Auteur Topic: ATS4000 werkt niet op accu  (gelezen 3610 keer)

Jaco

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 35
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
ATS4000 werkt niet op accu
« Gepost op: zondag 30 augustus 2015, 10:58 »
Allen,
Ik heb onlangs een nieuw ATS4000 paneel gekocht, omdat mijn oude paneel defect was.
Het opstarten van het paneel begint al 'vreemd'; ik sluit eerst de accu aan en hierna plaats ik de zekering van de voedingsspanning... er gebeurt niets terwijl er op mijn vorige paneel een aantal lampjes gingen branden.
Wanneer ik de zekering van de voedingsspanning plaats zonder dat er een accu is aangesloten start het paneel wel normaal op.

Als ik op de draden van de accu meet zonder dat de accu is aangesloten, dan meet ik 13,8volt, op de accu meet ik 13,3volt.

Wanneer ik de accu aansluit (als het system zonder accu is gestart) en ik trek de zekering van de voedingsspanning los, dan vallen de lampjes op het paneel uit en na enkele seconden geven de bediendelen 'system fault'. (de bediendelen houden wél spanning).

Als ik vervolgens meet op de 'aux. power' en 'sw. power' dan meet is zo'n 8 volt. Op de 'batt'-aansluiting meet ik een kleine 13 volt. Voor mijn gevoel is er iets mis met het paneel. Hebben jullie bovenstaande ooit eerder meegemaakt en is er iets wat ik hier zelf aan kan doen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS4000 werkt niet op accu
« Reactie #1 Gepost op: zondag 30 augustus 2015, 11:35 »
Weet je wel zeker dat de accu genoeg capaciteit heeft om de centrale draaiende te houden, 13,3v zegt niet altijd iets, je kunt ook een goeie spanning hebben en alsnog dat de accu belast het niet kan leveren, toevallig ook een andere accu geprobeerd?

Jaco

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 35
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS4000 werkt niet op accu
« Reactie #2 Gepost op: zondag 30 augustus 2015, 12:10 »
Dré,

Ik had toevallig een andere accu staan en die heb ik (tegen beter weten in) geprobeerd maar dat helpt niets. Dat kon het ook bijna niet zijn, want wanneer ik de zekering van de voedingsspanning loshaal dan blijft de spanning van de accu gelijk, deze zakt niet in elkaar. De bovenste zekering heeft ook aan beide kanten 13,3 volt, terwijl alle overige zekeringen 'slechts' die 8 volt hebben aan beide kanten.

Jaco

Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS4000 werkt niet op accu
« Reactie #3 Gepost op: zondag 30 augustus 2015, 13:47 »
Ik zou zeggen haal alle voedingen van de componenten eraf en laat alleen ccs met een gi draaien en check dan of het probleem zich nog voordoet. Mischien zit t probleem wel in 1 van de componenten