Auteur Topic: Ervaring vakbond ?  (gelezen 3569 keer)

Sirena

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 98
  • Beveiliger, BHV, AED, VCA, BMC, IMC
    • Bekijk profiel
  • Functie: objectbeveiliger/surveillant/centralist
Ervaring vakbond ?
« Gepost op: dinsdag 4 augustus 2015, 20:44 »
Is er iemand die de vakbond nodig heeft gehad wegens niet correcte uitbetalingen van salaris, een bedrijf dat zich niet houdt aan de CAO afspraken en jij als lid daar de vakbond voor ingeschakeld, daar ben je tenslotte toch lid voor geworden.
Dat de vakbond jou helpt om dit soort zaken in goede orde af te handelen.
Ik kan je vertellen dat deze vakbond niets af weet van de CAO Particuliere beveiliging (terwijl zij de onderhandelingen en afspraken doen voor de beveiliging) en wanneer ze het niet meer weten, en een heel klein stukje voor elkaar hebben gekregen. Ze er mee wil stoppen en je dan een overeenkomst zou moeten tekenen waarin staat dat je akkoord zou gaan met een afkoopsom van de vakbond van € 50,00 en je dan nergens meer over mag praten en ook niet wanneer je nog wil procederen via een advocaat dat dit niet is toegestaan niet tegen het bedrijf waar je nog geld van moet ontvangen en niet tegen de vakbond.
Mijn vraag waar ben je dan lid voor geworden? Iemand hier al eens mee te maken gehad?
Eerlijkheid staat voorop, dit geldt dus ook voor je werkgever

Martos

  • Gast
Re: Ervaring vakbond ?
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 15 augustus 2015, 11:28 »
Beste Sirena,

Mijn persoonlijke ervaring was dat de vakbond geen meerwaarde had. Er kwam geen tot weinig informatie, de cao is slechter geworden en met een vraag over het cao kreeg ik geen response. Ze roepen wel op om zoveel mogelijk leden, zodat je actie kunt voeren en samen sta je sterk, niets van waar. Ben drie jaar lid geweest, heb toen halverwege het jaar opgezegd, maar mocht wel nog even aftikken tot het einde van het jaar. Vervolgens heb ik een rechtsbijstand verzekering afgesloten, daar heb je meer aan.

Ronald

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Re: Ervaring vakbond ?
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 18 augustus 2015, 13:23 »
Wie A zegt ook B, over welke vakbond wordt hier gesproken....

Je betaald je lidmaatschap wellicht al jaren en het signaal wat jij afgeeft zou niet mogen.

graag hoor ik van je