Auteur Topic: Werken met oud&nieuw?  (gelezen 10432 keer)

HDRG Beveiliging

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
    • HDRG Beveiliging
Werken met oud&nieuw?
« Gepost op: vrijdag 14 november 2014, 15:31 »
Ben jij een zelfstandige en heb je nog geen klus met oud en nieuw?

Wij kunnen op deze dag nog wel wat extra mensen gebruiken. De werklocatie is Flevoland. Interesse? Stuur ons dan even een mail op info@hdrg.nl en vermeld daarbij je ervaring en tarief.


Infraroodborstje

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 116
    • Bekijk profiel
Re: Werken met oud&nieuw?
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 25 november 2014, 14:46 »
Ik wil niet vervelend doen, maar ik hoor van verschillende partijen dat jullie onrealistische bedragen bieden....(maar dat kan natuurlijk goed kloppen als je zelf weer een inhuurpartij bent)

Security1959

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Werken met oud&nieuw?
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 25 november 2014, 21:30 »
Wat versta jij onder "onrealistische bedragen" ? Infraroodborstje - welke partijen bedoel je ?

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Werken met oud&nieuw?
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 25 november 2014, 22:29 »
Citaat
Wat versta jij onder "onrealistische bedragen" ?

Inhuurpartijen ontvangen van ons standaard 50 euro excl btw per uur tijdens oud en nieuw...

Wij als bedrijf maken een berekening, wat eigen personeel incl reiskosten etc ons gemiddeld bruto kost.

Dit bruto bedrag hanteren wij ook voor onze zzp'ers.
Zo krijgen de zzp'ers een eerlijk tarief.

Te gek voor woorden dat er tegenwoordig bedrijven zijn die voor 18 euro per uur een zzp'er inhuren, omdat de zzp'er anders moeilijk aan het werk komt....

Word tijd dat er weer reële tarieven richting opdrachtgevers worden gehanteerd, zodat je ook je personeel goed kunt betalen.. Maar dat is helaas nog lang niet aan de orde!!!!


Security1959

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Werken met oud&nieuw?
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 28 november 2014, 12:46 »
Er wordt zelfs soms minder "geboden" aan ZZP-ers voor inhuur diensten "wegens hoge kantoorkosten"

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Werken met oud&nieuw?
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 28 november 2014, 13:40 »
Wij als bedrijf maken een berekening,

Dat moet elke bedrijf doen, en dus ook een ZZP'er

wat eigen personeel incl reiskosten etc ons gemiddeld bruto kost.

dan is de hamvraag, wat jij precies onder "etc" verstaat?

Dit bruto bedrag hanteren wij ook voor onze zzp'ers.
Zo krijgen de zzp'ers een eerlijk tarief.

ZZP'ers hebben een andere kostenberekening dan een bedrijf. Het is dus maar de vraag of dit een "eerlijk" tarief is?

Te gek voor woorden dat er tegenwoordig bedrijven zijn die voor 18 euro per uur een zzp'er inhuren, omdat de zzp'er anders moeilijk aan het werk komt....

En het is net zo triest dat er ZZP'ers zijn die deze bedragen vragen

Word tijd dat er weer reële tarieven richting opdrachtgevers worden gehanteerd, zodat je ook je personeel goed kunt betalen.. Maar dat is helaas nog lang niet aan de orde!!!!

Er is een wezenlijk verschil tussen "personeel" en ZZP'ers. Als je als bedrijf je personeel niet goed (in ieder geval volgens de CAO) kunt betalen, dan heb je als bedrijf een probleem....

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Werken met oud&nieuw?
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 28 november 2014, 23:59 »
Citaat
Dat moet elke bedrijf doen, en dus ook een ZZP'er
Uiteraard!
Citaat
dan is de hamvraag, wat jij precies onder "etc" verstaat?

Kosten personeel bestaat oa uit.

Bruto loon uiteraard
reiskosten
Administratiekosten(personeel wat zijn administratie zoals verloning en dergelijke doet)
Uniformkosten

Citaat
ZZP'ers hebben een andere kostenberekening dan een bedrijf. Het is dus maar de vraag of dit een "eerlijk" tarief is?

Een zzp'er heeft lagere kostenpost, dus lijkt mij zeker wel fair.
26,5 euro per uur is wat een zzp'er bij ons standaard krijgt.
En voor horeca krijgen ze een hoger tarief, namelijk 29 euro per uur.

Denk ik wel een redelijk eerlijk tarief, gezien de huidige tijden!

Citaat
En het is net zo triest dat er ZZP'ers zijn die deze bedragen vragen
Het is een kwestie van overleven denk ik. Veel hebben thuis een gezin die ze onderhouden moeten, en het is of thuis een uitkering, of voor dat bedrag aan het werk... Ik keur het niet goed, maar begrijp het wel!

Citaat
Er is een wezenlijk verschil tussen "personeel" en ZZP'ers. Als je als bedrijf je personeel niet goed (in ieder geval volgens de CAO) kunt betalen, dan heb je als bedrijf een probleem....

Je bent als zzp'er wel een bedrijf, maar als ware word je als personeel ingezet bij een bedrijf. Alleen de verloning is anders.... Maar op moment dat je aan het werk bent voor een ander bedrijf, ben je in principe gewoon een medewerker die werkzaamheden uitvoert.

Infraroodborstje

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 116
    • Bekijk profiel
Re: Werken met oud&nieuw?
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 29 november 2014, 01:39 »
Het zal inderdaad de factor overleven wel zijn. Verder geen werk kunnen krijgen en daarom maar tegen vergoeding van onkosten aan het werk. Idioot en het verziekt denk ik een hele markt. En je eigen tarief krijg je na het aanbieden van je diensten tegen zo'n laag tarief ook maar moeilijk hoger.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Werken met oud&nieuw?
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 29 november 2014, 02:02 »
Kosten personeel bestaat oa uit.

Bruto loon uiteraard
reiskosten
Administratiekosten(personeel wat zijn administratie zoals verloning en dergelijke doet)
Uniformkosten

Sociale lasten?
Huur kantoren?
Bedrijfsmiddelen?
Opleidingen?
etc....

Een zzp'er heeft lagere kostenpost,

Het is te simpel om zo maar te roepen dat een zzp'er lagere kosten heeft, een zzp'er heeft ANDERE kosten en/of kosten in andere verhoudingen

dus lijkt mij zeker wel fair.

En is dat dus ook een wat simpele benadering

26,5 euro per uur is wat een zzp'er bij ons standaard krijgt.
En voor horeca krijgen ze een hoger tarief, namelijk 29 euro per uur.

Denk ik wel een redelijk eerlijk tarief, gezien de huidige tijden!

Ik denk zeker dat dit t.o.v. andere bedragen die ik tegenkom in deze branche "redelijk" genoemd kan worden. En met die bedragen zullen ZZP'ers makkelijk kunnen rondkomen, mits.......
 - ze genoeg uren kunnen werken
 - ze niet arbeidsongeschikt raken
 - ze niet aan pensioenopbouw doen

Als een ZZP beveiliger een arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluit, rekening houdt met minder goede tijden wat betreft werkaanbod, geld apart zet voor pensioen, etc....., dan is een bedrag van 26,5 euro per uur echt niet toereikend is om een gelijkwaardig inkomen te hebben als een beveiliger in loondienst met een uurloon van 12 euro.

Sluit je geen arbeidsverzekering af, niet aan pensioenopbouw doet en geluk hebt dat je veel uren kunt maken, dan kom je daar natuurlijk makkelijk boven. Maar dat is dus een beetje appels met peren vergelijken.

Het is een kwestie van overleven denk ik. Veel hebben thuis een gezin die ze onderhouden moeten, en het is of thuis een uitkering, of voor dat bedrag aan het werk... Ik keur het niet goed, maar begrijp het wel!

Tja, maar het neemt dusdanig vormen aan (niet alleen in de beveiliging) dat dit niet zo door kan gaan

Je bent als zzp'er wel een bedrijf,

Nee hoor, het heeft niets te maken met een bedrijf. Neem als voorbeeld dit:

"26,5 euro per uur is wat een zzp'er bij ons standaard krijgt"

Jouw klanten zeggen toch ook niet "30 euro per uur is wat een beveiligingsbedrijf bij ons standaard voor een uur werken krijgt"?

maar als ware word je als personeel ingezet bij een bedrijf.

Inderdaad. Er is een hele andere verhouding tussen een bedrijf dat een andere bedrijf inhuurt om bepaalde diensten te leveren, als tussen een bedrijf en een ZZP'er die namens dat bedrijf diensten levert. ZZP"er worden veelal gewoon als goedkoop "personeel" gezien, en zijn echt geen ondernemer/bedrijf die als volwaardige partner gezien wordt.

Alleen de verloning is anders....

Het belangrijkste verschil is dat de kosten anders liggen en met name de (bedrijfs-)risico's naar "werknemers" overgeheveld worden, en die worden dan "ondernemer/bedrijf" genoemd om dat goed te praten.

Maar op moment dat je aan het werk bent voor een ander bedrijf, ben je in principe gewoon een medewerker die werkzaamheden uitvoert.

...totdat je ziek wordt, overbodig bent, niet meer in het plaatje past, etc..... Want dan heeft de ene medewerker (in loondienst) een heleboel rechten, en je "collega" (ZZP'er) is de klos
« Laatst bewerkt op: zaterdag 29 november 2014, 02:13 door Planner »

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Werken met oud&nieuw?
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 29 november 2014, 02:07 »
Het zal inderdaad de factor overleven wel zijn. Verder geen werk kunnen krijgen en daarom maar tegen vergoeding van onkosten aan het werk. Idioot en het verziekt denk ik een hele markt.

Inderdaad

En je eigen tarief krijg je na het aanbieden van je diensten tegen zo'n laag tarief ook maar moeilijk hoger.

En als je vanaf dag 1 je kosten, risiso's e.d. goed berekend en op basis daarvan zelf je tarief bepaald, dan kom je niet aan de bak omdat andere ZZP'ers belachelijke tarieven rekenen en/of mogelijke klanten jou gaan zeggen hoeveel zij vinden dat je "standaard" gaat verdienen omdat "jouw kosten natuurlijk lager zijn"....

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: Werken met oud&nieuw?
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 29 november 2014, 06:39 »
Uiteindelijk is het gewoon een spelletje vraag en aanbod. Als ik zie welke tarieven er bij 'ons' af en toe worden neer gelegd door zzp'ers dan is 26,5 euro een behoorlijk bedrag. Bedragen als 20/21 euro per uur zie ik regelmatig voorbij komen. Ondanks deze lage prijzen doen wij, na nare ervaringen in het verleden, geen zaken met zzp'ers.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Werken met oud&nieuw?
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 29 november 2014, 11:57 »
Uiteindelijk is het gewoon een spelletje vraag en aanbod.

Inderdaad, alleen wordt het "spel" oneerlijk gepeeld.

Als ik zie welke tarieven er bij 'ons' af en toe worden neer gelegd door zzp'ers dan is 26,5 euro een behoorlijk bedrag. Bedragen als 20/21 euro per uur zie ik regelmatig voorbij komen.

Want als een echt bedrijf een bedrag van 21 euro per uur neer zou leggen, dan weet je de inhurende partij toch ook dat het foute boel is, omdat  een bedrijf zich voor die prijs nooit aan de CAO kan houden! Maar een ZZP'er die zo'n bedrag neerlegt, daar gaat men dan wel gewoon mee in zee, maar een beetje ondernemer kan toch ook zo berekenen dat ook een ZZP'er voor die prijs geen normaal inkomen heeft.

Ondanks deze lage prijzen doen wij, na nare ervaringen in het verleden, geen zaken met zzp'ers.

Het is een kip en ei verhaal, noem het vraag en aanbod. Als jullie ZZP'ers willen hebben die alleen maar lekker goedkoop zijn, dan is het niet zo verwonderlijk dat je nare ervaringen hebt. Het probleem is dat de echte serieuze ZZP'er, die de zaken wel goed voor mekaar wil hebben, de risico's goed inschat en een prijs neerlegt waardoor hij/zij wel een normaal inkomen zou hebben, (bijna) niet aan de bak komen omdat inhuurpartijen dat te veel vinden kosten.

Dat zijn in mijn beleving de enige ZZP'ers die je het stempel "bedrijf" op zou mogen plakken, maar die komen niet aan de bak, want bedrijven willen namelijk geen zaken doen met dure "bedrijven", maar die willen goedkope "werknemers" hebben. Uiteindelijk blijkt goedkoop dan duurkoop te zijn.

Het probleem in deze branche is dat het uiteindelijk vooral om de kwantiteit, en al lang niet meer om de kwaliteit gaat. Het gaat er gewoon om dat er zoveel mogelijk poppetjes voor de laagste prijs weggezet kunnen worden. Een werknemer die wat langer in dienst is die wordt al snel te duur, omdat opdrachtgevers alleen daar niet voor willen betalen. En dan krijg je dus een situatie dat bedrijven zich niet meer aan de CAO gaan houden en dat er schijnconstructies bedacht gaan worden zoals bijvoorveeld het inhuren van ZZP'ers:

maar als ware word je als personeel ingezet bij een bedrijf. Alleen de verloning is anders.... Maar op moment dat je aan het werk bent voor een ander bedrijf, ben je in principe gewoon een medewerker die werkzaamheden uitvoert.

Dat is dus precies het kenmerk van een schijnconstructie