Auteur Topic: aanpassing aan aritech CD44 of toch een nieuw systeem?  (gelezen 8736 keer)

js84

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
aanpassing aan aritech CD44 of toch een nieuw systeem?
« Gepost op: donderdag 28 mei 2015, 20:54 »
Hoi Allemaal,

Ik heb recent een huis gekocht waar een aritech CD44 systeem geďnstalleerd is. Ik zou enkele sensoren van plaats willen veranderen, waardoor ik hiervan de kabels ga moeten verlengen. Ik heb gemerkt dat wanneer ik de centrale kast open maak het alarm afgaat. Hoe kan ik dit vermijden?

Ik denk er eventueel ook aan om het gehele systeem te verwijderen en te vervangen door een ander systeem met wat meer moderne mogelijkheden. In dit geval wens ik een centrale kast die voeding krijgt. Vanuit deze kast moet ik bekabeling kunnen laten vertrekken naar ten minste 4 sensoren, en uiteraard een kabel naar het bedieningspaneel. Verder zou het nieuwe systeem in verbinding moeten kunnen staan met het wifi-netwerk zodat ik op mijn smartphone een melding krijg indien het alarm afgaat. Ook wens ik het alarm te kunnen bedienen met de smartphone. Voor welk systeem zou ik din dit geval kunnen kiezen?

Alvast bedankt ;)

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: aanpassing aan aritech CD44 of toch een nieuw systeem?
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 28 mei 2015, 21:02 »
Als Aritech fan, zou ik gaan voor de ATS Advanced ATS1000A-IP, deze heeft de opties in zich die je net opnoemde, wel rekening mee houden dat wanneer het alarm af gaat je niet een melding daar van krijt op je telefoon (via de App, bedoel ik dan). wel zou je via een printje een SMS'je kunnen ontvangen bij alarm, of aansluiten op een meldkamer (PAC).

Verder zou ik geen kosten maken aan je bestaande installatie (melders kan wel, want die kun je gebruiken voor een anders centrale) de CD word namelijk niet meer ondersteund en gemaakt.

Waarom het alarm af gaat is omdat je eerst in het installateurs menu moet zitten, waarbij je de sabotage alarmen blokkeert.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: aanpassing aan aritech CD44 of toch een nieuw systeem?
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 28 mei 2015, 21:46 »
Hoi Allemaal,

Ik heb recent een huis gekocht waar een aritech CD44 systeem geďnstalleerd is. Ik zou enkele sensoren van plaats willen veranderen, waardoor ik hiervan de kabels ga moeten verlengen. Ik heb gemerkt dat wanneer ik de centrale kast open maak het alarm afgaat. Hoe kan ik dit vermijden?

CD 44? is dat niet de CD 34?
Op zich niets mis met dat systeem en kan nog jaren prima dienst doen als je alleen wat kabels wilt verleggen ed.
Voor doormelding naar je GSM kan er een spraakkiezer in, alleen bedienen met je telefoon ed. zal niet gaan.
Je moet je dus afvragen of de meerprijs voor het vervangen van het geheel zoveel meer waard is om het systeem met je mobiel te kunnen bedienen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Ronald-42

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 119
    • Bekijk profiel
Re: aanpassing aan aritech CD44 of toch een nieuw systeem?
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 29 mei 2015, 08:27 »
Indien alles bekabeld is kun je het systeem vrij eenvoudig vervangen door een Risco Lightsys met een IP kaart. Dit alles hoeft niet veel te kosten en zorgt voor een groot gebruikers gemak. Indien er ook draadloos aan zit word het geheel vervangen wat kostbaarder. Ik zou er voor gaan.

Petertje

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
Re: aanpassing aan aritech CD44 of toch een nieuw systeem?
« Reactie #4 Gepost op: maandag 1 juni 2015, 12:52 »
je kan ook nog kiezen voor de Alphavision ML, deze is ook met een app te bedienen, en kan meteen een email sturen naar je smartphone als er wat aan de hand is.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: aanpassing aan aritech CD44 of toch een nieuw systeem?
« Reactie #5 Gepost op: maandag 1 juni 2015, 14:00 »
Of je vervangt het systeem door een Satel Integra. met ETHM module en een mooie touchscreen bedieningspaneel. Er zitten genoeg kenners hier die je kunnen helpen.
:)
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: aanpassing aan aritech CD44 of toch een nieuw systeem?
« Reactie #6 Gepost op: maandag 1 juni 2015, 21:02 »
Leggen jullie mij nu dan eens uit waarom een goed werkend systeem vervangen moet worden omdat er alleen wat kabels verlegd moeten worden?

Denk dat de topic starter zich eerst eens af moet vragen of de wens voor het bedienen van de beveiliging  op zijn GSM hem minimaal 500 euro waard is.

Als het hem dat waard is dan kun je eens gaan kijken welk systeem het dan moet gaan worden, maar persoonlijk zou het mij niet zoveel geld waard zijn ik zie wel wat er aan de hand is als ik weer thuis ben hoef ik me onderweg ook geen zorgen te maken.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

omekees

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 144
    • Bekijk profiel
Re: aanpassing aan aritech CD44 of toch een nieuw systeem?
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 6 juni 2015, 17:34 »
Ik vraag mij altijd af wat heb je aan een systeem dat je met een app ( is hype ) kunt bedienen als er een inbraak alarm is kun je het systeem toch niet opnieuw inschakelen zolang het alarm niet gereset is ,en automatische reset heb je niets aan omdat de alarm situatie nog niet is opgeheven ,en dus zal je de alarmzone op afstand moeten overbruggen met je app,maar dit is tegenstrijdig met het nut van een inbraaksysteem, want er zal een gevelopening open staan (raam of deur met contact ).
Het zou alleen nut hebben als het alarm vals is spinnetje of zoiets maar hoe weet je dat zo zeker en daar zijn ook speciale pirren voor te koop 2 verschillene soorten detectie methodes.

gr

Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: aanpassing aan aritech CD44 of toch een nieuw systeem?
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 6 juni 2015, 22:02 »
Als er een deur open staat dat alarm heeft gegeven ga je toch direct naar het pand toe? Dan ga je toch niet het systeem opnieuw inschakelen?

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: aanpassing aan aritech CD44 of toch een nieuw systeem?
« Reactie #9 Gepost op: zondag 7 juni 2015, 11:14 »
Als er een deur open is gegaan zonder dat er een bewegingsdetector in alarm is geactiveerd dan moet er een hartig woordje gesproken worden met degene die de sluitronde heeft uitgevoerd.
Is het een binnendeur dan mooi laten zijn want na 3 minuten stopt de sirene wel en als het goed is zijn er nog wel ruimtelijke detectoren die in de gaten houden of er ook iemand rond loopt.

Dus opnieuw inschakelen hoeft niet en de info over het ontstane alarm krijg ik wel via de meldkamer, daar heb ik geen app voor nodig.
Toen ik nog geen meldkamer aansluiting had zat ik ook niet te wachten op zo'n melding want zit je net ergens lekker te eten of ben je ergens op bezoek krijg je zo'n melding.
Met de wetenschap dat de meeste inbraken korter dan 5 minuten duren helpt direct in de auto springen niet. Doe je dat wel dan weet je precies hetzelfde als wanneer je 2 uur later aan zou komen.
Ik zie zo'n app dan ook meer voor van "kijk eens wat mooi" dan dat het echt nuttig is.
Waar ik het zelf voor gebruik is meer van "staat de beveiliging wel aan?" als ik weer eens achteloos de beveiliging had aangezet en met nog van alles in mijn hoofd in de auto ben gesprongen op weg naar huis.
 
suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

omekees

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 144
    • Bekijk profiel
Re: aanpassing aan aritech CD44 of toch een nieuw systeem?
« Reactie #10 Gepost op: zondag 7 juni 2015, 19:17 »
Ik stel het wel eens voor bij zakelijke klanten maar het interesseert hen geen zier ,ze zijn toch bij de meldkamer aangesloten.
Aangezien de prijs steeds lager word heeft een aansluiting echt wel voordelen , en als monteur bij een security bedrijf krijg je ook korting op je abonnement.
m.v.g.