Auteur Topic: contract met weinig uren  (gelezen 4313 keer)

werner_76

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
contract met weinig uren
« Gepost op: vrijdag 19 december 2014, 16:29 »
beste,
Hier het volgende. ik heb nu bijna mijn opleiding afgerond en er ligt een baan intentie. Echter aan deze baan zal ik qua uren niet voldoende hebben gezien het bedrijf niet heel groot is. Maar ik zou wel heel graag voor hun willen blijven werken. Stel ik zou er een baan naast nemen dan kan dat een arbeidsconflict veroorzaken omdat er geheid een dag aankomt dat beide werkgevers aanspraak op je proberen te maken omdat je "flexibel" inzetbaar moet zijn. En toch is het voor mij wel belangrijk dat ik maandelijks met een "normaal" loon thuis wil komen.
Ik vroeg mij dus af heeft iemand hier ervaring mee? En hoe kan ik het straks het beste aanpakken?

gerrit

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: contract met weinig uren
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 20 december 2014, 07:24 »
Ja dit vinden de werkgevers over het algemeen minder. Ze hebben het liefst dat je dag en nacht voor hun klaar staat. Je kunt er een baan naast nemen. In de praktijk zal vaak gebeuren dat beide werkgevers je vragen voor een dienst. Dus je zal al snel door beide werkgevers gezien worden als niet heel flexibel. Een vast aanstelling in de beveiliging komt weinig voor tegenwoordig. Dus je zult waarschijnlijk altijd maar weinig  contracturen krijgen.
Ken mensen in de beveiliging die vele jaren mee draaien en nog steeds geen vast contract hebben. Mijn advies is leer een ander beroep want de beveiliging bied weinig toekomstperspectief.

corineke

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 35
    • Bekijk profiel
Re: contract met weinig uren
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 20 december 2014, 08:35 »
Helaas komen vaste aanstellingen inderdaad maar weinig, maar dat is niet alleen in de beveiliging Gerrit, noem maar eens een beroep waar je gelijk een vaste aanstelling krijgt, dus ga een ander vak kiezen is een beetje kort door de bocht he.

En dus...

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 134
  • Beveiligen is een vak!
    • Bekijk profiel
Re: contract met weinig uren
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 20 december 2014, 12:45 »
Als je te weinig contracturen kan krijgen en je wilt voor een tweede werkgever kiezen zou ik gaan voor een parttime arbeidsovereenkomst met een vast model. Hierbij kan je ook afspreken op welke dagen je in de week wilt werken. De werkgever kan jou dan niet verplichten om extra te werken zodat je ook je andere arbeidsovereenkomst kunt nakomen.