Auteur Topic: Op zoek naar een telefoonnummer  (gelezen 4442 keer)

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.105
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Op zoek naar een telefoonnummer
« Gepost op: vrijdag 31 juli 2015, 21:02 »
Bij een klant van ons is er het e.e.a gewijzigd in wie de telefoon facturen ed. betaald (van gemeente naar de gebruikers) en daar is hun opgevallen dat er wel heel erg vaak gebeld wordt naar bepaalde telefoonnummers.
Zo werd er met de telefoonlijn van de lift wel heel erg vaak gebeld naar een nummer in Tiel. Omdat dit niet ons beveiligingssysteem kon zijn en volgens de liftmonteur er ook niet door de lift gebeld werd (en de lijn volgens hem ook niet meer nodig was) deze lijn opgezegd maar niemand die klaagt dat er niet meer gebeld kan worden of dat er juist niet gebeld wordt.
Dus de telefoonkosten verder doorgespit en dan komen we nog een nummer tegen nl. 0344-755010 wat elke maand minimaal zo'n 100 keer gebeld wordt. (de laatste 3 maanden tussen de 92 en 115 keer)

Ook dit is weer een nummer uit de omgeving Tiel, bel je het nr. dan krijg je piepjes maar het is geen fax.

Via de verschillende zoeksites op zoek gegaan naar het nr. maar helaas geen resultaat.
Meldkamer SMC gebeld of dat nr. van hun was maar daar konden/wilden ze geen uitspraak over doen. (we sluiten daar zelf niet aan)

Wie herkent dit telefoonnummer als nr. voor een meldkamer ontvanger?

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Op zoek naar een telefoonnummer
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 31 juli 2015, 21:47 »
Is smc meldkamer, je hoort de handshake toon als je het nummer aanbelt.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.105
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Op zoek naar een telefoonnummer
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 1 augustus 2015, 11:49 »
Herken je het nr. of is het de combinatie Tiel + de bekende tonen?
Wel vreemd dat SMC dan zelf dit nr. niet herkent of daar info over wil geven.

Het gekke is dat wij daar al ruim 10 jaar de beveiliging doen en dat al die tijd de beveiliging al op een andere meldkamer is aangesloten.
Verder het gehele gebouw nagekeken en er zit niets van beveiliging, naast de brandbeveiliging en die is aangesloten op onze inbraakbeveiliging.

Ook bij het opzeggen van de andere telefoonlijn voor de lift zou je verwachten dat er dan iemand wakker gaat worden van "help mijn beveiliging werkt niet" meer oid. maar na 3 maand nog steeds nergens reactie van.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Timmy75

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Totaal Veilig
Re: Op zoek naar een telefoonnummer
« Reactie #3 Gepost op: maandag 3 augustus 2015, 13:54 »
Hallo Gerrit,

Dit is inderdaad een nummer van de SMC meldkamer. Ik gebruik regelmatig ontvanger telefoonnummers welke 1 a 2 cijfers hoger zijn. Ik kan me wel voorstellen dat ze voorzichtig zijn met het afgeven van de nummers.

Groet Tim