Auteur Topic: Integra 32 + INT-VG Spraakkiezer  (gelezen 15484 keer)

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Integra 32 + INT-VG Spraakkiezer
« Gepost op: zaterdag 2 mei 2015, 15:10 »
Satel kenners,

Weet iemand hoe je deze module moet gebruiken. Ik wordt er niet veel wijzer van met een handleiding van 5 bladzijde. Hierin staat alleen maar beschreven hoe je de installatie moet doen. Dit is verders gelukt. Netjes adresje gegeven, zie hem in dloadx.

Klopt het ook dat je de telefoonaansluiting op de integraprint hebt zitten? TP TP Rechts bovenin?

Maar ik kan nergens aangeven waar spraakbericht 1 naar toe moet. Geen nummer in te voeren. VG-Soft heb ik geinstalleerd. Leuk gespeel met de google TTS, maar ook hierin kan ik geen telefoonnumer ingeven.

Kan iemand mij hierin helpen?

Mvg nigel

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Integra 32 + INT-VG Spraakkiezer
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 2 mei 2015, 15:23 »
Plus ik heb een storing op het systeem er bij gekregen:

Geen voeding op de telefoonlijn.

Wat hier binnen komt is een lijntje vanuit een experiabox. Dus een gesimuleerde analoge lijn..

Mvg Nigel

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Integra 32 + INT-VG Spraakkiezer
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 2 mei 2015, 17:59 »
En hoe test je telefoon verbinding. Kan ik niet vinden in de integra onder testen...

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Integra 32 + INT-VG Spraakkiezer
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 2 mei 2015, 21:10 »
een dagje weg en de problemen stapelen zich al weer op  ;D

Boven in de menubalk heb je meldkamer en daarnaast telefoonboodschap daar kun je alles in kwijt voor te spraakkiezer.

In algemene opties en tijden kun je het telefoonlampje aanpassen

In het menu testen kun je de telefoonverbinding testen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Integra 32 + INT-VG Spraakkiezer
« Reactie #4 Gepost op: zondag 3 mei 2015, 00:09 »
Ik het menu testen. Alles wat met telefoon te maken heeft, Staat een klein balletje achter, wat betekend: niet te selecteren.

Zie ik iets over het hoofd. Een vinkje..

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Integra 32 + INT-VG Spraakkiezer
« Reactie #5 Gepost op: zondag 3 mei 2015, 14:41 »



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Integra 32 + INT-VG Spraakkiezer
« Reactie #6 Gepost op: zondag 3 mei 2015, 14:44 »
Een telefoonlijn bij de Satel moet echter hard analoog zijn. Ik heb meerdere klanten telefoonlijnen bij glasvezel gehad. Dit werkte totaal niet. Vervolgens moest de klant toch met kpn bellen voor een analoog lijntje. Of de experiabox daadwerkelijk een 48v-signaal kan nabootsen weet ik niet maar dit zijn mijn ervaringen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Integra 32 + INT-VG Spraakkiezer
« Reactie #7 Gepost op: zondag 3 mei 2015, 19:02 »
Er is vrijwel geen enkel modem die 45 volt produceert, de meesten zitten tussen de 18 en 28 volt.
Op zich is dit ook niet zo relevant want een modem geeft deze spanning meestal ook nog als er totaal geen IP verbinding is. Je beveiligingssysteem geeft dan wel aan dat alles goed is maar dat hoeft het in werkelijkheid niet te zijn. Dat is mede de reden waarom het ook niet is toegestaan om de beveiliging achter een modem aan te sluiten.

Verder heb ik hier geen systeem met alleen een spraakkiezer, zonder spraakkiezer kan ik gewoon in het menu test naar handmatige pac test.
Maar anders mak je toch gewoon even een detector aan die 24 uur  alarm geeft om wat te kunnen testen, kan desnoods met je kast sabotage schakelaar.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Integra 32 + INT-VG Spraakkiezer
« Reactie #8 Gepost op: zondag 3 mei 2015, 20:23 »
Klopt ook wel GerritB, laag risico object, en waar het vooral om draait. Klanten willen niet aan een abbonementje zitten, en hebben het liever zelf in de hand. gewoonweg een risico/kosten plaatje.

Volgens de leverancier zou dit wel moeten werken....

Nu heb ik net even de tip van GerritB gebruikt. en een zone alarm gemaakt. Alarm gaat af, alarm wordt hersteld en komen de volgende storingen naar voren:
1. Geen voeding op de telefoonlijn
2. Geen kiestoon op de telefoonlijn

Kan ik hieruit opmaken dat ik wel de programmering goed heb gedaan. En het paneel had netjes zijn telefoontje gemaakt naar het geprogrammeerde nummer?


Maar Satel die zal hier toch wel op in spelen. Er komen overal modems te staan. Analoog, hoe lang zal dat nog duren. Als men wel gebeld wil worden, maar er kan niet met een modem over weg gegaan worden. Dat is toch een aardig gat in de markt denk ik?

Mvg Nigel

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Integra 32 + INT-VG Spraakkiezer
« Reactie #9 Gepost op: zondag 3 mei 2015, 21:44 »
als je bij de gewone kiezer een telefoonnummer invult werkt het dan wel?

suc6

gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Integra 32 + INT-VG Spraakkiezer
« Reactie #10 Gepost op: zondag 3 mei 2015, 21:54 »
De "gewone" kiezer??

Bedoel je dan het icoontje naast de meldkamer?? Daar heb ik het nummer ingevuld hier werkt hij niet op..

Mvg Nigel

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Integra 32 + INT-VG Spraakkiezer
« Reactie #11 Gepost op: maandag 4 mei 2015, 00:37 »
nee juist die van de meldkamer
gewoon je GSM nr. invullen met een fictief klantnr.
test uitvoeren en kijken of je gebeld wordt.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Integra 32 + INT-VG Spraakkiezer
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 5 mei 2015, 19:12 »
Ook al doe ik dit, krijg  ik melding van de lijnspanning. Er gaat geen telefoon af...

Mvg Nigel

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Integra 32 + INT-VG Spraakkiezer
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 5 mei 2015, 21:20 »
Dat is in ieder geval een teken dat het niet alleen aan je voice module met de daarbij behorende instellingen ligt.

Lijnspanningsdetectie uit zetten en waarschijnlijk werkt het dan wel.
En kijken of het via je meldkamer dan wel werkt zo ja dan kun je verder proberen.

Dacht dat Satel een spanning van rond de 30V wil zien en sommige modems schakelen die spanning zelfs geheel af om energie te besparen en een lagere lijnspanning of geheel weg schakelen dat gaat niet met lijnspanningsbewaking samen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Integra 32 + INT-VG Spraakkiezer
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 5 mei 2015, 22:05 »
Fijn dingetje, die satel ;)

 heb in het recente verleden regelmatig, en nog wel eens, een alarm op een voip lijntje door laten melden naar meldkamer of prive, tot op heden geen problemen met gehad. Voornamelijk alphatronics i.c.m. ziggo.
Meet ook altijd +-47 volt uit de modem.

Het verhaal van gerrit inzake het afschakelen van de lijnspanning van de modem om energie te besparen lijkt mij een beetje ver gezocht, lekker handig als je uit wil bellen en er is geen lijnspanning of andersom als je gebeld wordt. Als dat zo zou zijn zou je heel wat lijnspanningsuitvallen hebben op de alarmsystemen en eventueel de telefoontoestellen die erachter zitten, die geven (veelal visueel) ook een melding als er geen lijn meer is...