Auteur Topic: Particulier aanmelden op ats1235  (gelezen 6502 keer)

HansvL

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 23
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Particulier aanmelden op ats1235
« Gepost op: zondag 26 april 2015, 22:11 »
Beste,
Hier hangt een Aritech ats1000a naar volle tevredenheid. Aangesloten door installatiebureau en met onderhoudscontract.
Ik zou graag zelf af en toe draadloos willen uitbreiden. Zou het mogelijk zijn om de installateur een ats1235 te laten installeren en dat ik zelf draadloze componenten ga aanmelden?
Het liefst wil ik namelijk op iedere slaapkamer een extra rookmelder. In 1 keer aanschaffen wordt duur, maar als ik iedere keer de installateur moet laten komen wordt het ook een duur geintje....

Kan de 1235 dus zo geprogrammeerd worden dat ik via het beidenpaneel de melders kan aanmelden?

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Particulier aanmelden op ats1235
« Reactie #1 Gepost op: zondag 26 april 2015, 22:17 »
Dat wordt lastig, dan moet je namelijk de installateurscode hebben want je moet in de installateursprogrammering en ja die zullen ze vaak niet zomaar afgeven, en vaak heb je dan ook geen garantie meer.

Is het anders geen idee, om het de installateur bij te laten programmeren bij het jaarlijks onderhoud?
Als je zelf dan zorgt voor de bevestiging (vastmaken) het liefst van te voren ivm sabotage alarm. zullen de kosten daar van niet zo hoog zijn. Als iemand dat aan mij zou vragen op die manier, zou ik dat denk zelfs zo voor niks er bij doen, omdat het papier werk dan vaak meer tijd kost dan de tijd dat je er mee bezig bent om het er bij te programmeren.

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Particulier aanmelden op ats1235
« Reactie #2 Gepost op: zondag 26 april 2015, 22:21 »
Wil je een melder inleren zul je toch het installateurs menu in moeten gaan, en daar is de code van de installateur voor nodig en deze zal hij echt niet afgeven.
Gezien je ook een onderhoudscontract hebt en waarschijnlijk ook garantie zal deze toch komen te vervallen als je er zelf mee gaat "spelen". Mocht er namelijk iets mis gaan krijg je de onvermijdelijke dicussie wie de schuldige is.
En het is ook niet dat het iets is als een extra gebruiker toevoegen.....

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Particulier aanmelden op ats1235
« Reactie #3 Gepost op: zondag 26 april 2015, 22:23 »
Lol zelfde als Dre dus zegt....was net aan het typen Dre was me net voor.

HansvL

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 23
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Particulier aanmelden op ats1235
« Reactie #4 Gepost op: zondag 26 april 2015, 22:24 »
Dankjewel Dré, (en Atomic)

Dat is natuurlijk ook een oplossing. Omdenken heet dat geloof ik haha
Ik ga ze gespreid kopen ivm budget en vraag de installateur de 1235 te installeren en te programmeren.

« Laatst bewerkt op: zondag 26 april 2015, 22:25 door HansvL »

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.105
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Particulier aanmelden op ats1235
« Reactie #5 Gepost op: zondag 26 april 2015, 22:59 »
Vraag me alleen af hoe de garantie kan vervallen?
Je hebt gewoon je normale garantie op de apparatuur en als je zelf fouten maakt en dat moet hersteld worden dan kun je daar een factuur voor krijgen maar gaat er "gewoon" iets stuk dan blijft de garantie nog gewoon van kracht. Als particulier heb je recht op 2 jaar garantie en daar verandert niets aan als je zelf een extra detector aan gaat sluiten oid. (uiteraard met uitzondering van wat je zelf extra hebt aangesloten en mogelijke problemen die je zelf in de software hebt veroorzaakt)

Anders kan het worden als je extra garantie hebt bijgekocht, omdat je zelf de spelregels wilt veranderen door zelf te gaan klussen in het systeem kan de installateur de extra garantie stop zetten.

Je moet je echter wel zelf afvragen of je dit wilt, want een installateur heeft cursussen gevolgd, instructie trainingen gehad, heeft de apparatuur om te testen en programmeren en heeft vaak door jarenlang beveiliging te installeren de nodige ervaring opgebouwd.
Als gebruiker zal je die kennis vrijwel zeker niet hebben.

Ik vergelijk het altijd met een foutje in je Windows besturingssysteem, daar ga je zelf ook niet even een progje voor schrijven om dit op te lossen.
Maar als je auto een defect lampje heeft kun je die mogelijk best zelf vervangen.

Hetzelfde geldt voor beveiliging, sommige eenvoudige dingen zou je best zelf kunnen maar moet er geprogrammeerd worden en kan de aangebrachte verandering consequenties hebben voor je certificaat laat het dan aan je installateur over.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Marx

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 239
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Particulier aanmelden op ats1235
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 29 april 2015, 00:02 »
Kan je niet gewoon vragen om tijdens onderhoud te vervangen. Krijg je misschien korting. Gelijk mooie investering termijn van een jaar.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Particulier aanmelden op ats1235
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 30 april 2015, 16:22 »
@Marx, wat wil je gaan vervangen dan?
Hij wil rookmelder er bij plaatsen, en de investeringskosten verspreiden.
Ik weet niet waar je ze gaat bestellen/kopen maar er kunnen natuurlijk bijkomende kosten bij komen als je ze 1 voor 1 besteld, denk aan verzend kosten.

Marx

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 239
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Particulier aanmelden op ats1235
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 30 april 2015, 19:52 »
Sorry verkeerd gelezen. Ik dacht dat hij andere melders wilde.  Maar als hij de installateur vraagt of hij elke jaar een melder bij kan laten programmeren tijdens onderhoud.