Auteur Topic: Jablotron JA-80V Lan communicator werkt niet. Kapot? Of iets fout.  (gelezen 3621 keer)

MaartenR

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Jablotron JA-80V Lan communicator werkt niet. Kapot? Of iets fout.
« Gepost op: vrijdag 26 juni 2015, 00:49 »
Wie wil me helpen?
Ik heb reeds enkele jaren een Jablotron 80 centrale waarin een telefoonmodule én een lanmodule is opgenomen. In eerste instantie alleen de lanmodule.

Na een tijd maakt de lanmodule (JA-80V) geen verbinding meer met de GSM-Link centrale van Jablotron, waarmee hij op afstand is uit te lezen.

- Op de lanmodule en op mijn netwerk-switch branden de lampjes die aangeven dat er een verbinding is.
- in OLink software is de lan-module terug te vinden.
- dhcp is ingeschakeld.

Maar:
- op mijn router (FritzBox) staat de lanmodule niet in de lijst met ip-adressen
- Jablotron gsmlink.cz krijgt geen verbinding met de lan-module.
- de lanmodule geeft in Olink een verkregen adres weer via DHCP, maar dit slaat nergens op en werkt niet.
- Resetten helpt niet.

Vragen:
- wat heb ik fout gedaan.
- kan de voicemodule JA-80X en de lanmodule JA-80V gelijktijdig zijn geďnstalleerd in de centrale
- is de lanmodule stuk?
- ??

Bij voorbaat dank voor alle reacties!

Floris

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Jablotron JA-80V Lan communicator werkt niet. Kapot? Of iets fout.
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 15 december 2015, 20:52 »
Maarten, LAN module stuk zou kunnen. Heb ik ook een keer gehad.

Zou in jou geval kunnen dat de DHCP server niet in staat is om een ip adres uit te geven aan de LAN module. Je kunt dit zien aan de self assigned ip adres van formaat 169.254.X.X

Wat ook kan is dat de GSMLink server niet meer correct werkt. Ik heb ook een LAN module, gekoppeld aan een ARC. En die werkt uitstekend.
Echter, sinds 06-06-2015 krijg ik geen verbinding meer met de GSMLink server. Na de Authorization (invoeren pincode) krijg ik de foutmelding (Last communication occured..). In mijn geval weet ik gewoon met 100% zekerheid dat alles goed werkt aan mijn kant. Anders heb ik de alarmcentrale aan de lijn.

Jablotron support doet alsof zijn neus bloed. Hun Engels is sowieso matig. Desondanks stuur anders ook een mail naar ze: support@jablotron.com