Auteur Topic: Dahua nvr7208 uitval cameras  (gelezen 12084 keer)

Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Dahua nvr7208 uitval cameras
« Gepost op: dinsdag 5 mei 2015, 11:19 »
Beste,

Afgelopen week een dahua nvr geplaatst met dahua ip cameras en ook andere merken (vivotek, samsung, panasonic). Nu komt het dagelijks voor dat er diverse cameras uitvallen (ook de dahua's) dit duurt dan max 1min. daarna komen ze weer bij. Is er ergens een instelling oid wat ik over het hoofd zie of is dit een dahua nvr eigenschap. Ook krijg een vreemd beeld van de 360° camera, alleen bij volledig scherm doet ie dit, als de nvr op 8 camera view zet dan wel een normaal beeld.

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem.

Alvast bedankt

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Dahua nvr7208 uitval cameras
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 5 mei 2015, 11:43 »
Jouw voeding voor IP is orde en stabiel? Als daar te weinig stroom getrokken wordt tijdens PTZ dan gaat ie gauw dippen. Waarom de overige camera's uitvallen kan verschillende reden hebben. Jou stream en live beelden op het apparaat moeten niet elkaar overlappen. Dan slikt t apparaat zich vast.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Dahua nvr7208 uitval cameras
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 5 mei 2015, 13:13 »
Voeding komt uit nvr (poe) ga er van uit dat deze stabiel is. Wat bedoel je met stream en live beeld?
Er zijn geen ptz functies aanwezig

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Dahua nvr7208 uitval cameras
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 5 mei 2015, 16:54 »
stream: uitgaande naar meldkamer, mobiele app, webpagina, etc.
live: direct en lokaal via een monitor uitkijken van beelden.

die 360 graden camera, is die van Axis of Mobotix?
Dahua heeft toch geen 360 camera?
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Dahua nvr7208 uitval cameras
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 5 mei 2015, 18:37 »
De enige stream is naar de app en dat is niet continu en uitval gebeurt niet tijdens de stream. Klopt dahua heeft er geen daarom genoodzaakt vivotek 360° cam te nemen

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Dahua nvr7208 uitval cameras
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 5 mei 2015, 19:36 »
Ik ken de nvr niet, maar heeft deze ook genoeg power om alles goed in de lucht te houden? En misschien is er een camera die een soort van sluiting heeft of een ander mankement waardoor de de voeding dipt.
Enig idee of het per uitgang gelimiteerd is?

Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Dahua nvr7208 uitval cameras
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 6 mei 2015, 12:58 »
15W per poe uitgang, dat moet genoeg zijn. Als er een cam was met sluiting of iets dergelijks dan had ik continu uitval moeten hebben maar nu gebeurt het dus niet altijd bij dezelfde camera en maar voor een periode van 20sec tot 1min. De instellingen van codecs moet goed zijn elke cam mag max 4096 kbps zenden x 7 cams = ong. 28.6 mbps de nvr kan 192mbps hebben.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Dahua nvr7208 uitval cameras
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 7 mei 2015, 21:54 »
Gooi de andere soorten camera's er maar af, zet er alleen dahua camera's op en je probleem is opgelost.
Blijkbaar is de standaardisatie toch nog niet zo goed dat verschillende merken camera's probleemloos naast elkaar op 1 recorder kunnen werken.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Steef

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 343
  • Techniek begrijpbaar maken
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: van Bakel Beveiliging - Heesch
  • Functie: TBV-er
Re: Dahua nvr7208 uitval cameras
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 8 mei 2015, 08:31 »
je zou de last kunnen verdelen, neem een POE switch om de andere merken op te zetten.

Er zijn verschillende standaard normen in POE, wellicht zit het probleem daar.



Is het elke dag op het zelfde tijdstip?
veel systemen hebben een mogelijkheid dagelijks of wekelijks te resetten.

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Dahua nvr7208 uitval cameras
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 9 mei 2015, 08:32 »
Met de gegeven informatie is het moeilijk gissen.

Wat voor switch is er gebruikt?
Wat voor bekabeling?
Lengtes van de bekabeling?
Storingsbronnen in de omgeving?
Zijn de connectors echt goed aangekrompen?
Hoe ziet de systeemopbouw er uit?
Is het netwerk gecertificeerd c.q. certificeerbaar.
Wat is de latency?
Wat is TTL van het netwerk?
Beschikt alle apparatuur over de laatste firmware?
Staat er ergens een camera geactiveerd die niet aanwezig is?
Staat er ergens audio aan terwijl er geen audio aanwezig is?
Etc.
Etc.
Etc.


PoE of HiPoE is wel redelijk gestandaardiseerd, daar verwacht ik nog de minste hikken in.

Waar ik meer vraagtekens bij heb is het protocol van de camera's. Niet alle ONVIF is ONVIF, helaas en dan willen sommige recorders nog wel eens hikken in de verbinding.

Maar ook als er verschillende resoluties door elkaar gebruikt worden kunnen zulke problemen voorkomen, vooral wanneer één van de camera's een hogere resolutie heeft dan de maximale resolutie die de recorder verwerken kan.


Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Dahua nvr7208 uitval cameras
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 12 mei 2015, 12:54 »
Bekabeling technisch zit het wel on orde gebruik cat6 en de verbindingen zijn gemeten voordat er camera aangesloten werden. Ik ben geen onbekende op nvr gebied maar wel met de dahua nvr waar alles wordt geregeld via de nvr dus ook poe en ip adressen ed. Wij gebruiken over het algemeen mirasys of milestone maar daar hangt ook n prijskaartje aan. Ik vroeg me alleen af of er mensen zijn die dezelfde ervaring hebben met de dahua nvr. En de uitval van cameras is niet alleen bij de vreemde merken maar ook bij de dahua cameras. Resolutie is overal h264 1080p op vbr 4096kbps. Behalve de 360° cam die 1536x1536. Ik denk dat het probleem geaccepteerd dient te worden aangezien de uitval voornamelijk snachts gebeurt en voor een duur van ong 20s. Auto bijwerken staat uit in de nvr.

ik vind het geen stabiele nvr en denk ook dat dit de eerste en laatste is dat we deze nvr gebruiken.

Bedankt voor jullie input

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Dahua nvr7208 uitval cameras
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 14 mei 2015, 16:44 »
Die ervaring hebben wij dus ook, sluit er alleen dahua camera's op aan en het werkt als een speer, gebruik verschillende merken door elkaar en je krijgt dit soort problemen.
Maar dat speelt, zoals ik in de wandelgangen heb opgevangen, niet alleen bij Dahua maar bij verschillende leveranciers van NVR's. Wil je dat het goed werkt beperk je dan tot 1 merk en ga vooral niet schoppen bij verschillende merken om er de pareltjes uit te zoeken en daarna van alles door elkaar te gaan gebruiken.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Dahua nvr7208 uitval cameras
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 15 mei 2015, 10:03 »
Door het ONVIF protocol kunnen veel recorders veel verschillende merken camera's ontvangen. Echter ONVIF kent inmiddels aardig wat varianten en dat zorgt er voor dat niet alles lekker meer combineert.

Een goede leverancier, test eerst of de pareltjes werken voordat hij deze verkoopt.

Op deze manier heb ik inmiddels aardig was recorders verkocht die probleemloos werken, maar voordat de aanbieding de deur uit ging, is de combinatie altijd eerst getest.

Aannemen dat de installatie probleemloos functioneert en waarbij er verschillende merken door elkaar gebruikt worden is mij te risicovol.

Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Dahua nvr7208 uitval cameras
« Reactie #13 Gepost op: vrijdag 15 mei 2015, 12:23 »
Dat is nu wel duidelijk, maar dahua had op moment van aanschaf niet alle benodigde cameras daarom dus gekozen voor onvif. Dit is een goede les geweest. Ik ga nog wel even verder testen om te proberen er achter te komen waar t aan ligt. Mocht er wat uitkomen zal ik dat hier delen. Milestone is daar wel goed in, in zowel bilinx als onvif protocol en dat werkt perfect... maaja... daar hangt dan ook een ander prijskaartje aan.

Thanks!
« Laatst bewerkt op: vrijdag 15 mei 2015, 12:25 door Jemmie »