Auteur Topic: Arbeidscontract gaat in, maar geen werk???????????  (gelezen 6106 keer)

ef0404

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Arbeidscontract gaat in, maar geen werk???????????
« Gepost op: dinsdag 31 maart 2015, 16:26 »
Beste leden,

ik heb een contract getekent bij een bedrijf voor in diensttreding per 1 april.
contract duur is 1 jaar, 32 uur contract.
11.90eu per uur bruto. incl. vakantietoeslag.
dit vind ik een beetje weinig maar goed.
ik ben 22 en heb 2 jaar ervaring in de vak als beveiliger en heb mijn diploma dus al 2 jaar.
ik weet nou niet of deze 32 uur geld als parttime of fulltime, want ik heb het hier en daar nagevraagd want als het parttime is komt mijn nettoloon op 1000 euro neer.. terwijl als dit als fulltime gezien word( deeltijdpercentage 100%) krijg ik 1300 euro netto.

Nu krijg ik een mail van deze bedrijf dat ik op 7 april op gesprek moet om mijn pasje op te halen en uniform.
en dat ze tot 7 april geen opdrachten hebben ivm vertraging van hun opdrachtgever. en er zijn geen andere opdrachten.. wel moet ik verplicht stand by blijven voor als ik word ingeroosterd.

hoe zit dit nu?? moet ik die 32 uur waar ze mij geen werk aanbieden uitbetaald krijgen? of zit ik nou met minder salaris omdat zij geen werk hebben voor mij?

heel raar dit allemaal en snap er niks van. dit is onmogelijk??

wie o wie kan mij helpen met mijn vragen?

MVG

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Arbeidscontract gaat in, maar geen werk???????????
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 31 maart 2015, 17:04 »
ik heb een contract getekent bij een bedrijf voor in diensttreding per 1 april.
contract duur is 1 jaar, 32 uur contract.
11.90eu per uur bruto. incl. vakantietoeslag.
dit vind ik een beetje weinig maar goed.
ik ben 22 en heb 2 jaar ervaring in de vak als beveiliger en heb mijn diploma dus al 2 jaar.

Waar het vooral om gaat, is of het conform de CAO is. En dan is dus van belang, om eerst vast te stellen onder welke CAO je valt?

ik weet nou niet of deze 32 uur geld als parttime of fulltime, want ik heb het hier en daar nagevraagd want als het parttime is komt mijn nettoloon op 1000 euro neer.. terwijl als dit als fulltime gezien word( deeltijdpercentage 100%) krijg ik 1300 euro netto.

Dit is onzin. Inkomstenbelasting wordt gewoon geheven over het totaal aan inkomsten wat je hebt. Het gaat om het bedrag, niet om het deeltijdpercentage.

Nu krijg ik een mail van deze bedrijf dat ik op 7 april op gesprek moet om mijn pasje op te halen en uniform.
en dat ze tot 7 april geen opdrachten hebben ivm vertraging van hun opdrachtgever. en er zijn geen andere opdrachten.. wel moet ik verplicht stand by blijven voor als ik word ingeroosterd.

hoe zit dit nu?? moet ik die 32 uur waar ze mij geen werk aanbieden uitbetaald krijgen?

Als jij een contract voor 32 uur hebt dan moeten ze dat uitbetalen, ongeacht of jij ingeroosterd wordt of niet. Als jij niet ingeroosterd bent maar wel stand-by moet blijven dan kan het zijn dat jij, naast je loon, ook nog recht hebt op een vergoeding, maar dat is afhankelijk van de CAO die van toepassing is. Ook daarvan is ook afhankelijk of je de uren die je nu niet kunt werken, later eventueel weer in moet halen.

of zit ik nou met minder salaris omdat zij geen werk hebben voor mij?

heel raar dit allemaal en snap er niks van. dit is onmogelijk??

wie o wie kan mij helpen met mijn vragen?

Je hebt de komende dagen voldoende tijd, dus ik zou zeggen, ga eens rustig de CAO lezen die van toepassing is. En dan zou je in precies zelf het antwoord op je vragen kunnen geven.

ef0404

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Arbeidscontract gaat in, maar geen werk???????????
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 31 maart 2015, 17:25 »
bedankt voor uw mail!

voor zover ik weet val ik onder CAO particuliere beveiliging... tenminste dit type ik in en kwam dan bij deze link terecht: http://www.beveiligingsbranche.nl/upload/bestanden/Downloads/Cao_1_oktober_2014_tm_30_juni_2015.pdf

ik ben aangenomen als objectbeveiliger maar we kunnen in de toekomst ook diensten krijgen als evenementen.

ik begreep dat stukje niet over parttime-fulltime?   dus houdt het nou in dat ik 100procent moet krijgen of80 procent, bij een 32 uur contract?

dit is mijn berekening:  over 4 weken :  32 (uur)x11.90 (uurloon)=380.80 x 4 (weken) =1523,20 euro bruto per 4 weken?

als ik via internet een tool zoek om mijn nettobedrag te berekenen moet ik invullen of ik parttimer of fulltimer ben.. bij parttime krijg ik 80% te zien en dat komt neer op 1000 eu ong en als ik fulltimer tik 100% deeltijd... krijg ik ong 1300 euro netto...

klopt dit?

sorry als ik een beetje lastig ben maar heb heel de cao beveiliger 2 keer grondig doorgelezen maar begrijp de meeste wel.. maar sommige weer niet...

in mijn contract staat ook niks over part of fulltime... 

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Arbeidscontract gaat in, maar geen werk???????????
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 1 april 2015, 00:15 »
Meestal staat in je individuele arbeidsovereenkomst staat meestal wel welke CAO van toepassing is. In principe is dat, wanneer je bij een beveiligingsbedrijf werkt, de door jou genoemde CAO, tenzij je bij een bedrijf werkt wat dispensatie heeft, en dan kan je onder een andere (slechtere) CAO vallen.

Als je onder de door jou genoemde CAO valt, dan is de werkweek 38 uur. Een parttime contract van 32 uur betekend dus een deeltijdpercentage van 84,2%. Voor de berekening van jou netto salaris is dat percentage is dat verder helemaal niet van belang, want zoals ik al eerder schreef, inkomstenbelasting wordt geheven over het totaal bedrag aan inkomsten, ongeacht in hoeveel uur jij dat hebt verdiend.

In je contract moet ook staan in welke salarisschaal en periodiek jij bent ingeschaald. Op pagina 84 van de CAO kan je dan zien welk uurloon daarbij hoort. Overigens is dat uurloon het bedrag EXCLUSIEF 8%vakantietoeslag.

Bovenop dat bedrag kan je ook nog recht hebben op onregelmatigheidstoeslagen (artikel 44 en 45), overwerktoeslag (artikel 46) en verschuivingstoeslag (artikel 47). Dat laatste is zeker van belang wanneer je werkgever aangeeft dat jij "stand by" moet staan. Want daar zijn namelijk wel regels aan verbonden (artikel 21 en 22 of 23).

Bij een parttime contract dient vastgelegd te worden of het gaat om een groeimodel of vast model (artikel 13).

En wanneer jij geen diensten ingeroosterd krijgt, dan is het van belang dat jij goed leest wat minuren zijn (artikel 26)

Wat ik overigens niet begrijp, is dat jij aangeeft 2 jaar ervaring in de beveiliging te hebben, maar kennelijk geen idee hebt hoe de CAO er uit ziet, hoeveel je verdiend en hoe er ingeroosterd wordt?  :(

ef0404

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Arbeidscontract gaat in, maar geen werk???????????
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 2 april 2015, 01:40 »
Meestal staat in je individuele arbeidsovereenkomst staat meestal wel welke CAO van toepassing is. In principe is dat, wanneer je bij een beveiligingsbedrijf werkt, de door jou genoemde CAO, tenzij je bij een bedrijf werkt wat dispensatie heeft, en dan kan je onder een andere (slechtere) CAO vallen.

Hartelijk dank voor de info!

Als je onder de door jou genoemde CAO valt, dan is de werkweek 38 uur. Een parttime contract van 32 uur betekend dus een deeltijdpercentage van 84,2%. Voor de berekening van jou netto salaris is dat percentage is dat verder helemaal niet van belang, want zoals ik al eerder schreef, inkomstenbelasting wordt geheven over het totaal bedrag aan inkomsten, ongeacht in hoeveel uur jij dat hebt verdiend.

Dus heeft het niks te maken of ik full of parttime werk? inkomsten belasting gaat er af dus van bruto naar netto... voor de rest gaat er niks van af, en mijn berekeningen kloppen dan wel. bij 10 euro netto uurloon verdien ik gewoon bij een werkweek van 32 uur 320 eu. zonder deeltijdpercentage 80 procent of 100 procent.heb ik het goed begrepen?


In je contract moet ook staan in welke salarisschaal en periodiek jij bent ingeschaald. Op pagina 84 van de CAO kan je dan zien welk uurloon daarbij hoort. Overigens is dat uurloon het bedrag EXCLUSIEF 8%vakantietoeslag.

Helemaal Top! ik ga gelijk een kijkje nemen...


Bovenop dat bedrag kan je ook nog recht hebben op onregelmatigheidstoeslagen (artikel 44 en 45), overwerktoeslag (artikel 46) en verschuivingstoeslag (artikel 47). Dat laatste is zeker van belang wanneer je werkgever aangeeft dat jij "stand by" moet staan. Want daar zijn namelijk wel regels aan verbonden (artikel 21 en 22 of 23).

Wauw dus dan moet ik verschuivingstoeslag even snel doornemen.! super bedankt..


Bij een parttime contract dient vastgelegd te worden of het gaat om een groeimodel of vast model (artikel 13).
dat moet ik eens gaan spieken op mijn contract..


En wanneer jij geen diensten ingeroosterd krijgt, dan is het van belang dat jij goed leest wat minuren zijn (artikel 26)

doe ik!

Wat ik overigens niet begrijp, is dat jij aangeeft 2 jaar ervaring in de beveiliging te hebben, maar kennelijk geen idee hebt hoe de CAO er uit ziet, hoeveel je verdiend en hoe er ingeroosterd wordt?  :(


Ik begrijp uw commentaar, dit komt omdat ik 2 jaar lang op 0 uren contract heb gewerkt met een netto van 13 euro per uur... voor de rest had ik niet in de cao gekeken en vond ik dit niet zo belangerijk toen... waardoor ik er nu dus moeite mee heb omdat ik er pas achter kom dat ik meer rechten heb..
« Laatst bewerkt op: donderdag 2 april 2015, 01:45 door ef0404 »