Auteur Topic: CS5500 en CS5018 combineren in eenzelfde installatie  (gelezen 2573 keer)

ethan

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
CS5500 en CS5018 combineren in eenzelfde installatie
« Gepost op: woensdag 17 december 2014, 13:03 »
Hoi,

Weet iemand of het mogelijk is om deze bediendelen te combineren? Ik had al 2 CS5018 modules netjes geregistreerd op partitie 1 als 192 en 200. Na het toevoegen van een CS5500 werkt dit deel functioneel, maar er loopt dan iets mis met de registratie van de modules. Ik heb dan alleen module 200 over. Geen 192 en 208 te bekennen. Ook na het expliciet kiezen van de optie enroll devices etc.

Als ik de CS5500 terug verwijder worden de 2 bediendelen CS5018 terug netjes ge-enrolled. Het lijkt me alsof ik de twee types niet gelijktijdig kan gebruiken?

mvg,
Ethan
Zaventem

ethan

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: CS5500 en CS5018 combineren in eenzelfde installatie
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 17 december 2014, 20:59 »
Gevonden!. Het kwam er op aan zelf het bediendeel aan te sluiten en met de installateurscode een reset te doen van het bediendeel. Dan door nr 3 te gebruiken wordt modulenummer 208 toegekend en zijn er geen conflicten meer  :)

Het is me niet duidelijk welk van de twee nu de beste is. Ik ging er van uit dat de CS5118 recenter was dan de CS5500 maar de functionaliteit lijkt grondig te verschillen wat mogelijkheden met programmeren betreft. De 5500 heeft een menustructuur waar eigenlijk redelijk wat mee aan te vangen is.

De 5118 kan volgens mij alleen "geavanceerd" geprogrammeerd worden via modulenummers, adressen en segmenten. Ietwat technischer.

Ik heb nog enkele hickups met de benaming van de zones zoals:
 * de hierarchy in de zonenamen (centrale/bediendeel/bediendelen onder elkaaar). De CS5500 biedt een copier naar andere bediendelen aan?
 * Na het ingeven van zone 7 "Garage" in de 5500 kwam te text tot mijn verwondering te zien in de CS5118. Omgekeerd lukt dit niet. Ook via UDX texten aanpassen lijkt niet te lukken.