Auteur Topic: IP PTZ camera voor thuis  (gelezen 10551 keer)

Haredale

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
IP PTZ camera voor thuis
« Gepost op: zaterdag 23 mei 2015, 16:17 »
Hallo camera experts,

Ik ben op zoek naar een IP PTZ camera voor thuis in de tuin. (ca 40x 40 m) Veel bomen en er is ietwat lantaarn verlichting aanwezig. Komt onder een afdakje te hangen en hij moet op de synology NAS.

Zou het liefst een goede camera willen die alles afdekt. Met bewegingsmelding en tracking. zoomen boven de 10 keer lijkt me overbodig.

Ik heb al vanalles bekeken maar weet niet alle voor/nadelen af te wegen.

Budget camera ca 700 Euro.

Kan iemand van jullie ene advies geven wat kan passen.


Vriendelijke groeten,
Pascal

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: IP PTZ camera voor thuis
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 23 mei 2015, 20:45 »
Waarom een IP PTZ voor in je achtertuin? Je zult een PoE voeding moeten hebben die je binnen neerlegt. dikke UTP die voor buiten is geschikt of gaan rotzooien met buizen...

Heb je een Google Earth afbeelding van je tuin?

Je kunt een PTZ onder een afdakje hangen bij het terras en tot conclusie komen dat je achterin niks ziet.

OF je kijkt voor een paal in het midden met 2 eyefish camera`s die meer effect zullen hebben.

Of oplossing 2: op je houten tuinhek 2 simpele vaste domes hangen die meer zullen zien aangezien je zelf zegt dat er wat bomen staan en simpele verlichting. normale domes hebben goede IR verlichting waardoor je dus niet meer moet investeren dan nodig.

Een IP netwerk voor 1 camera die een kleine tuin beveiligd is duurder dan een 2 of 3 tal domes met IR die je met behulp van video-baluns aansluit op een DVR recorder en die op je computer/mobiel altijd kunt bekijken.

Van jouw plan ben ik geen voorstander. Dit omdat mijn ervaring zegt dat je meer kwijt bent.

voor dat budget en formaat tuin adviseer ik het volgende:

http://www.pg-securitysystems.nl/Producten.aspx?CID=5&Categorie=Camera-systemen-&HID=109&Hoofdgroep=Hikvision&SID=566&Subgroep=Analoge-sets&AID=1599&Artikel=Analoge-4-Kanaals-DVR-Set

http://www.pg-securitysystems.nl/Producten.aspx?CID=5&Categorie=Camera-systemen-&SID=139&Subgroep=Video-Balun&AID=675&Artikel=VP-VB312A

En de handige buurman/jongen, danwel plaatselijke electricien heeft wel wat meter UTP cat 5 over die je mag gebruiken. Omdat dit buiten gemonteerd wordt, neem je grijze slagvaste buis vanwege de UV straling van het zonlicht.


Ik denk dat de overige forum cctv-collega`s een andere mening hebben of ideëen, deze hoor ik graag.
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Haredale

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: IP PTZ camera voor thuis
« Reactie #2 Gepost op: maandag 25 mei 2015, 15:00 »
Hallo Julian,

Dank voor je advies en bericht. Bijgaande een ouder schetsje. ( tuin zonder bomen)
Het gearceerde gebied is nu een garage en bij de rode punt ligt een cat5e.

Jij stelt dus voor op analoog te gaan met meerdere camera's en via een recorder deze op het netwerk te zetten.....

Mis ik dan niet een hoop functionaliteit die je bij IP camera's wel hebt zoals motion detection en alarm.?
Ik zou ook via een switch, 2-3 IP camera's kunnen plaatsen op de garagae om de hele kijkhoek af te dekken of gaat dit niet?


Grt Pascal
Grt Pascal

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: IP PTZ camera voor thuis
« Reactie #3 Gepost op: maandag 25 mei 2015, 16:31 »
Ja, met analoog kun je net zoveel zien en doen als met IP.
en mocht om wat voor reden dan ook je internet uitvallen of iets, een recorder neemt altijd(!) op.

Je kunt ook in de recorder een alarm en motion-detection instellen, desnoods aansluiten op een inbraaksysteem of via een inbraaksysteem naar een PAC.

Je zult bij IP moeten denken aan 100 m die je met een netwerkkabel kunt overbruggen. Je hebt altijd PoE nodig. je hebt bij analoog ook lengtebeperking maar versterkers waren in onze installaties nooit nodig.


Om hoeveel meter gaat het exact?

De "standaard analoge" camera`s die we installeren hebben een IR gebied van ruim 15-20 meter. Je hebt alleen voeding nodig voor de camera. Bij IP heb je voeding apart nodig voor de Camera om PTZ te gebruiken(12 Volt) en via IP om de beelden op je recorder en scherm te krijgen.

De kijkhoek van onze geďnstalleerde camera`s zijn bijna 90° waardoor er breed gekeken kan worden.




Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.105
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: IP PTZ camera voor thuis
« Reactie #4 Gepost op: maandag 25 mei 2015, 22:34 »
Analoog is wat goedkoper maar geeft ook meestal een mindere beeldkwaliteit maar ook een goede PTZ camera koop je niet voor 700 euro.
Zijn de afstanden niet al te groot dan is IP ook prima te gebruiken. Wij houden hier altijd aan dat als een leverancier op geeft dat je 30m ver met de ingebouwde IR kunt belichten dan moet je er van uitgaan dat tot 15m goed beeld verkregen kan worden  en verder weg zal minder worden.
Is er nog een beetje licht aanwezig dan zijn er op dit moment ook al IP camera's die bij het licht van volle maan al gewoon in kleur blijven werken.
Ga je voor IP dan is mijn advies kies dan meteen voor Full HD, het is maar weinig duurder dan HD maar de beeldkwaliteit is wel aanzienlijk beter.

Verder heeft IP het voordeel dat je gewoon kant en klare kabels er bij kunt kopen die ook nog eens door een 3/4 buis passen. De montage is dan slechts klik bij de camera en klik bij de recorder en klaar.
Zoomen ed. kan vaak via de recorder en de camera stelt zichzelf verder scherp terwijl bij analoge camera's dat vaak handmatig moet gebeuren.
Een PTZ camera is vaak duur en in het begin leuk speelgoed maar staat later meestal altijd in dezelfde stand.
Voor hetzelfde geld had je dan vaak ook 3 vast opgestelde camera's kunnen kopen die uiteindelijk meer in beeld brengen dan die ene PTZ camera.
Wil je van alle gemakken voorzien zijn koop er dan ook een recorder bij, hierbij is het bijna (op wat instellingen na) plug en play, die verzorgt de voeding voor je camera's, hierop is de benodigde software al aanwezig en kun je simpel zoeken, beelden exporteren, bepalen wat wel en wat niet opgenomen moet worden enz.
Voor goed 1600 euro (incl. BTW) heb je dan een complete set met 3 Full-HD camera's en een recorder die samen een heel net plaatje geven, real-time opnames maken (dus zonder schokken oid.) en waar menig analoge camera niet tegenaan kan.

suc6

Gerrit
 
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Jan van Eechoud

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 138
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: eigenaar
Re: IP PTZ camera voor thuis
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 29 mei 2015, 11:32 »
pbelectronics. nl
zeer fraaie ptz onder de € 250 inkoop
mvg

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: IP PTZ camera voor thuis
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 29 mei 2015, 11:50 »
Jan,

op deze site zijn geen enkele prijzen te vinden.
daarbij leveren zij enkel aan installateurs.

TS is geen installateur. dus een kwalitatief goede, maar simpele installatie voor max 700 euro is toch wel ergens te vinden zonder eerst installateur te worden?

Als jij voor hem dat kunt bieden dat moet je zeggen. niet eerst een vage site opgeven waar geen prijzen opstaan en waar je alleen als inkoper prijzen kunt zien.

Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Jan van Eechoud

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 138
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: eigenaar
Re: IP PTZ camera voor thuis
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 17 juli 2015, 13:22 »
Julien, je loopt te zeiken.
Dacht nog steeds dat dit een professioneel forum is.

"op deze site zijn geen enkele prijzen te vinden.
daarbij leveren zij enkel aan installateurs."
A- En Das maar goed ook.Anders gaat de klant mijn prijzen bepalen!

"TS is geen installateur. dus een kwalitatief goede, maar simpele installatie voor max 700 euro is toch wel ergens te vinden zonder eerst installateur te worden?"
A- Ja, inderdaad, bij mij. voor € 350,00 (ex btw).... Ik moet er ook aan verdienen. En een lachertje voor deze zeer zeer goede PTZ.
IK... koop hem in..., moet eventueel retouren behandelen, geef instructie, en ben helpdesk......

"Als jij voor hem dat kunt bieden dat moet je zeggen. niet eerst een vage site opgeven waar geen prijzen opstaan en waar je alleen als inkoper prijzen kunt zien"
A- IK.... ben meestal met klanten bezig....,  of met professionele installateurs.

Mvg.
(Holy shit......., "electronische beveiliging"is altijd al een arrogante branche geweest.... ;) )
"Klussen" heb ik geen tijd voor. Máák ik geen tijd voor.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.105
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: IP PTZ camera voor thuis
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 17 juli 2015, 22:14 »
Mooie groothandel.
Eentje die rechtstreeks aan eindgebruikers levert? :o
Nee dank je, dan zoek ik liever een echte groothandel.

Suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: IP PTZ camera voor thuis
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 18 juli 2015, 18:47 »
 ;D

hhahaha Gerrit.
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

TechJoris

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 107
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: IP PTZ camera voor thuis
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 24 juli 2015, 04:42 »
over welke camera heb je het dan ? ben ook op zoek naar een ptz

Jan van Eechoud

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 138
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: eigenaar
Re: IP PTZ camera voor thuis
« Reactie #11 Gepost op: maandag 17 augustus 2015, 20:03 »
Ben je wat simpel, Gerrit?
Wat schreef ik nou: "IK... koop hem in..., moet eventueel retouren behandelen, geef instructie, en ben helpdesk......"
Zie je? IK? Dat betekent, ikzelf! Echt waar.

Kunnen we koddig proberen te doen, maar doe maar gewoon.  We kunnen niet allemaal elitair zijn....

Mvg

SD-Electro

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 30
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • SD-Electro
  • Bedrijf: SD-Electro
  • Functie: Oprichter, Installateur
Re: IP PTZ camera voor thuis
« Reactie #12 Gepost op: maandag 17 augustus 2015, 21:23 »
Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden aan de TS voor het kapen van dit topic,
Sorry TS dit is niet persoonlijk aan jou gericht,
En ook aan Jan.
Meestal als ik een post van Jan zie voorbijkomen neem ik alvast de popcorn klaar om te genieten van de discusie die gaat volgen (sorry Jan)

Echter hier volg ik hem toch.. Wij, professionele installateurs, die hiervan moeten leven (Jan, Gerrit, Julian, Nigel? (geen zelfstandige? toch professioneel), ... zouden onze sector toch ergens moeten beschermen? de opleidingen kosten al meer dan genoeg ;s

Ikzelf merk dit in het dagelijkse leven al genoeg dat andere installateurs projecten binnenhalen omdat ze liever met b-merken werken dan kwalitatief goed materiaal weg te hangen.
Gaan wij als professionele installateur dan echt hier op een forum mensen behelpen die liever Elro uit de doe-het-zelf-zaak om de hoek gaan weghalen omdat dit goedkoper is dan producten die wij verkopen of onze dienstverlening? En gaan wij hier dan -n.b. gratis!- support op geven? Het brood komt hier toch niet vanzelf op de plank.. bij jullie wel?

Mvg,
Stijn

Edit: En sorry dat ik mezelf hiermee ook schuldig maak aan de eeuwige discussie en het kapen van dit topic hiervoor maar dit is nu al het derde topic die ik vandaag tegen kom met dezelfde discussie. Het werd me even te veel.
« Laatst bewerkt op: maandag 17 augustus 2015, 21:27 door SD-Electro »

Acerbus International

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Acerbus International
  • Bedrijf: Acerbus International
  • Functie: DGA
Re: IP PTZ camera voor thuis
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 27 augustus 2015, 12:19 »
De vraag is heel legitiem kun je een PTZ camera vinden tegen een redelijke prijs. Het antwoord is Ja geen probleem. Maar we vergeten een aantal stappen. Hierbij is naar onze mening de vraag hoe staat het met verlichting in en om het pand en waarvoor gaan we de PTZ dome gebruiken? WIj hebben tal van installateurs in de regio die hierover een goed advies kunnen geven en zeker aan kunnen bieden tegen een goede prijs.