Auteur Topic: Accu storing ATS 2001 gele led blijft branden na vervanging accu  (gelezen 6362 keer)

Vink19

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Accu storing ATS 2001 gele led blijft branden na vervanging accu
« Gepost op: donderdag 3 september 2015, 17:40 »
Wij hebben een ATS 2001 met 2 x ats1110 controlepanels. Een paar dagen geleden gaf het paneel aan dat de accu leeg was en het gele led lampje brandde. Ik kon de installatie niet meer activeren als gevolg van deze systeemstoring.
Vervolgens heb ik eenzelfde accu besteld(BSN127N) en vervangen. Hierna werkte de installatie weer maar het gele led lampje blijft maar branden. Ik heb geen idee of dit vanzelf uitgaat als de accu weer volledig opgeladen is of dat deze storing op een andere manier afgehandeld moet worden.
Degene die de installatie heeft verzorgd was een goede kennis die werkzaam was als beveiligingsinstallateur maar hij is niet meer in beeld en ik kan het hem dus niet meer vragen en ik hoop dat een van de leden van dit forum mij kan helpen.

sieling

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 48
    • Bekijk profiel
  • Functie: servicemonteur
Re: Accu storing ATS 2001 gele led blijft branden na vervanging accu
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 3 september 2015, 18:08 »
Bij een ATS moet je een accutest uitvoeren om accustoring te resetten.
Het kan ook zo zijn dat hij geprogrammeerd is om  bijvoorbeeld elke maandag de accutest uit te voeren.
Voor accutest moet je wel de installateurscode hebben.

Succes

Vink19

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Accu storing ATS 2001 gele led blijft branden na vervanging accu
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 3 september 2015, 22:40 »
Dank voor je antwoord. Ik heb de programmeercode en geprobeerd handmatig te resetten via menu 31. Helaas niet gelukt voor zover ik weet, in ieder geval blijft het gele ledlampje branden. Nu heb ik de frequentie van de accutest naar "elke werkdag" gezet. Even afwachten wat er vannacht gebeurd.

Vink19

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Accu storing ATS 2001 gele led blijft branden na vervanging accu
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 3 september 2015, 23:57 »
Gelukt! gele ledlamp is weer uit. Accutest weer omgezet naar elke maandag en storingindicatie is opgelost.
Nogmaals dank voor de snelle reactie waardoor ik de oplossing kon vinden. Echt super!

Steef

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 343
  • Techniek begrijpbaar maken
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: van Bakel Beveiliging - Heesch
  • Functie: TBV-er
Re: Accu storing ATS 2001 gele led blijft branden na vervanging accu
« Reactie #4 Gepost op: maandag 7 september 2015, 09:43 »
andere optie is hele systeem even uitzetten,

maar doorgaans verdwijnt de accu storing vrijwel direct na het plaatsen van een nieuwe accu.