Auteur Topic: Satel Abax connectieproblemen  (gelezen 7913 keer)

Xander

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 24
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Satel Abax connectieproblemen
« Gepost op: woensdag 2 september 2015, 21:56 »
Ik krijg elke week wel eens een mail met daarin een notificatie dat er tijdelijk geen contact is met een Abax deur/raamsensor. Als ik naar het overzicht kijk van de draadloze sensoren, dan staat alles boven de 75%. Het is nog nooit gebeurd, maar ik vroeg me af of een connectieprobleem (tijdelijk) kan zorgen voor het afgaan van het alarm?

Ik gebruik een ACU 270 voor de uitbreiding van een Integra 64 plus met draadloze sensoren. De ACU 270 hangt op de beneden verdieping en zowel op de begane grond als de 1e en de 2e verdieping hangen draadloze sensoren. De 'storing' vindt echter vaker plaats bij sensoren beneden, dan (zoals je misschien eerder verwacht) op de 2e verdieping. Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een ARU 100 repeater? Mogelijk helpt dat.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Satel Abax connectieproblemen
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 3 september 2015, 23:26 »
Dat is vreemd. Ik heb er 1 hangen buiten op me schuur terwijl de ontvanger hoog in de meterkast zit. Zit 19 meter tussen en 3 muren( 2 met deuren).. Procentuele percentage  weet ik uit mijn hoofd niet te vertellen, maar ik heb nergens last van. Suoervisie melding krijg je dan toch? Kan je in de log niet terugzien, hoelang die weg is geweest?

Mvg Nigel


Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk


Xander

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 24
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Satel Abax connectieproblemen
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 4 september 2015, 09:19 »
Vandaag was het toevallig ook de melder op de schuur.

Radio connection troubles.
part. = Schuur         
zone = Schuurdeur     
time = 08:32
date = 04.09.2015

Radio connection ok.
part. = Schuur         
zone = Schuurdeur     
time = 08:36
date = 04.09.2015

Na 4 minuten was de connectie weer ok.

Lijkt verder geen probleem. Ik hoor alleen steeds "Er staat weer een oranje lampje te knipperen..."

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Satel Abax connectieproblemen
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 4 september 2015, 23:58 »
In het menu van de acu het vinkje bij hoge gevoeligheid voor storingen activeren?

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Xander

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 24
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Satel Abax connectieproblemen
« Reactie #4 Gepost op: zondag 6 september 2015, 21:13 »
Je bedoelt "Hogere gevoeligheid voor jamming detectie"?

De beschrijving in de handleiding is: "indien de optie ingeschakeld is zal de gevoeligheid voor radio communicatie jamming worden verhoogd."
Het is mij onduidelijk of ik het vinkje uit of aan moet vinken om de communicatie te verbeteren. Misschien heeft het er wel helemaal niks mee te maken.

De handleiding van Satel is echt slecht. Ze beschrijven van elke funtie wat het is, maar nooit wat het doet, wat je er mee kan en hoe en waarom je het gebruikt.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Satel Abax connectieproblemen
« Reactie #5 Gepost op: zondag 6 september 2015, 21:22 »
Dat was voor mij ook het geval, ik dacht "hogere gevoeligheid" dus niet gebruiken tot de leverancier adviseerde om dat vinkje juist aan te zetten als je storingen had.
Wat betreft de handleiding heb je geheel gelijk, wel een uitgebreide omschrijving maar niet wat je er mee kunt en waarom iets moet of juist niet.
De leverancier geeft dan aan dat je dan gewoon even naar de cursus moet komen en dat je daar alles uitgelegd wordt.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Satel Abax connectieproblemen
« Reactie #6 Gepost op: zondag 6 september 2015, 22:16 »
Ik ben bij beide cursussen geweest. Maar ik geloof nooit dat je daar ALLES te weten krijgt. Daar is gewoonweg de tijd niet voor met andere cursisten. Waar je overigens ook veel van leert.

Ook ik ben het met jullie eens dat de omschrijving en reactie van een actie beter uitgewerkt kan worden. Daarom dank ik dit forum en de mensen en kennis die hier re vinden is om er toch uit te komen.

Samen komen we er (ook) wel.

Mvg Nigel

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk


GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Satel Abax connectieproblemen
« Reactie #7 Gepost op: zondag 6 september 2015, 23:53 »
Op de cursus leer je inderdaad ook niet alles en soms is het wel aan de orde geweest en weet je ook "dat moet kunnen" maar ja waar vind je het dan?
Probeer voor de aardigheid maar eens ergens te vinden hoe je de huisdiervriendelijkheid van een ADP 100 in moet stellen  ;)

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Satel Abax connectieproblemen
« Reactie #8 Gepost op: maandag 7 september 2015, 06:42 »
Dat weet ik dan toevallig wel. In de abax module gaan en recht in de kolom de gevallen veranderen. Daar waar je ook de gevoeligheid van het trilcontact insteld2.

En nu weer in topic, haha

Mvg Nigel

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk


GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Satel Abax connectieproblemen
« Reactie #9 Gepost op: maandag 7 september 2015, 09:36 »
ja maar waar staat ergens in de handleiding hoe je dat moet doen?
ik vind het niet in de programmeerhandleiding
ik vind het niet in de handleiding van de ACU
ik vind het niet in de handleiding van de pir zelf
(of ik moet het over het hoofd hebben gezien)

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Satel Abax connectieproblemen
« Reactie #10 Gepost op: maandag 7 september 2015, 14:14 »
Sommige dingen moet je dan ff met Osec op de hulplijn of de bekende bronnen Wim Jonker of Sander Waldram. De Support helpt vaker ook goed.
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Satel Abax connectieproblemen
« Reactie #11 Gepost op: maandag 7 september 2015, 22:16 »
Tuurlijk, maar als je in het weekend even wat aan het uitproberen bent dan zijn die er niet en moet je het toch ook zelf kunnen vinden, dan zijn er de faq's nog wel maar als het dan niet in de handleidingen staat en ook niet op de site dan sta je meteen stil en moet je wachten tot maandag en de helpdesk gaan belasten. Terwijl als het in de handleiding had gestaan ze daar met een mannetje minder toe kunnen (en de spullen dus ook goedkoper kunnen worden) en je verder kunt.
Daarnaast blijft iets wat je zelf uitzoekt vaak ook veel beter hangen dan als het je voorgekauwd wordt. (bij mij tenminste wel)

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Xander

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 24
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Satel Abax connectieproblemen
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 8 september 2015, 11:39 »
Ik ga het proberen en kijken of de situatie verbetert. Bedankt voor jullie reacties.