Auteur Topic: Storing met Draadloze Pir  (gelezen 9911 keer)

Deijnden

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 83
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Storing met Draadloze Pir
« Gepost op: maandag 29 juni 2015, 23:15 »
Beste,

Het betreft TX-2211-03-1

het probleem is dat de pir Snachts twee keer toe een storing heeft gegeven,

kan iemand me vertellen wat het precies is,

in looptest werkt pir prima ook bij alarm direct een melding,



Marco

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 98
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBVer en PDB
Re: Storing met Draadloze Pir
« Reactie #1 Gepost op: maandag 29 juni 2015, 23:44 »
Dat is een supervisie... De ontvanger mist dan even je draadloze pir/contact. Oplossing is ontvanger op andere plek hangen zodat deze de pir/contact beter ontvangt.
Als dit geen optie is kan je nog kiezen ok eventueel een repeater op te hangen, de TX9001. Let hierbij wel op dat een 230v aansluiting (stopcontact) aanwezig moet zijn.
Een andere optie is om de supervisietijd aan te passen, standaard is dit 20 minuten uit mijn hoofd, als je deze op bijvoorbeeld 42 minuten zet kan dit een oplossing zijn...

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Storing met Draadloze Pir
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 30 juni 2015, 00:18 »
Supervisie standaard 20 minuten??? en het systeem geeft dan nog problemen en dit vergroten naar 42 minuten om ontvangst problemen op te lossen????
Sorry dat ik het zeg maar dit komt bij mij over als een hobbysysteem als deze pas na 20 of 42 minuten er achter komt dat een sensor niet meer aanwezig is?

Ik zou zeggen tester erbij en kijken waar het fout gaat en dit oplossen ipv. door softwarematige trucjes toe te passen om de inferieure kwaliteit van je systeem te gaan verdoezelen.

Vandaag een systeem geïnstalleerd waar de supervisie standaard op 36 sec staat en langer instellen kan ook al helemaal niet, korter wel nl. 24 en 12 sec.

Ik hoop toch echt dat men in de nieuwe regelgeving en installatievoorschriften een onderscheid gaat maken tussen dit soort draadloze systemen en echte systemen zodat de klant ipv. alleen een mooi kastje ook het technische verschil kan zien tussen de verschillende systemen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Storing met Draadloze Pir
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 30 juni 2015, 13:47 »
Ik zou eerst kijken wat het ontvangstsignaal is van de betreffende pir voordat je prog gaat wijzigen

Jan van Eechoud

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 138
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: eigenaar
Re: Storing met Draadloze Pir
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 30 juni 2015, 19:58 »
Ik was helemaal vergeten dat jij de énige bent met betrouwbare draadloze detectoren, Gerrit....  :)

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Storing met Draadloze Pir
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 30 juni 2015, 23:50 »
Ik help het je wel onthouden Jan tot je eindelijk eens inziet dat er ook kwalitatief goed spul te koop is ;)

Maar het is niet alleen de kwaliteit van de apparatuur, maar ook van de tools die er bij geleverd worden/beschikbaar gesteld worden om de apparatuur op de juiste manier te monteren.

Ik kan simpel een scan uit laten voeren van hoe een bepaalde melder zich gedraagt en dan niet alleen een moment opname maar gewoon over een periode van desnoods een paar dagen.
Ik kan voor de montage simpel kijken of er ook storingsinvloeden zijn die de betrouwbaarheid beïnvloeden en of dat de beoogde plek wel de juiste is om een detector te plaatsen.
Dat, samen met goede apparatuur en de nodig kennis van techniek en materialen zorgt er voor dat je betrouwbare systemen kunt monteren waarbij je niet de supervisietijd maar de lucht in schroeft om zo van de "problemen" af te zijn.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Storing met Draadloze Pir
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 1 juli 2015, 14:40 »


Vandaag een systeem geïnstalleerd waar de supervisie standaard op 36 sec staat en langer instellen kan ook al helemaal niet, korter wel nl. 24 en 12 sec.


Satel zeker?  ;)
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Storing met Draadloze Pir
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 1 juli 2015, 20:17 »
Voor een maand een systeem in onderhoud overgenomen, vorige installateur had net nog onderhoud uitgevoerd  maar het systeem draaide nog steeds op versie 1.06 (terwijl we nu al 1.13 hebben)
Dus meteen alles up to date gemaakt en de klant een advies verstrekt over de te nemen maatregelen.
O.a dat ze 1 detector hadden die maar op 47% draaide en dat ze daar problemen in konden verwachten.

Volgens de klant hadden ze niet noemenswaardig extra problemen met deze detector alleen dat daar de batterij meestal het 1e leeg van was.
Dus ook even naar de achtergrond ruis gekeken en zag daar om de halve minuut een storingssignaal ontstaan en wist toen al wel hoe laat het was.

Vandaag moest ik direct komen want afgelopen nacht 3 keer storing in deze detector gehad.

Moraal van het verhaal, je kunt wel goede apparatuur hebben maar als je het verkeerd monteert (of zoals in dit geval extra apparatuur aanschaf wat stoort op je beveiliging) dan kan het nog steeds problemen geven
 
suc6

Gerrit


Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Storing met Draadloze Pir
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 1 juli 2015, 22:46 »
@Gerrit
Je zegt heb meteen een systeem update gedaan, waarom heb je dat gedaan als ik vragen mag? ik bedoel zaten er daar zulk noemenswaardige dingen in waardoor deze een update nodig had? Ik bedoel wanneer een systeem zonder problemen draait en verder geen uitbreiding nodig heeft. is een update niet altijd nodig.

hoe kan ik niet zo goed verklaren, maar de klant zegt dat ze geen noemenswaardige problemen hebben gehad (alleen dat de batterijen van de melder als eerste aan vervangen toe zijn steeds), mogelijk dat deze update juist van slechte invloed was er op? Wel lullig net een nieuwe klant, komt monteur langs om alles na te lopen geeft het nodige advies en jawel een paar weken/dagen later hebben ze inderdaad problemen er mee, sommigen vinden dat nogal verdacht.

is niet direct een aanval overigens.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Storing met Draadloze Pir
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 2 juli 2015, 01:24 »
Updates brengen juist extra stabiliteit in het systeem en geven extra mogelijkheden, bij Satel nooit minder.
Vooral als er zoveel tussenliggende updates zijn dan krijgt de klant plots de nodige extra functies die voorheen niet mogelijk waren of die plots simpeler werken.
Bij ons wordt standaard tijdens elk onderhoud de firmware aangepast naar de laatste versie.
Dit zodat we na jaren gebruik niet zoals bij Ademco 6 verschillende versies op de service laptops moeten hebben staan omdat oude panelen niet met de nieuwe software om kunnen gaan en andersom.

Maar bij deze klant was het vooraf duidelijk dat het fout zou gaan (ook met de oude software)
Immers als je andere zendapparatuur tussen de detector en de ontvanger gaat plaatsen welke ook nog eens een sterk "stoor" signaal uitstuurt dan mag je blij zijn dat het zolang nog goed gegaan is.
Bij vrijwel elk ander systeem zou de ontvangst vaak al helemaal niet meer mogelijk zijn geweest direct bij het aanzetten van de nieuwe apparatuur. Dit zou dan wel als voordeel zijn geweest dat het dan wel direct duidelijk is wat de problemen veroorzaakt.
Of de klant er dan blij mee is is een heel ander verhaal want die koopt dure apparatuur en dan blijkt dat dit niet samen gaat met de beveiliging.
Ik ben dan maar wat blij met onze apparatuur en dat we dit soort problemen vooraf al vast kunnen stellen en vaak simpel op kunnen lossen door gewoon de detector even in een andere hoek te gaan monteren.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Deijnden

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 83
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Storing met Draadloze Pir
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 10 juli 2015, 20:47 »
Beste,

Welke pir hebben nu een goede draadloze verbinding waar moeten minimaal hebben aan sterkte

ik zie dat de Salon Pir zwakke verbinding heeft






Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Storing met Draadloze Pir
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 10 juli 2015, 23:04 »
Max 70dBm alles daar boven is grote kans op supervisie storingen. Advies zou zijn repeater plaatsen en alle melders boven 65dBm aanmelden op de repeater