Auteur Topic: Jamdetectie gsm op een ats advanced  (gelezen 3495 keer)

Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Jamdetectie gsm op een ats advanced
« Gepost op: zondag 29 maart 2015, 22:44 »
Hallo concollega's,

Heeft iemand van jullie enig idee hoe je jamdetectie instelt, wat is het dBm bereik dat ingesteld moet worden? En hoe weet je of dat de juiste is.

Groet J

Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Jamdetectie gsm op een ats advanced
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 1 april 2015, 19:21 »
Niemand die deze functie gebruikt???

Marx

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 239
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Jamdetectie gsm op een ats advanced
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 1 april 2015, 19:39 »
Standaard is het min 73.dbm (20 cbd). Dit is als je de projectie van draadloos volgens boekje doet. De maximale stand is voor als je sensors ook echt op maximale afstand is. Het advies is doe dit niet op max de kans is groot als je de magnetron of drukke wifi verkeer dat de jammen af gaat. Laat het lekker standaard staan de kans dat de inbreker precies de sensor jam die op maximale afstand zit en de rest niet stoort en binnen de tijd blijft van de supervisie is zeeeeeer klein.

Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Jamdetectie gsm op een ats advanced
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 2 april 2015, 20:06 »
Dank voor de reactie,
Voor de detectoren begrijp ik t wel, maar het hier om de gsm jamming. Als ik een gsm module gebruik dan kan ik bij menu 'gsm pad opties' jamming detectie aan zetten en de dBm hiervan aanpassen. Ik zou dus graag willen weten of iemand deze functie ooit gebruikt en wat de beste instellingen zijn en waar deze op zijn gebaseerd.

Tnx

Marx

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 239
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Jamdetectie gsm op een ats advanced
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 2 april 2015, 20:18 »
Als dat je enige weg naar buiten is lekker met rust laten. Als de jamming is kan er toch geen melding weg. Als het je Back-up is dan is er een kans dat het misschien primair weg kan naar de meldkamer.