Taal en reken toets
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 6 oktober 2015, 16:01 »
Een heel actuele vraag, daar is vandaag over vergaderd in de Tweede Kamer, over rekenen dan.
Rekenen telt pas mee voor de slaag/zakregeling vanaf schooljaar 2019/2020

Nederlands telt wel mee en wel vanaf 1 oktober j.l.

Op deze site vind je meer (ontzettend veel meer.. ) informatie. http://www.steunpunttaalenrekenenmbo.nl/steunpuntmbo/p000037/veelgestelde-vragen

De ingangsdatum voor rekenen die daar genoemd wordt, klopt dus niet meer. Leer bijv hier: http://www.nu.nl/politiek/4139572/kamer-keert-zich-rekentoets.html

Overigens kan een opleider eisen dat je het wel moet halen, dat is hun eigen keus en dat moet in je onderwijsovereenkomst staan.

Ouba

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Taal en reken toets
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 7 oktober 2015, 07:44 »
dank voor de snelle antwoord. het is inderdaad een actuele vraag op dit moment. waarschijnlijk eist mijn opleider dat ik dit moet doen want zoals ik al schreef heb ik mijn praktijk al afgerond. als taal pas vanaf 1 okober begint dan voel me eigelijk wel een beetje g.... door mijn school.

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Taal en reken toets
« Reactie #3 Gepost op: maandag 30 november 2015, 13:53 »
Dat heeft te maken met het MBO diploma beveiliger, en niet het beveiligingsdiploma van de SVPB. Voor het MBO diploma is dit verplicht (zoals ik lees vanaf 1 oktober jl.) voor het beveiligingsdiploma niet.

Libo

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 96
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Taal en reken toets
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 1 december 2015, 09:42 »
Je kunt/mag niet los het SVPB-diploma halen zonder mbo-diploma. Onderwijsinstellingen tekenen een overeenkomst met de SVPB waarin staat dat ze de diploma's niet los van zullen elkaar afgeven.