Auteur Topic: Satel proximity acties definiëren  (gelezen 3377 keer)

Xander

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 24
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Satel proximity acties definiëren
« Gepost op: zondag 30 augustus 2015, 16:44 »
In DloadX van Satel is het mogelijk om bij een proximity reader aan te geven wat er moet gebeuren als de kaart kort en als de kaart lang bij de reader gehouden wordt. Zo kun je bijvoorbeeld bij kort voorhouden het alarm volledig inschakelen en bij lang voorhouden het alarm weer uitschakelen.

Weet iemand of het ook mogelijk is om de actie af te laten hangen van de huidige status van het alarm? Ik wil namelijk bij kort voorhouden het alarm inschakelen en nogmaals bij kort voorhouden het alarm weer uitschakelen (als het alarm ingeschakeld is). Dan kan ik de 'lang voorhouden' functie ergens anders voor gebruiken.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.105
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Satel proximity acties definiëren
« Reactie #1 Gepost op: zondag 30 augustus 2015, 19:02 »
Dat kan niet, dan krijg je waarschijnlijk de melding geen functie als je hem er kort voorhoudt bij het uitschakelen.
Bij het inschakelen kun je de functie kort en lang gebruiken, uitschakelen is altijd lang, dus er net zo lang voorhouden tot het systeem uit gaat.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Xander

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 24
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Satel proximity acties definiëren
« Reactie #2 Gepost op: maandag 31 augustus 2015, 16:30 »
Bedankt voor je reacite. Dat klopt inderdaad, die melding krijg ik. Jammer, ik wilde de korte functie gebruiken voor inschakelen aanwezig en de lange functie voor inschakelen afwezig. Maar ik kan een extra proximity reader gebruiken natuurlijk. Misschien dat ik dat ga doen. Het moet zo simpel mogelijk werken, niet met codes en extra handelingen op de keypad.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.105
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Satel proximity acties definiëren
« Reactie #3 Gepost op: maandag 31 augustus 2015, 17:33 »
Maar dat kan dan toch ook, je kunt alleen niet kort aanbieden om uit te schakelen, dat moet altijd lang.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Xander

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 24
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Satel proximity acties definiëren
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 2 september 2015, 21:43 »
Ik kom er niet nog niet uit. Ik heb in DloadX bij mijn keypad op het 'proximity card' tabblad de optie 'Card read' en 'Card holddown'.

Bij 'Card read' selecteer ik 'as access code + pijltje omhoog'. Pijltje omhoog is bij mij een 'User function', namelijk 'Arming (full)'.
Bij 'Card holddown' selecteer ik 'as access code + pijlje omlaag'. Pijltje omlaag is bij mij 'Full arm with bypass'.

Nu zijn dus beide opties van de proximity reader in gebruik. Ik kan nu op 2 manieren inschakelen. Maar ik kan dus niet meer uitschakelen met de proximity reader. Of moet dat wel kunnen?