Auteur Topic: Dome camera scherp stellen  (gelezen 21064 keer)

WrapAndGo

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Dome camera scherp stellen
« Gepost op: zondag 12 april 2015, 11:25 »
Ik heb een dome camera waarbij ik de zoom handmatig kan regelen met een kleine schroevendraaier aan de buitenzijde van de behuizing.

Heb het systeem al een tijdje draaien maar besloot vandaag toch dat ik het beeld bij de voordeur iets ingezoomd wilde hebben. Na aan het schroefje gedraaid te hebben is het beeld onscherp geworden en krijg ik het met geen mogelijkheid meer scherp, ook niet als ik hem in de oud stand terug zet.

Heb ook al via het menu wat dingen geprobeerd maar zonder resultaat.

Iemand hier bekend mee?

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Dome camera scherp stellen
« Reactie #1 Gepost op: zondag 12 april 2015, 13:47 »
Je hebt er 2.

Links en rechts van je lens.

ene is scherpstellen andere is inzoomen of uitzoomen.
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Marx

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 239
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Dome camera scherp stellen
« Reactie #2 Gepost op: zondag 12 april 2015, 16:20 »
Met een beeld scherm gelijk inpluggen is het makkelijks om scherp te stellen.

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Dome camera scherp stellen
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 28 april 2015, 12:31 »
Het gebeurd bij dergelijke modellen soms dat je voorbij het tandwiel draait. Dan moet je de behuizing openen om de tandwielen even met de hand weer op elkaar te zetten. Maar ook kan het zijn dat je in de uitersten van de openingshoek niet scherp kan stellen, omdat je op dergelijke camera's niet de backfocus kan instellen.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Dome camera scherp stellen
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 28 april 2015, 17:53 »
ik draai net zolang tot ik het weer heb of wil zoals gewenst.
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Jan van Eechoud

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 138
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: eigenaar
Re: Dome camera scherp stellen
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 19 mei 2015, 10:56 »
Standaard camera. Eyeball. 1000TV lijntjes. 2.8-12mm. IP67, denk ik. Menu aan boord.
Mag niet mer dan € 70 inkoop kosten!  Leuke camera, maar projectering blijft belangrijk.

Maar élke camera moet naar binnen gehaald worden wanneer de voeding wordt uitgeschakeld!

Ik hang zelfs binnencams buiten, mits deze niet in de regen hangen!
De warmte ontwikkeling houdt het vocht wel buiten de cam, wat niet langer het geval is wanneer de voeding weg is!

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Dome camera scherp stellen
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 19 mei 2015, 13:59 »

Maar élke camera moet naar binnen gehaald worden wanneer de voeding wordt uitgeschakeld!

Ik hang zelfs binnencams buiten, mits deze niet in de regen hangen!
De warmte ontwikkeling houdt het vocht wel buiten de cam, wat niet langer het geval is wanneer de voeding weg is!

De camera`s die ik monteer zijn toch echter ook "standaard" en hangen buiten, in weer en wind.
dan mag je me vertellen waar deze niet waterdicht, danwel spatwater-bestendig zijn.
De kabeldoorvoer is ook goed afgesloten met kit en rubber..

Maar de eerste zijn uit het citaat is toch echter iets waar ik mn hoofd bij ga krabben.... camera op 6 meter hangen, stroom staat er voor 3 dagen niet op en dan zou ik weer een hoogwerker moeten regelen om die camera los te maken?
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Dome camera scherp stellen
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 19 mei 2015, 18:56 »
Ben ik geheel met je eens, als je een echte waterdichte camera hebt waarom zou die dan naar binnen gehaald moeten worden? Nog nooit van een leverancier gehoord dat men dit voorschrijft.

Maar anders valt het gewoon onder incidenteel ladderwerk en zolang je kortstondig onder de maximale stahoogte van 7,5m blijft kun je dat ding gewoon met de ladder demonteren.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Marx

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 239
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Dome camera scherp stellen
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 19 mei 2015, 21:09 »
Binnen halen is voor de vorst. Als de camera zonder voeding buiten hangt en het gaat vriezen dan gaan ze kapot. 

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Dome camera scherp stellen
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 20 mei 2015, 06:57 »
Nog nooit meegemaakt... Dus..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Jan van Eechoud

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 138
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: eigenaar
Re: Dome camera scherp stellen
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 20 mei 2015, 10:34 »
Hi.
Jullie komen er van zelf achter.
Beetje kinderachtig om het dan te hebben over "3 dagen zonder stroom".

Maar jullie werken natuurlijk met cams van 3000 euri inkoop?
Door nasa ontwikkeld?

Dit zijn gewoon goedkope, china cams waar niks mis mee is, maar écht waterdicht zijn ze niet.
Waarom denk je dat ze bomvol spinnen zitten, na een tijd?

Omdat de warmte ze aantrekt!

En how about a cam van 15 dollar inkoop, totaal niet waterdicht.... die prima zijn werk doet, honderd maal mooiere beelden oplevert dan  bij opsporing verzocht, en die jaren en jaren buiten hangt... alleen niet in de stromende regen?

En nog niet mee gemaakt??

Wie denk je dat meer schade kan en zal oplopen op de weg:
Een man die 400.000 km per jaar aflegt, of een zondagsrijder met 4000 km per jaar?

Wat een arrogantie. Meer camera's ophangen. kom je vanzelf dit probleem tegen.....

Nooit klachten over camera's gehad?
Nooit van je leverancier gehoord: "wat vreemd. Dat horen wij nóóit"!

Zoals ik al zei: "conservatieve branche".
Installateurs en politie hebben het licht gezien!! Ze gaan camera's ook eens een keer wat lager hangen!! Nou, nou!!

Same in de inbraak: Oh hó!!! We hebben het  gevonden: 8 jaar geleden, Nieuws, nieuws!!! Een systeem wat met een simkaart naar buiten kan bellen!! En wat kan bellen náár een mobiele telefoon!!
Oh, Lord, behold!

Zoals ik al zei: conservatieve branche...... Weinig gezond verstand.
Ben benieuwd of leveranciers ook graag hun waterdichte camera's in een vochtige omgeving bewaren.....

Mvg.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Dome camera scherp stellen
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 20 mei 2015, 18:12 »
Idd, nog nooit meegemaakt😄

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Dome camera scherp stellen
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 20 mei 2015, 23:49 »
Misschien toch maar eens wat duurdere camera's gaan kopen die niet bij elke spanningsuitval gedemonteerd moeten worden   ;) en zelfs niet spinnendicht zijn. :o

Spinnen zitten bij ons buiten de behuizing en er niet in en ook oude camera's van 15 jaar oud waar alle schroeven al verroest van zijn en de lak van de behuizing is geknapt zijn aan de binnenkant nog steeds droog ondanks dat ze al die jaren in weer en wind hebben gezeten dus ik herken het probleem niet.

Maar het is wel een manier van geld verdienen, spanning er af? oké we komen even de camera's demonteren en volgende week wel weer opnieuw monteren.
Denk alleen dat je demontage en montage actie duurder zal zijn dan wat de camera van 15 euro kost dus je moet wel goedgelovige klanten hebben die daar intrappen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Dome camera scherp stellen
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 21 mei 2015, 06:09 »
Je kan er ook gewoon weer spanning opzetten toch?

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Dome camera scherp stellen
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 21 mei 2015, 11:33 »
Uhh Jan, het mag ook een tikkie minder. De manier van schrijven staat me niet aan.

Dat spinnen bij een camera gaan zitten is duidelijk. Die laat ik door de klant met een rag elke week weghalen, geen probleem.

De cameras die ik tot nu toe geplaatst heb, hebben al enkele natuurstormen overwonnen.

Jan, denk even langer na voordat je weer dingen gaat schrijven/roepen. Als wij hier zijn en onze meningen en ervaringen delen, dan zal t niet zijn omdat we te weinig cameras en inbraaksystemen hebben geinstalleerd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.