Auteur Topic: Elro SA125 GSM doorschakelen naar mobiel met alarmcentrale Elro HA68  (gelezen 10815 keer)

alarmvraag

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Elro SA125 GSM doorschakelen naar mobiel met alarmcentrale Elro HA68
« Gepost op: zondag 16 augustus 2015, 14:30 »
Ik ben langzaam maar zeker volledig radeloos aan het geraken.

Wat is de situatie en het probleem?

Probleem
Het lukt niet om de alarmcentrale te laten bellen naar mijn mobiel (bij inbraak)

Situatie
Ik heb een Elro HA68S alarmsysteem met een Elro SA125 module om via een prepaid kaart te bellen naar mijn mobiel op het moment dat er ingebroken zou worden.

Ik krijg echter de doorschakeling er niet op.

Ik heb echt alles precies gedaan zoals in de handleiding staat, maar mijn mobiel gaat niet over op het moment dat ik het alarm laat afgaan. De kabels zitten volgens mij goed, de simkaart zit er correct in, de pincode is van de simkaart afgehaald, er staat voldoende beltegoed op. De simkaart heb ik ook getest. Je kunt er gewoon mee bellen. De gsm module geeft door middel van een groen lichtje ook aan dat hij aan het bellen is (of in ieder geval actief iets probeert). Tenminste dat is zo volgens de handleiding.

Ik ben al 4 dagen met niks anders bezig, maar ik kom er niet uit. En er is ook nergens een goede helpdesk waar ik terecht kan. Wie o wie kan mij helpen?!?

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Elro SA125 GSM doorschakelen naar mobiel met alarmcentrale Elro HA68
« Reactie #1 Gepost op: zondag 16 augustus 2015, 14:37 »
Ik ken het spul niet, maar zag wel op een foto dat je er ook een gewoon telefoontoestel kunt aanhangen (voor thuis) als je dat doet en je kiest dan een nummer, gaat je telefoon dan wel over?
Wat is eigenlijk je bereik, is dat voldoende volgens de meter aan de voorzijde?

alarmvraag

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Elro SA125 GSM doorschakelen naar mobiel met alarmcentrale Elro HA68
« Reactie #2 Gepost op: zondag 16 augustus 2015, 14:44 »
Bedankt voor je reactie. Het is een locatie zonder vaste lijn, dus ik kan dat niet testen. Op die locatie dan.
Ik moet met een gsm kaart werken.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Elro SA125 GSM doorschakelen naar mobiel met alarmcentrale Elro HA68
« Reactie #3 Gepost op: zondag 16 augustus 2015, 15:01 »
Ik bedoelde ook niet met een vaste lijn, ik bedoelde een telefoon bedoelt voor de vaste lijn. Deze telefoon aansluiten op de ingang waar jij nu de inbraak centrale hebt aangesloten, dit alleen maar om te kijken of de kiezer werkt.

Verder moet je misschien een en kijken of je kunt instellen in de centrale om door te melden naar GSM en niet naar de meldkamer.
Misschien ook kijken of het wel werkt als je kiestoon detectie uit zet.

alarmvraag

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Elro SA125 GSM doorschakelen naar mobiel met alarmcentrale Elro HA68
« Reactie #4 Gepost op: zondag 16 augustus 2015, 16:55 »
Bedankt! Ik ga dat straks proberen.

Jan van Eechoud

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 138
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: eigenaar
Re: Elro SA125 GSM doorschakelen naar mobiel met alarmcentrale Elro HA68
« Reactie #5 Gepost op: maandag 17 augustus 2015, 19:47 »
Hier zijn we wel gewend aan zulke professionele apparatuur. ;)
Maar, We hoeven er blijkbaar niet van te leven dus we vertellen iedere "doehetzelver" om het met onze hulp te doen, toch?  Mvg.

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 310
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Elro SA125 GSM doorschakelen naar mobiel met alarmcentrale Elro HA68
« Reactie #6 Gepost op: maandag 17 augustus 2015, 22:01 »
Tja, het forum is tenslotte voor een ieder toegankelijk Jan. Dus komt de dhz'er hier terecht met zijn vragen...

alarmvraag

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Elro SA125 GSM doorschakelen naar mobiel met alarmcentrale Elro HA68
« Reactie #7 Gepost op: maandag 17 augustus 2015, 22:51 »
Beste Dré,

Bedankt voor je reactie. Uiteindelijk heb ik er een andere simkaart in gedaan (van dezelfde maatschappij, met dezelfde specificaties) en die werkte gelijk.
Ik vermoed dat het simkaartje simpelweg niet goed contact maakte. Ik had daar al aan gedacht, maar toch werkte de vorige simkaart niet. Hoe ik er ook mee schoof om hem contact te laten maken.
Het lijkt een beetje op het niveau: zit de stekker wel in het stopcontact.

Nogmaals dank!

P.S.: @de rest: doe het zelven lijkt me niet illegaal en het zou toch met iets simpels als een alarmcentrale de normaalste zaak van de wereld moeten zijn.

SD-Electro

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 30
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • SD-Electro
  • Bedrijf: SD-Electro
  • Functie: Oprichter, Installateur
Re: Elro SA125 GSM doorschakelen naar mobiel met alarmcentrale Elro HA68
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 18 augustus 2015, 00:32 »
P.S.: @de rest: doe het zelven lijkt me niet illegaal en het zou toch met iets simpels als een alarmcentrale de normaalste zaak van de wereld moeten zijn.

Hier wou ik toch ook nog even reageren.. Doe het zelven is inderdaad niets illegaals aan. Maar je mag een 'alarmcentrale' niet iets simpels noemen of de normaalste zaak van de wereld...

Wij als erkende (!) installateur geven je immers niet alleen advies over wat goede en slechte materialen zijn, maar ook de garantie dat het systeem werkt zoals het moet.. dat het niet zal falen bij inbraak,, ... maar onze prijs is daar ook naar gemaakt.

Als jij, en die andere 'doe-het-zelfvers' vinden van ach, dat kan ik zelf goedkoper. Oké, geen probleem. Ga maar naar de doe-het-zelf zaak en koop Elro of iets dergelijks.. Maar kom dan niet aanzetten bij ons van 'he ik krijg men systeem niet werkende!'. Er zitten overal handleidingen bij die je maar gewoon hoeft te lezen..

Je mag zelfs een 'beter' systeem komen als Aritech / Honeywell / ... Ook hiervan zijn alle handleidingen, met wat zoekwerk, gewoon op internet te vinden. Waarom komen al die doe-het-zelvers dan hier aan 'ons' vragen wie een handleiding ter beschikking heeft? Als ze niet met google om kunnen,, mogen ze van mijn part van die alarmsystemen al helemaal afblijven.

Vorige week nog zo iemand die een handleiding vroeg.. binnen de minuut had ik hem gevonden, 1e hit in google. Dit laat bij mij overkomen dat je zelf geen moeite laat doen,, ha nee vraag het op dit forum, iemand zal het je wel geven.. Zonder moeite te doen..

Of mensen die hier zomaar lopen vragen hoe je codes uit een systeem kan halen.. waar zijn we dan mee bezig? Tenzij tussen installateurs,, hier heb ik dan weer geen moeite mee,, omdat je weet dat de informatie die je verschaft niet zal misbruikt worden (hé Gerrit?)

Ik zit zelf nog op een redelijk bekend IT forum, en als ik het verschil zie tussen daar en hier.. Als je daar als 'leek' een vraag stelt,, en je toont zelf aan dat je enigszins moeite hebt gedaan om tot een oplossing te komen, maar het lukt niet, dan zullen ze je graag helpen. Kom je daarentegen af met een vraag als 'hoe krijg ik dit voor elkaar?' dan word je vriendelijk naar de deur gewezen... Zo een mentaliteit zou ik persoonlijk hier ook liever zien.. maar achja.

Volgens mij leid dit alleen tot dat binnen afzienbare tijd,, de professionele installateurs, hier gewoon zullen wegblijven.. (Jan ook redelijk gefrustreerd hierdoor?).. Achja *zucht*