Auteur Topic: Aanschaffen bewakingscamera set voor thuis  (gelezen 18563 keer)

Gunes1337

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Aanschaffen bewakingscamera set voor thuis
« Gepost op: donderdag 26 februari 2015, 14:11 »
Beste mensen,

Gister avond is er bij mij thuis ingebroken terwijl er iemand thuis was. De daders hebben de benen genomen op het moment dat ze iemand binnen zagen. Nu ben ik van plan om een camera set te kopen voor thuis. Alleen heb ik geen verstand van bewakingsapparatuur.

Wat ik wil hebben is een set met 4/6/8 cameras met een recorder. De cameras moeten goed beeld hebben zowel overdag als savonds/snachts. Mijn budget ligt rond de 700 euro voor de gehele set.

Wie weet een goed camera set voor mijn budget? Ik ben het volgende tegengekomen wat ik niet duur vind:

http://www.ulantech.com/camerasystemen/camerasyteem-8-kanaals

Alleen kan ik nergens info vinden van het merk ulantech, ik heb veel gezocht maar niets te vinden. Zou dit een goed set zijn?

Hopend op jullie reactie, en alvast bedankt!

Mvg,

Engin

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Aanschaffen bewakingscamera set voor thuis
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 26 februari 2015, 20:18 »
Onderstaande producten ben je al gauw klaar voor 500 euro.


De recorder: http://www.vacron.com/products/ipsurveillance/NVR/IPsurveillance_NVR_VDH-NK200.html

Buitencamera Dome: http://www.zelfuwhuisbeveiligen.nl/DS-2CE55C2P-IRM?gclid=Cj0KEQiApbunBRDs0fba3dz484cBEiQAMsx-p4ZnMOHfHBnUy9cT7O8Kxz-6hGS2VuFMDxzeeau1Aa4aAhNg8P8HAQ

Videobalun: http://www.cctvcamerapros.com/CCTV-Balun-p/vb-2vs.htm

Voeding: 12V/2A (overal te verkrijgen)

Vrouwtje naar schroef: http://www.ruttenelektroshop.nl/product/cd017-dc-stekker-55-x-mm-vrouwelijk-naar-schroefaansluiting-_5st/

Mannetje naar schroef: http://www.ruttenelektroshop.nl/product/cd018-dc-stekker-55-x-mm-mannelijk-naar-schroefaansluiting-_5st/

Het enigste wat je nog moet hebben is IP-kabel: http://www.utp-kabel.nl/cat5e-kabels/utp-cat5e-sftp-netwerk-kabel-soepel-305-meter-100-koper.html

Je hebt dan 2x4 draden.
De bruin-bruin/witte en de blauw-blauwwitte gebruik ik voor de voeding. De oranje/oranjewitte en de groen/groenwitte gebruik ik voor de video. Let wel op dat de draad niet knikt.

Een leek kan het aansluiten. Alleen bij het instellen van de camera en de recorder een mannetje extra regelen.

Per camera 2 videobaluns en 1 voeding.

De cameras stel je zo in dat je zo veel mogelijk maar ook duidelijk in beeld hebt.



Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Aanschaffen bewakingscamera set voor thuis
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 26 februari 2015, 21:09 »
Als leverancier van camerasystemen zou ik jou vraag meteen kunnen omarmen, maar zou je niet beter kunnen investeren in goed hang- en sluitwerk.

Ik zou namelijk liever voorkomen dat iemand binnen kan komen dan filmen dat er iemand binnen is geweest waarvan je je kunt afvragen of je voor 700 euro de daders identificeerbaar in beeld kunt brengen. Een camerasysteem zal er niet voor zorgen dat er niet meer zal worden ingebroken.

Neem het Handboek PKVW Bestaande Bouw 2015 eens door en neem dat eens in overweging.

En als het hang- en sluitwerk al op orde is, zou je eens kunnen kijken naar een goed (bedraad) inbraaksignaleringssysteem met een goede alarmopvolging.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Aanschaffen bewakingscamera set voor thuis
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 26 februari 2015, 23:32 »
Inbreken wil niet per definitie zeggen dat inbrekers met een breekiijzer nog binnenkomen.
Ramen zijn door te gooien of namaaksleutels die zijn binnen 5 minuten gemaakt.

De omgeving moet moeilijker gemaakt worden. Meestal kan dit niet meer door omgevingseisen van de Gemeente. Dan kun je niet anders dan opschalen met andere maatregelen.

Je kunt ook rolluiken plaatsen, deze worden net zo makkelijk omhooggetrokken en vastgezet. in de tussentijd heb je op camerabeelden staan wie het is. Als je ook nog eens door een PAC laat meekijken dan is met LiveView snel de politie aanwezig.
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Gunes1337

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aanschaffen bewakingscamera set voor thuis
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 27 februari 2015, 11:38 »
Beste Julian, Bedankt voor de info, geweldig!! Heb je ook enig idee waar ik deze recorder kan aanschaffen? ik kan dit type nergens vinden namelijk.

@Norman je hebt uiterraard ook gelijk, ik ga dit weekend veiligheidsbeslag monteren op me deuren zodat ze niet weer zo makelijk de cilinder eruit trekken en waarschijnlijk ook anti inbraak strips.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Gunes1337

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aanschaffen bewakingscamera set voor thuis
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 27 februari 2015, 15:50 »
Kun je ook aangeven welke voeding ik het beste kan aanschaffen? ik neem aan dat ik ook een splitter nodig heb voor 4 cameras. Ik zie meerdere voedingen op:

http://www.beveiligingsshop.com/index.php?item=&action=page&group_id=10000023&lang=nl


sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Aanschaffen bewakingscamera set voor thuis
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 27 februari 2015, 20:19 »
Ik zou het advies van norman niet zomaar naast je neer leggen. Goed hang en sluitwerk evt aangevuld met schildetectie zou ik ook adviseren.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Aanschaffen bewakingscamera set voor thuis
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 27 februari 2015, 20:23 »
En als je dan toch kiest voor een cameraset,  pak dan een nvr met poe, scheelt je een hoop geklooi als hobbist zijnde😄👍

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Aanschaffen bewakingscamera set voor thuis
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 27 februari 2015, 23:30 »
Inbreken wil niet per definitie zeggen dat inbrekers met een breekiijzer nog binnenkomen.
Ramen zijn door te gooien of namaaksleutels die zijn binnen 5 minuten gemaakt.

De omgeving moet moeilijker gemaakt worden. Meestal kan dit niet meer door omgevingseisen van de Gemeente. Dan kun je niet anders dan opschalen met andere maatregelen.

Je kunt ook rolluiken plaatsen, deze worden net zo makkelijk omhooggetrokken en vastgezet. in de tussentijd heb je op camerabeelden staan wie het is. Als je ook nog eens door een PAC laat meekijken dan is met LiveView snel de politie aanwezig.

Het breekijzer is niet een bepaald alledaags inbrekersgereedschap meer. De modus-operandi van vandaag de dag is echt stiller en laat minder zichtbare schade zien.

Ramen doorgooien zal nog niet meevallen in geval van dubbelglas en heeft een hogere attentiewaarde dan de sirene van een inbraaksignaleringssyteem.

Sleutels namaken kan sneller dan in 5 minuten, maar dan moet het wel een zeer goed voorbereide inbraak zijn. Want welke cilinders zitten er? Dit is ook niet zo eenvoudig, net zoals het gebruikelijk is dat er gebruik gemaakt word van een klopsleutel.

Goede rolluiken trek je niet zomaar omhoog, ook niet met een autokrik. En op een beetje rolluik die onderdeel van de beveiligingsvoorzieningen zit natuurlijk ook een passend magneetcontact.

Voor het genoemde budget kun je geen camerasysteem leveren waarmee je in alle gevallen een verdacht identificeerbaar in beeld kunt brengen. LiveView is een mooie uitvinding, maar kent altijd de handicap van een aanrijtijd. Grote kans dat het tuig al weg is voordat de opvolging ter plaatse is.

Het is beter te voorkomen dan vast te leggen.......

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Aanschaffen bewakingscamera set voor thuis
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 27 februari 2015, 23:33 »
@Norman je hebt uiterraard ook gelijk, ik ga dit weekend veiligheidsbeslag monteren op me deuren zodat ze niet weer zo makelijk de cilinder eruit trekken en waarschijnlijk ook anti inbraak strips.

Je maakt een goed keus door beslag te kiezen met kerntrekbeveiliging, anti-inbraakstrips zijn vooral op de naar buitendraaiende deuren te adviseren. Dit aangevuld met goede cilinders (bijvoorbeeld, raamboompjes met sleuteltjes en dievenklauwen.

Volg wel nauwkeurig de montagevoorschriften op en gebruik echt de juiste schroeven, goed voorboren, etc.

Lees ook het hoofdstuk over verlichting maar eens in het PKVW handboek. Boefjes willen niet in het zicht staan en dit is vaak voordelig aan te brengen.

Én spreek goed af met de buren wat te doen als er een vreemd figuur bij of om je huis aanwezig is.

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Aanschaffen bewakingscamera set voor thuis
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 27 februari 2015, 23:37 »
En als je dan toch kiest voor een cameraset,  pak dan een nvr met poe, scheelt je een hoop geklooi als hobbist zijnde😄👍

Ik kan voor dezelfde prijs een NVR set met PoE leveren als een vergelijkbare conventionele set.
Mijn voorkeur gaat toch naar die laatste. Beduidend lichtgevoeliger en daarmee is de kans op scherpe beelden bij slechte lichtomstandigheden toch flink groter.

Het geklooi zie ik niet zo. Of een UTP in weerszijde of een combikabel in weerszijde. is vrijwel dezelfde tijdsinvestering.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Aanschaffen bewakingscamera set voor thuis
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 28 februari 2015, 12:19 »
Voor jou mischien, maar voor topic starter ook?

Gunes1337

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aanschaffen bewakingscamera set voor thuis
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 5 maart 2015, 14:04 »
Zijn er ook mensen die enige ervaring hebben met het merk Zmodo?

http://www.lightinthebox.com/nl/zmodo-4-kanaals-hd-nvr-spoe-beveiligingssysteem-met-4-720p-nacht-ip-camera_p1679606.html

Dit set is te koop voor een leuke prijs, graag hoor ik of iemand er ervaring mee heeft.

365_cam

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Een bewakingscamera koop je niet op prijs
    • Bekijk profiel
    • HD bewakingscamera's
  • Bedrijf: 365cam
Re: Aanschaffen bewakingscamera set voor thuis
« Reactie #14 Gepost op: zaterdag 21 maart 2015, 04:14 »
Zie wel dat de Zmodo geen HDD heeft. Die moet je er nog wel zelf inbouwen.
Maar voor €499 hebben we ook een HDCVI set met 2 camera's in Full HD. Is dat wellicht iets voor je. Is kant en klaar setje.
http://www.365cam.nl/product/hdcvi-set-met-2x-camera/