Auteur Topic: Auto tour Dahua PTZ  (gelezen 4957 keer)

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Auto tour Dahua PTZ
« Gepost op: maandag 3 augustus 2015, 17:52 »
Een klant van ons heeft een aantal Dahua PTZ camera's die hij op een recorder van derden wil aansluiten.
In de Dahua software zit een knop 'auto tour' waarmee de PTZ autmatisch rondjes gaat draaien.

In de nieuwe software zit niet zo'n knop. Maar ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat die knop in de dahua software niet meer is dan een preset die geactiveerd wordt.

Weet iemand toevallig met welk presetnummer er een auto tour gestart wordt in een Dahua PTZ camera?

Van Dahua Nederland of de oorspronkelijke verkoper krijg ik geen enkele reactie. Ik snap best dat ze het jammer vinden dat ze niet de recorder hebben geleverd, maar ik vond het ook jammer dat wij de PTZ's niet mochten leveren, maar wil onze klant wel zo goed mogelijk helpen.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Auto tour Dahua PTZ
« Reactie #1 Gepost op: maandag 3 augustus 2015, 18:53 »
Je moet die tour eerst instellen. Er zit standaard geen tour in de ptz ingesteld. Welk merk recorder is dat dan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Auto tour Dahua PTZ
« Reactie #2 Gepost op: maandag 3 augustus 2015, 21:25 »
Een klant van ons heeft een aantal Dahua PTZ camera's die hij op een recorder van derden wil aansluiten.
In de Dahua software zit een knop 'auto tour' waarmee de PTZ autmatisch rondjes gaat draaien.


Slechte keus geweest van de klant.
Mijn ervaring is dat als je camera's van merk X hebt je het beste ook een recorder van merk X kunt gebruiken om problemen te voorkomen.
Nu weet ik wel dat Dahua een paar bijzonder leuke PTZ camera's heeft die een, boven alle verwachtingen, goed beeld geven en ook nog eens probleemloos IR op 150m kunnen krijgen, maar dacht op de SST van Smartwares gezien te hebben dat de tour niet in de camera zit maar alleen in de recorder.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Auto tour Dahua PTZ
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 4 augustus 2015, 16:30 »
@ Julian Wendler; Autotour / autopannen zit in heel veel PTZ camera's en hoef je nooit in te stellen. De aflopen van verschillende presets is wel iets wat je altijd apart moet instellen. 

Het betreft een recorder + software van TVLogic.

@ GerritB;

Prima keus geweest van de klant. Beeldkwaliteit van het hele systeem is met enorme sprongen vooruit gegaan. De camera's laten zich ook probleemloos bedienen, maar deze functie is nog even niet boven water. 

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Auto tour Dahua PTZ
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 4 augustus 2015, 16:47 »
Ik hoor je over een paar weken wel weer. ;)

Mijn ervaring is nl. dat er ondanks het universele protocol er blijkbaar toch verschillen zitten in wat de camera's van merk X versturen en de recorder van merk Y wil ontvangen en meestal openbaart zich dat pas na een poosje in het vastlopen van het e.e.a.
Misschien dat het goed gaat als je alleen maar camera's van merk X hebt, gebruik je ook nog verschillende merken camera's dan is het bijna wachten op problemen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.