Auteur Topic: Wat gaat het worden?  (gelezen 13014 keer)

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Wat gaat het worden?
« Gepost op: donderdag 25 juni 2015, 20:09 »
Dames, heren,

Wat gaat het worden?

- HD-SDI (evt. EX-SDI)
- HD-TVI
- HD-CVI
- HD-IP
- AHD

En natuurlijk waarom?

Voor een scherpe prijs kies ik AHD vanwege de goede prijs kwaliteit/verhouding.
Voor de maximaal haalbare beeldkwaliteit HD-SDI wanneer het budget minder relevant is.
Bij grotere systemen (>32 camera) HD-IP vanwege de flexibiliteit en schaalbaarheid.

HD-CVI geeft mij te veel compressieverlies en de hogere prijs van HD-TVI wint het voor mij niet vergeleken met AHD.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaat het worden?
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 25 juni 2015, 21:05 »
Vooralsnog HD-CVI als er een bestaand coax systeem omgezet naar betere kwaliteit
waarom? geen kabel vervangen, licht gevoelig, goed beeld en goede prijs

Nieuw systeem Full HD-IP
waarom? snel en goedkoop kabel leggen, goede kwaliteit, met enig zoeken zijn er best licht gevoelige camera's te vinden, prijs kan er bij door,  nadeel is de kleine marge en dan kan men wel zeggen je moet het op de uren verdienen maar als beveiligingsbedrijf kun je niet met een uurloon van richting de 100 euro aankomen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaat het worden?
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 25 juni 2015, 23:54 »
Bedankt voor je reactie.

Hoe zijn jouw ervaringen met HD-SDI en AHD?

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaat het worden?
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 26 juni 2015, 23:02 »
Ik krijg een beetje het gevoel dat HD-SDI en AHD op sterven na dood zijn.

Kijk ik nl. naar onze eigen leveranciers dan heeft niemand dat meer in het pakket of is het uitlopend, ga je verder zoeken dan zie je maar een vrij klein assortiment en keuze in camera's terwijl dat met IP vele malen breder is en met HD-CVI is de keuze wel minder maar toch ook nog een heel stuk groter.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaat het worden?
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 27 juni 2015, 09:42 »
Grappig.

Ik zie juist in HD-SDI de laatste tijd een enorme boost en zie AHD als de opkomende techniek.
Ik vind het wel opmerkelijk dat de brede acceptatie van HD-SDI maar beperkt is gebleven omdat deze techniek superieur is aan alle andere technieken als het gaat om beeldkwaliteit.

In Duitsland is dit juist precies anders. Daar heeft het aandeel IP een duidelijk knauw gekregen door de HD-SDI techniek.

Dat vind ik wel weer begrijpelijk, omdat HD-SDI aanzienlijk voordeliger is dan IP en ook nog beter presteert.

HDI-SDI is wel wat duurder dan TVI/CVI/AHD en daarmee buiten budget voor sommige mensen.

Ik ben dan ook wel benieuwd of er hier mensen zijn die TVI, CVI en AHD met elkaar vergeleken hebben op prestaties.

Ik heb deze technieken vergeleken en haak even af bij CVI door de compressie die bij TVI en AHD minder sterk zichtbaar zijn.

Vooralsnog heb ik een voorkeur voor AHD vanwege het natuurgetrouwe beeld en de grotere kabelafstand (tov CVI) onafhankelijk van de resolutie. Ook zie ik een snellere ontwikkeling in AHD dan bij de andere voordelige HD technieken.

MaseX

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 13
  • Leef verantwoord, denk aan onze kleine wereld!
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaat het worden?
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 27 juni 2015, 12:10 »
Ik krijg een beetje het gevoel dat HD-SDI en AHD op sterven na dood zijn.

Kijk ik nl. naar onze eigen leveranciers dan heeft niemand dat meer in het pakket of is het uitlopend, ga je verder zoeken dan zie je maar een vrij klein assortiment en keuze in camera's terwijl dat met IP vele malen breder is en met HD-CVI is de keuze wel minder maar toch ook nog een heel stuk groter.

suc6

Gerrit

Hoe kom je er bij dat AHD stervende is???
Erger nog of SDI???
AHD is de plaatsvervanger van alle CCTV systemen!
DWZ dat AHD na circa 2 jaar overal te zien zal zijn.
Het is dan ook geen CCTV meer, maar men spreekt over AHD cctv!
En geloof mij nou maar, AHD techniek gaat binnen 1 jaar tijd zulke grote sprongen maken, dat IP leveranciers en SDI leveranciers het erg moeilijk gaan krijgen.
De mens is niet dom meer, we worden allemaal slimmer, een eindgebruiker kan ook Google gebruiken en zal direct de voordelen zien, want AHD geeft echt heel mooi beeld, waar geen enkele standaard CCTV systeem van kan winnen, ik heb het hier over de D1 en CIF recorders met waardeloze video output.
Ik zal je vertellen dat AHD camera's nu ook met zoom worden gemaakt, maar zoomen gaat niet meer via stelschroeven het gaat straks allemaal via een gemotoriseerde lens die je met een knop kan in en uitzoomen, focus schroef?? NEE dat is er niet meer want ik praat hier over AUTO FOCUS TECHNIEK!
Just passing by, looking were to spent my knowledge...
www.bol.com

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaat het worden?
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 27 juni 2015, 13:22 »
Ik zal je vertellen dat AHD camera's nu ook met zoom worden gemaakt, maar zoomen gaat niet meer via stelschroeven het gaat straks allemaal via een gemotoriseerde lens die je met een knop kan in en uitzoomen, focus schroef?? NEE dat is er niet meer want ik praat hier over AUTO FOCUS TECHNIEK!

Als je weet dat deze zoom en auto focus op IP en HD-CVI al lang standaard verkrijgbaar is dan ga je toch niet nog een 3e techniek er bij zetten. Mede als je ziet dat een Bullet of dome HD-CVI met 2Mp in K10 slagvaste behuizing en met 2,8-12mm autofocus zoomlens verkocht kan worden voor 220 euro.

Ik denk dan ook dat ze gewoon te laat zijn met deze ontwikkeling en dat daardoor het marktaandeel te klein zal zijn om hier mee verder te gaan.

In IP in nu Full HD (2Mp) al de standaard en het zal niet lang meer duren en 3Mp of 4K zal de standaard worden.
In HD CVI is ook 2 Mp Full HD de standaard maar ik vraag me af of hier nog rek in zit om dit nog te verbeteren.
 
suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaat het worden?
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 27 juni 2015, 14:09 »
Hoe kom je er bij dat AHD stervende is???
Erger nog of SDI???
AHD is de plaatsvervanger van alle CCTV systemen!
DWZ dat AHD na circa 2 jaar overal te zien zal zijn.
Het is dan ook geen CCTV meer, maar men spreekt over AHD cctv!
En geloof mij nou maar, AHD techniek gaat binnen 1 jaar tijd zulke grote sprongen maken, dat IP leveranciers en SDI leveranciers het erg moeilijk gaan krijgen.
De mens is niet dom meer, we worden allemaal slimmer, een eindgebruiker kan ook Google gebruiken en zal direct de voordelen zien, want AHD geeft echt heel mooi beeld, waar geen enkele standaard CCTV systeem van kan winnen, ik heb het hier over de D1 en CIF recorders met waardeloze video output.
Ik zal je vertellen dat AHD camera's nu ook met zoom worden gemaakt, maar zoomen gaat niet meer via stelschroeven het gaat straks allemaal via een gemotoriseerde lens die je met een knop kan in en uitzoomen, focus schroef?? NEE dat is er niet meer want ik praat hier over AUTO FOCUS TECHNIEK!

Ik denk dat het AHD aandeel wel flink zal toenemen, echter ik denk dat er ook ruimte is voor CVI en TVI. Niet omdat het primair de betere technieken zijn, maar de hoofdleveranciers hiervan net even wat meer marketingpower hebben.

De standaard PAL camera's hebben overigens op dit moment ook nog steeds hun bestaansrecht. De chips zijn beduidend lichtgevoeliger dan de hogere resoluties, waardoor er veel minder bewegingsonscherpte zal zijn en een persoon dus beter herkenbaar of zelf identificeerbaar zullen zijn. Het wordt tijd dat HD camera's grotere chips krijgen.

Voor wat betreft de motorzoom objectieven met autofocus. Deze objectieven hebben geen autofocus, maar zijn door de objectiefconstructie scherp bij elke brandpuntsafstand.

AF is voor statische camera ook een ongewenste functie, omdat deze een kleine dieptescherpte kennen en het risico lopen om op het verkeerde object scherp te stellen, tenzij de AF wordt gefixeerd.

Motorzoomobjectieven hebben ook een nadeel, motorzoomobjectieven zijn beduidend minder lichtdoorlatend (soms wel 20x) dan een varifocalobjectief, die weer minder lichtsterk zijn dan een goed gekozen en helaas uitstervend mono-vocalobjectief.

Het voordeel is dat meer camera's behoorlijk scherp zullen zijn in het veld. Voor veel mensen is het, met name bij de hogere resoluties, erg moeizaam om handmatig scherp te stellen.

IP blijft een goede keuze bij grotere systemen waar we vroeger moesten werken met video-matrixen. Deze zijn nog niet verkrijgbaar voor AHD/CVI/TVI en voor HD-SDI erg kostbaar.

MaseX

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 13
  • Leef verantwoord, denk aan onze kleine wereld!
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaat het worden?
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 27 juni 2015, 14:21 »
Als je weet dat deze zoom en auto focus op IP en HD-CVI al lang standaard verkrijgbaar is dan ga je toch niet nog een 3e techniek er bij zetten. Mede als je ziet dat een Bullet of dome HD-CVI met 2Mp in K10 slagvaste behuizing en met 2,8-12mm autofocus zoomlens verkocht kan worden voor 220 euro.

Ik denk dan ook dat ze gewoon te laat zijn met deze ontwikkeling en dat daardoor het marktaandeel te klein zal zijn om hier mee verder te gaan.

In IP in nu Full HD (2Mp) al de standaard en het zal niet lang meer duren en 3Mp of 4K zal de standaard worden.
In HD CVI is ook 2 Mp Full HD de standaard maar ik vraag me af of hier nog rek in zit om dit nog te verbeteren.
 
suc6

Gerrit

Hey Gerrit,

Wel dat kan kloppen, maar weet je ook het verschil tussen een HDCVI en AHD ik bedoel dan de voor en nadelen naast elkaar, dan kies ik direct voor AHD. Mijn visie is dan ook dat AHD de overhand gaat krijgen en op den duur meer zal verkopen dan HDCVI. Ik volg de ontwikkelingen van AHD nauw in Korea en ik kan zeggen dat AHD met heel veel nieuwe technieken de markt in gaat pompen.
Just passing by, looking were to spent my knowledge...
www.bol.com

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaat het worden?
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 27 juni 2015, 14:28 »
Als je weet dat deze zoom en auto focus op IP en HD-CVI al lang standaard verkrijgbaar is dan ga je toch niet nog een 3e techniek er bij zetten. Mede als je ziet dat een Bullet of dome HD-CVI met 2Mp in K10 slagvaste behuizing en met 2,8-12mm autofocus zoomlens verkocht kan worden voor 220 euro.

Ik denk dan ook dat ze gewoon te laat zijn met deze ontwikkeling en dat daardoor het marktaandeel te klein zal zijn om hier mee verder te gaan.

In IP in nu Full HD (2Mp) al de standaard en het zal niet lang meer duren en 3Mp of 4K zal de standaard worden.
In HD CVI is ook 2 Mp Full HD de standaard maar ik vraag me af of hier nog rek in zit om dit nog te verbeteren.
 
suc6

Gerrit

AHD was er al voor CVI / TVI, maar lag op de plank en is van de plank gekomen. Ik gun iedereen ruimte voor zijn eigen techniek. Ik vergelijk het even met OS voor mobiele telefoons. Ook daar is ruimte voor verschillende technieken en komen en gaan er verschillende OS.

Om de parallel verder te trekken, ook hier is het marketing leidend voor het marktaandeel.

Android voor de massa, iOs voor de mensen die om design geven en BB10 voor mensen die voor de veiligheid gaan. Toch komt er een nieuwe belangrijke speler tussen, nl miscrosoft die aardig zullen snoepen van iOS en Android. 

Voor dat 'we' los kunnen met resoluties groter dan 2 MP moeten er nog wat technologische hobbels genomen worden.

Voorlopig zijn die techniek lang nog niet allemaal in staat om realtime beelden te leveren en is de compressie nog steeds erg groot om alles een beetje in een NVR te proppen. 10 MP levert zeker niet een 5 keer beter beeld dan 2 MP.

Ook de meeste PC's, servers en NVR's zijn op dit moment nog steeds uitgerust met een 10/100 Mbit netwerkaansluiting waardoor je beperkt bent met het aantal camera's.

3 MP bied geen voordelen ten op zichtte van HD / 2 MP. Die paar procent meer detail weegt niet op tegen de 33% meer storage, 33% meer bandbreedte.

Ook kunnen de monitoren op pc's momenteel niet meer aan dan HD aan, uitzonderingen daargelaten.
De volgende videostandaard zal 4K zijn, maar als we kijken hoe lang in de industrie nog met PAL hebben gedaan, terwijl we zelf al HD op TV keken (een jaar op 7?) zal er voor 4K ook nog een lange weg te gaan zijn.

MaseX

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 13
  • Leef verantwoord, denk aan onze kleine wereld!
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaat het worden?
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 27 juni 2015, 14:34 »
Ik denk dat het AHD aandeel wel flink zal toenemen, echter ik denk dat er ook ruimte is voor CVI en TVI. Niet omdat het primair de betere technieken zijn, maar de hoofdleveranciers hiervan net even wat meer marketingpower hebben.

De standaard PAL camera's hebben overigens op dit moment ook nog steeds hun bestaansrecht. De chips zijn beduidend lichtgevoeliger dan de hogere resoluties, waardoor er veel minder bewegingsonscherpte zal zijn en een persoon dus beter herkenbaar of zelf identificeerbaar zullen zijn. Het wordt tijd dat HD camera's grotere chips krijgen.

Voor wat betreft de motorzoom objectieven met autofocus. Deze objectieven hebben geen autofocus, maar zijn door de objectiefconstructie scherp bij elke brandpuntsafstand.

AF is voor statische camera ook een ongewenste functie, omdat deze een kleine dieptescherpte kennen en het risico lopen om op het verkeerde object scherp te stellen, tenzij de AF wordt gefixeerd.

Motorzoomobjectieven hebben ook een nadeel, motorzoomobjectieven zijn beduidend minder lichtdoorlatend (soms wel 20x) dan een varifocalobjectief, die weer minder lichtsterk zijn dan een goed gekozen en helaas uitstervend mono-vocalobjectief.

Het voordeel is dat meer camera's behoorlijk scherp zullen zijn in het veld. Voor veel mensen is het, met name bij de hogere resoluties, erg moeizaam om handmatig scherp te stellen.

IP blijft een goede keuze bij grotere systemen waar we vroeger moesten werken met video-matrixen. Deze zijn nog niet verkrijgbaar voor AHD/CVI/TVI en voor HD-SDI erg kostbaar.

Eens met alles Norman, maar op 1 punt wil ik nog even inhaken als je niet erg vind.

Motorzoomobjectieven hebben ook een nadeel, motorzoomobjectieven zijn beduidend minder lichtdoorlatend (soms wel 20x) dan een varifocalobjectief, die weer minder lichtsterk zijn dan een goed gekozen en helaas uitstervend mono-vocalobjectief.

Een goede camera kan ook bovenstaand probleem opvangen door middel van instellingen.
Je kan de link hieronder even doornemen en ik heb ook PDF van Micros met een complete uitleg hierover. Ik kan geen PDF uploaden, als je een PM stuurt met je mail adres dan kan ik dat even doorsturen.

http://www.cctv-information.co.uk/i/Lenses

Just passing by, looking were to spent my knowledge...
www.bol.com

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaat het worden?
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 27 juni 2015, 15:08 »
AHD was er al voor CVI / TVI, maar lag op de plank en is van de plank gekomen.  Ik vergelijk het even met OS voor mobiele telefoons. Ook daar is ruimte voor verschillende technieken en komen en gaan er verschillende OS.

Je vergelijkt nu wel 2 totaal verschillende zaken.
Van een GSM hebben veel huisgezinnen er meerdere van in huis van camera systemen heeft nog niet 1% ook maar 1 professioneel systeem in huis.
Dus de markt zal ook vele malen kleiner zijn waardoor het ook veel moeilijker zal zijn op tig verschillende systemen naast elkaar in stand te kunnen houden.

En dan maakt inderdaad de promotie en verkrijgbaarheid  heel veel uit, kijk je naar de grotere leveranciers dan zie je op dit moment naast IP en Analoog nog niet heel veel andere systemen in de prijslijst staan.
En bij mijn eigen leveranciers is dan wel HD-CVI wat de boventoon voert.
Maar dat kan zo omslaan als wat grote jongens een bepaald product plots sterk in de markt gaan zetten.

IP is veelzijdig en breed in te zetten maar maakt zichzelf ongeliefd door de minimale marges en het feit dat iedere leverancier toch weer een eigen afgeleide heeft van de standaard waardoor het één keer in de zoveel dagen toch even misgaat en er een reset nodig is.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaat het worden?
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 27 juni 2015, 18:22 »
Je vergelijkt nu wel 2 totaal verschillende zaken.
Van een GSM hebben veel huisgezinnen er meerdere van in huis van camera systemen heeft nog niet 1% ook maar 1 professioneel systeem in huis.
Dus de markt zal ook vele malen kleiner zijn waardoor het ook veel moeilijker zal zijn op tig verschillende systemen naast elkaar in stand te kunnen houden.

En dan maakt inderdaad de promotie en verkrijgbaarheid  heel veel uit, kijk je naar de grotere leveranciers dan zie je op dit moment naast IP en Analoog nog niet heel veel andere systemen in de prijslijst staan.
En bij mijn eigen leveranciers is dan wel HD-CVI wat de boventoon voert.
Maar dat kan zo omslaan als wat grote jongens een bepaald product plots sterk in de markt gaan zetten.

IP is veelzijdig en breed in te zetten maar maakt zichzelf ongeliefd door de minimale marges en het feit dat iedere leverancier toch weer een eigen afgeleide heeft van de standaard waardoor het één keer in de zoveel dagen toch even misgaat en er een reset nodig is.

suc6

Gerrit

Gerrit,

Blijkbaar was die ruimte er, want er is iemand die er geld in heeft gestoken. Marketing bepaald uiteindelijk het succes, niet de kwaliteit of de prestaties.

Dat verklaard ook meteen waarom de grotere leveranciers kiezen voor CVI / TVI. Die voeren slechts datgene waarvan de doos het makkelijkst naar de installateur schuift.

Wat je aansnijdt bij IP ligt niet helemaal aan de camera's. Ik zie dat veel installatiebedrijven de plank misslaan als het gaat om het netwerk. Gratis VMS software die bij de camera's geleverd worden, goedkope merkloze datakabel, switches van € 25,00, maar ook de vaardigheid in het aankrimpen van de RJ45 stekers gaat niet allemaal goed. Ik heb genoeg systemen gemaakt die nooit een hik geven

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaat het worden?
« Reactie #13 Gepost op: zondag 28 juni 2015, 00:28 »
Wij maken alleen maar databekabeling systemen die geen problemen geven. Als je dat de klant niet kunt garanderen dan moet je je niet met dat soort zaken bezig houden is mijn mening.
Hier wordt elk systeem 100% getest, dus niet met een simpel testertje waar alleen maar gekeken wordt of de aders wel goed zijn aangesloten maar ook of de bekabeling de snelheid kan verwerken wat de klant besteld heeft.
Dus voor de klant is het simpel een patchkabel inpluggen en het werkt.

Switches ed. houden we ons bewust niet mee bezig om dezelfde reden als met de IP camera's nl. de minimale marges. Moet je 1 keer terug komen omdat er iets niet goed werkt dan had je er beter niet aan kunnen beginnen.
En stekkertjes aanknijpen?????
Dat is er bij ons niet bij, dat noemen wij pruts/hobbywerk en vragen om problemen. Wil de klant dat dan mag hij ze er zelf aanzetten of een andere leverancier zoeken want bij ons wordt alles afgemonteerd op een vast gemonteerde data WCD en niet anders.
Er wordt dan ook garantie gegeven van het patchpaneel t/m de data WCD, alles daar buiten is risico klant en valt buiten onze verantwoording.
In de praktijk zie je dan ook dat er vrijwel nooit problemen zijn tussen patchpaneel en data-wcd, het zijn vrijwel altijd de verbindingen tussen data-wcd en randapparatuur en een heel enkele keer heeft men geprobeerd ergens een stekker in te stampen wat toch niet paste.

Om een voorbeeld te laten zien.
vaak komen wij dit soort kasten tegen


met te weinig ruimte, storingen enz.


die wordt dan door ons gestript


opnieuw opgezet


en weer overzichtelijk en werkend opgeleverd zodat er op maandag alleen een nieuwe kast staat en alles weer probleemloos werkt.

suc6

Gerrit
« Laatst bewerkt op: zondag 28 juni 2015, 00:29 door GerritB »
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Wat gaat het worden?
« Reactie #14 Gepost op: zondag 28 juni 2015, 10:04 »
Wij maken alleen maar databekabeling systemen die geen problemen geven. Als je dat de klant niet kunt garanderen dan moet je je niet met dat soort zaken bezig houden is mijn mening.
Hier wordt elk systeem 100% getest, dus niet met een simpel testertje waar alleen maar gekeken wordt of de aders wel goed zijn aangesloten maar ook of de bekabeling de snelheid kan verwerken wat de klant besteld heeft.
Dus voor de klant is het simpel een patchkabel inpluggen en het werkt.

Top!! Helaas doen veel beveiligingsinstallateurs dit niet.

Citaat
Switches ed. houden we ons bewust niet mee bezig om dezelfde reden als met de IP camera's nl. de minimale marges. Moet je 1 keer terug komen omdat er iets niet goed werkt dan had je er beter niet aan kunnen beginnen.

Als wij niet meer zouden leveren waar we geen of weinig marge op maken, kunnen we nooit meer een compleetsysteem leveren. Uiteindelijk kiezen wij er voor dat we compleet willen leveren. Als was het maar dat we niet in een situatie willen komen waar iedereen naar elkaar wijst.

Citaat
En stekkertjes aanknijpen?????
Dat is er bij ons niet bij, dat noemen wij pruts/hobbywerk en vragen om problemen. Wil de klant dat dan mag hij ze er zelf aanzetten of een andere leverancier zoeken want bij ons wordt alles afgemonteerd op een vast gemonteerde data WCD en niet anders.
Er wordt dan ook garantie gegeven van het patchpaneel t/m de data WCD, alles daar buiten is risico klant en valt buiten onze verantwoording.
In de praktijk zie je dan ook dat er vrijwel nooit problemen zijn tussen patchpaneel en data-wcd, het zijn vrijwel altijd de verbindingen tussen data-wcd en randapparatuur en een heel enkele keer heeft men geprobeerd ergens een stekker in te stampen wat toch niet paste.

In een goede installatie komt die inderdaan niet of nauwelijks voor, maar voor al die installateurs die denken de goedkoopste te moeten zijn en geen WCD's plaatsen is dit toch een mooie storingsbron.

Overigens ben ik niet zo van de WCD's, maar gebruik ik liever BTR connectors.

http://www.metz-connect.com/nl/products/1401405012-i

Hiermee is de verbinding weggewerkt in de camera en niet bereikbaar voor derden.

Ook in patchsnoeren kan er veel misgaan weet ik uit ervaring. 

Citaat
Om een voorbeeld te laten zien.
vaak komen wij dit soort kasten tegen
(Klik om afbeelding weer te geven.)

met te weinig ruimte, storingen enz.

(Klik om afbeelding weer te geven.)
die wordt dan door ons gestript

(Klik om afbeelding weer te geven.)
opnieuw opgezet

(Klik om afbeelding weer te geven.)
en weer overzichtelijk en werkend opgeleverd zodat er op maandag alleen een nieuwe kast staat en alles weer probleemloos werkt.

suc6

Gerrit

Deze kasten komen we allemaal tegen, maar vaak zijn dit kasten met ervaring en geen kasten die zo zijn opgeleverd, uitzonderingen daar gelaten.

Samengevat wil ik zeggen dat een IP oplossing prima stabiel kan zijn, maar dat er niet beknibbeld moet worden op het netwerk. Ik durf te stellen dat een gelijkwaardig IP systeem 2 keer zo veel kost als een HD-SDI systeem, waarbij HD-SDI altijd beter zal presteren.

Ik heb inmiddels vele calculaties gemaakt waar dit iedere keer uit bleek. Veel mensen maken de fout om een coax camera van 300 euro gelijk te stellen aan een IP camera van 300 euro. Dat kan economisch gewoon niet uit. Een IP camera heeft een extra element, het netwerk deel, en moet daarmee gewoon duurder zijn.