Auteur Topic: Aritech ats1000 versus Galaxy flex 3  (gelezen 14356 keer)

Stiffler006

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Aritech ats1000 versus Galaxy flex 3
« Gepost op: dinsdag 17 maart 2015, 22:07 »
Beste medeboarders,

Ik sta op het punt een alarminstallatie te laten installeren.
Nu heb ik 2 keuze bij 2 verschillende bedrijven...
De bedrijven zeggen dat hun natuurlijk het beste product hebben en dat neem ik dus ook "met een korreltje zout".
De slager keurt immers zijn eigenste vlees ook niet.

Ik heb de keuze tussen de aritech ats1000 en de galaxy flex 3.

In het huis wordt alles bedraad (pir met foto functie, sirene, flitslamp, deurcontacten)
En in de schuur komen 2 draadloze deurcontacten.

Overigens kan blijkbaar bij aritech de pir met fotofunctie alleen maar als je op de meldkamer bent aangesloten?
Lijkt me een raar verhaal, daar de foto toch dmv internet of telefoonlijn wordt verstuurd naar mijn telefoon?

Wat raden jullie me aan?

Alvast vriendelijk bedankt voor de informatie.
Overigens is alle informatie welkom!

Mark

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Aritech ats1000 versus Galaxy flex 3
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 17 maart 2015, 22:13 »
En bij de flex komt de foto wel binnen bij jou?
Wat voor een type pir wordt er dan gebruikt bij de flex aanbieding?

Stiffler006

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech ats1000 versus Galaxy flex 3
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 17 maart 2015, 22:52 »
Beste atomic,

Ik durf niet te zeggen welk type dat is.
Is er een type waarbij geen meldkamer nodig is en de foto dus naar mijn telefoon worden gestuurd?
Het zelfde idee dus als de pir-camera van de Agility V3 serie van Risco

Mvg mark

Marx

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 239
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech ats1000 versus Galaxy flex 3
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 17 maart 2015, 23:17 »
Bij ats1000a kan je doormiddel van gsmmodule een mms krijgen met foto. Zelf ben ik niet bekent met Honeywell.  Als ik heel eerlijk ben zeg ik de nieuwe centrales van Honeywell en aritech zijn even betrouwbaar. Ze hebben min puntjes en plus puntjes. Zelf vind de ats van aritech het leukst puur omdat ik bekent mee ben. 

Gr mark.

Ronald-42

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 119
    • Bekijk profiel
Re: Aritech ats1000 versus Galaxy flex 3
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 18 maart 2015, 08:26 »
Geen Aritech man maar voor de laatste firmware updates had ik toch Aritech genoemd. De Flex 3 was niet zo prettig vond ik. De laatste firmware updates hebben HEEL veel goed gemaakt. Ook de 3 mogelijkheden van snelinschakelen Voledig / Deel / Nacht is erg prettig. Is bij Arritch ook wel te programmeren maar bij de flex is het standaard. Ik ben Galaxy man en zeg nu Flex.

meldkamersiacom

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
    • www.siacom.nl
Re: Aritech ats1000 versus Galaxy flex 3
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 18 maart 2015, 09:59 »
Aritech en Galaxy zijn beide goede systemen als je naar de meldkamer gaat doormelden.
Wil je alles in eigen beheer denk dan eens aan de Risco Lightsys.
App met bediening en camera integratie in de Risco Cloud.

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Aritech ats1000 versus Galaxy flex 3
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 18 maart 2015, 20:01 »
Mijn inziens is de flex 3 met de pir/cam sensor alleen van toepassing als je op de meldkamer zit aangesloten, beelden kunnen enkel met een test tool bekeken worden (op locatie/door installateur), dus beelden via je mail/telefoon binnen krijgen is niet mogelijk.

Bij de advanced is het wel mogelijk de beelden (foto's) op je telefoon binnen te krijgen.

Vraag me echter af of het de meerprijs, van beide systemen, wel waard is om voor een pir/cam oplossing te kiezen voor een particuliere oplossing waar geen meldkamer/eis op zit.
Denk toch wel dat het laten vervallen van de cam optie je honderden euro's bespaard.

Wat zou ik dan kiezen.....we zijn een van origine een Galaxy bedrijf maar sinds de komst van de ATS Advanced zijn we toch een move aan het maken naar de ATS serie.
Had zelf eerst een Galaxy G2 hangen maar deze vervangen voor de Advanced, redenen; ip onboard te krijgen (tov Galaxy goedkoper), alarmberichten via sms dmv ats7310 en bediening dmv sms, mooiere bediendelen, en voor de hobbie bob vele mooiere schakelingen te maken.

Stiffler006

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech ats1000 versus Galaxy flex 3
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 18 maart 2015, 20:47 »
Alvast vriendelijk bedankt voor de reacties.

Potverdorie, jullie maken me het wel moeilijk zeg!

Maar de rede waarom ik fotos op mijn telefoon wil hebben is dat ik motoren heb die zeer gewild zijn en niet verzekerd kunnen worden en dus meteen gewaarschuwd wil worden...

Het installeren wordt overigens door een bedrijf gedaan, daar ik er zelf totaal geen verstand ben heb.
Ik neem dan ook aan dat het om de nieuwste firmware gaat...
Er wordt dus overigens GEEN meldkamer op aangesloten.

Met vriendelijke groet,
Mark

meldkamersiacom

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
    • www.siacom.nl
Re: Aritech ats1000 versus Galaxy flex 3
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 18 maart 2015, 21:59 »
Beste Mark,

Als het om dure motoren gaat zou ik wel een meldkamer nemen.
Dit verhoogt de stabiliteit van je systeem.
Niet alleen de alarmmeldingen,
 maar ook de testmeldingen en technische storingen worden dan in de gaten gehouden.

Met je laatste bericht meegenomen zou ik kiezen voor een Aritech Advanced IP  met een los camerasysteem gericht op je motoren, die kun je dan altijd op je smarphone zien.

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Aritech ats1000 versus Galaxy flex 3
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 18 maart 2015, 23:07 »
Beste Mark,

Kwalitatief is er nauwelijks verschil tussen Aritech en Galaxy en Risco en Texecom en ......

Het zijn allen goedgekeurde producten en dan wordt het vooral belangrijk welk product op welke plek wordt toegepast. De aanbiedingen die je ontvangt zijn vooral gebaseert op de ervaring van de installateur en zeggen niets over de kwaliteit van het merk of het product.

Daarnaast wil ik meldkamersiacom / Lam beveiligingstechniek bijvallen; overweeg serieus een meldkamer en zorg voor een goede alarmopvolging en ga niet hobbyen met een gsm-etje. Een gsm is zo ge-jammed als de boefjes echt je motorfietsen wil hebben.

In dit kader kan ik ten zeerste aanraden om met VEB erkend of BORG erkend beveiligingsbedrijf in zee te gaan (bijvoorbeeld meldkamersiacom / Lam beveiligingstechniek) en laat ze naar het geheel kijken. Door te kiezen voor een dergelijke bedrijf weet je in ieder geval dat ze bewezen beschikken over de nodige vakdiploma's en ook niet onbelangrijk; aantoonbaar van onbesproken gedrag zijn en jouw gegevens op veilige manier bewaren. (etc). Elke gek mag zich beveiligingsinstallateur noemen en gekken zijn er helaas genoeg.

Een inbraaksignaleringssysteem signaleert een inbraak, maar verhindert geen inbraak. Ik denk dat er ook kritisch gekeken zou moeten worden naar de bouwkundige voorzieningen van in ieder geval de ruimte waar de motorfietsen staan. Maar ook de verankering van de motorfietsen in deze ruimte. Wellicht zelfs een mistgenerator als meeneembeperkende maatregel (https://www.youtube.com/watch?v=PaC4AfLYZoM). Allemaal om tijd te rekken als de boefjes toch binnenkomen, maar dan in ieder geval zonder buit moeten vertrekken of gepakt kunnen worden.

Succes met je keuze.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech ats1000 versus Galaxy flex 3
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 19 maart 2015, 20:23 »
Norman, je hebt het over een mistgenerator, ik heb eigenlijk geen ervaring met zn ding, maar ik neem even aan dat die motoren in een garage staan en vaak zit daar dan een grote deur in naar buiten toe, zou een mist generator dan ook echt nog werken waar het voor bedoeld is?
Is een vraag een commentaar overigens.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech ats1000 versus Galaxy flex 3
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 19 maart 2015, 20:25 »
Ik ben om eerlijk te zijn meer een Aritech fan dan een Galaxy fan, komt natuurlijk vooral omdat ik daar veel meer ervaring mee heb, en ze hebben beiden zo hun voor en nadelen maar beiden zijn zeker geen slechte panelen.
Maar ik zou bij mij zelf een ATS1000A(dvanced) IP hangen.

Stiffler006

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech ats1000 versus Galaxy flex 3
« Reactie #12 Gepost op: zondag 29 maart 2015, 12:22 »
Beste medeboarders.

Een meldkamer is geen optie voor mij, dus het moet inderdaad in eigen beheer gebruikt worden.
Ik ben nu ook van mening dat ik geen PIR-camera ga nemen, maar een extern camera systeem zodat ik deze ten alle tijden kan bekijken.
Ik zoek dus een goed alarm die me waarschuwt dmv sms of telefoontje, welk deurcontact of PIR een melding maakt, zodat ik direct kan bekijken over hoe en wat.
Een mistgenerator is geen optie.
De motoren staan wel verankerd aan de muur dmv een muurbeugel en art4 kettingslot. Ook hebben de deuren 3-punts sluitingen en zit ik aan een goed verlichte doorgaande weg.
Overigens wil ik ook 3 of 4 opties tot schakelingen kunnen maken, bijvoorbeeld dat ik alleen de garage aan kan zetten of dat alleen de deurcontacten aangezet kunnen worden (ivm dat de trap naar boven midden in de woonkamer naar boven gaat).

Mvg mark

draakskuh

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 100
    • Bekijk profiel
  • Functie: Installatie Technicus
Re: Aritech ats1000 versus Galaxy flex 3
« Reactie #13 Gepost op: zondag 29 maart 2015, 14:04 »
als je dan je alarmsysteem koppeld aan je camera's dan kun je een mail sturen met foto's van het alarm

Stiffler006

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech ats1000 versus Galaxy flex 3
« Reactie #14 Gepost op: woensdag 15 april 2015, 20:30 »
Het wordt een galaxy flex alarm.
Ik heb een beter gevoel bij die personen die de galaxy leveren.
Deze kost wel 250,- meer ivm dat ik ze dmv telefoon wil kunnen aan en uitschakelen en sms wil ontvangen als er een melding is.

Als camera heb ik de vivotek fd8136 op het oog.

Is deze competabel met de galaxy en betreft het hier om een goede camera?

Mvg