Auteur Topic: Evaluatie nieuweCAO -Belevingsonderzoek  (gelezen 3743 keer)


Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Re: Evaluatie nieuweCAO -Belevingsonderzoek
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 31 oktober 2014, 23:32 »
Kwantitatief onderzoek: In dit onderzoek wordt de inkomensontwikkeling van 2500 beveiligers
gedurende een periode van bijna 2 jaar gevolgd. Van deze beveiligers wordt iedere
loonperiode gekeken welke toeslagen zij hebben verdiend. Dit onderzoek is al februari 2013
van start gegaan. Zo wordt het gemiddelde inkomen voor en na de aanpassing van de CAO in
kaart gebracht en wordt onderzocht of de nieuwe regels kostenneutraal zijn.


Hieruit begrijp ik dat na februari 2015 het onderzoek over de kostenneutraliteit kan worden afgerond, voor de eerste keer dat ik dat ergens lees.
Is ook ergens bekend hoe men deze groep van 2500 beveiligers heeft geselecteerd?
Ik vind 2500 statistisch gezien een erg grote steekproef, maar ja , hoe groter, hoe betrouwbaarder zou je zeggen.


Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Evaluatie nieuweCAO -Belevingsonderzoek
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 19 november 2014, 18:55 »
Hieruit begrijp ik dat na februari 2015 het onderzoek over de kostenneutraliteit kan worden afgerond, voor de eerste keer dat ik dat ergens lees.

Er staat dat het onderzoek "bijna 2 jaar" duurt, het zou dus voor februari 2015 klaar moeten zijn. En inderdaad, je leest er (zoals gewoonlijk) weinig over. Ik kan mij echter herinneren dat de Unie de uitslag van de evaluatie eind oktober had verwacht. Ik moest even zoeken, maar ik heb gevonden waar dat staat:

https://www.facebook.com/VakbondvanBeveiligers/posts/674015439343413?comment_id=674020219342935&offset=0&total_comments=48

We zijn inmiddels dus al weer een maand later dan de genoemde datum, maar helaas, de uitslag is er nog steeds niet, en er wordt nog steeds geen woord gerept over het moment waarop de evaluatie naar buiten komt....

Ik kan mij overigens ook herinneren dat de reden die genoemd werd, dat het zo lang duurt, was dat men minimaal een heel jaar wilde monitoren van de nieuwe systematiek. Op zich lijkt dat een logisch argument, alleen is het dan niet net zo logisch dat voor de nulmeting ook een heel jaar gemeten moet worden?