Auteur Topic: Particuliere Onderzoeker  (gelezen 6647 keer)

serialchiller

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Particuliere Onderzoeker
« Gepost op: dinsdag 14 oktober 2014, 13:49 »
Hallo allemaal!

Op dit moment ben ik sinds kort klaar met de opleiding Beveiliger 2.
Ben vanaf vorig week met de vakopleiding ''Particuliere Onderzoeker'' begonnen
Ik vraag me af of er recherchebureau's zijn waar je je ervaring op kan doen.
Ik kan echter niks vinden op internet, ik weet dat er niet veel vraag naar is (volgens de vacature sites)
maar wilde het tussendoor doen omdat het mij interessant lijk.
Op wat voor niveau is Particuliere Onderzoeker eigenlijk? Op Ecabo zag ik dat het gelijkstond aan MBO4 en op NTI zag ik dat het vergelijkbaar is met MBO2..

Ik hoor het graag!  :-\ :)

Libo

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 96
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Particuliere Onderzoeker
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 14 oktober 2014, 15:05 »
Particulier onderzoeker is geen mbo-opleiding meer en het is daarom lastig aan te geven welk niveau het is. Het is qua moeilijkheid ongeveer niveau 4, maar het is een smallere opleiding dan mbo; er zit bijv. geen Nederlands en rekenen in. Daarnaast is er geen stage meer nodig. Ik denk dat je zeker HAVO-niveau moet hebben om dit beroep goed uit te kunnen voeren.
Werkervaring opdoen als je nog geen diploma hebt kan alleen met tijdelijke gele pas en die krijg je alleen als een bedrijf een keurmerk heeft van de Nederlandse veiligheidsbranche.

serialchiller

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Particuliere Onderzoeker
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 16 oktober 2014, 14:09 »
Klopt, sinds 2010 is het een vakopleiding geworden
maar volgens ECABO is de niveau vergelijkbaar met mbo4 los van de vakken burgerschap, nl, rek en engels.
Net als bij guardacademy vragen ze tenminste een mbo3 niveau voordat je met de opleiding po
kan beginnen.

''Werkervaring opdoen als je nog geen diploma hebt kan alleen met tijdelijke gele pas en die krijg je alleen als een bedrijf een keurmerk heeft van de Nederlandse veiligheidsbranche.''

Dus het is wel mogelijk om werkervaring te doen? Ik denk dat het wel beter is geweest als ze het gewoon op een MBO opleiding hadden gelaten want dan kun je stage lopen en meer ervaring op doen.

Libo

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 96
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Particuliere Onderzoeker
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 16 oktober 2014, 16:04 »
Het was juist niet uitvoerbaar in het mbo (daar stond ie trouwens op niveau 1, omdat ie drempelloos moest zijn) omdat er nauwelijks bedrijven stagiairs wilden hebben. En dus kon bijna niemand zijn opleiding afmaken en werden en constructies bedacht die de stage moesten vervangen. Niet goed dus.

In de Rpbr staat onder welke voorwaarden je een tijdelijke gele pas kunt krijgen. http://wetten.overheid.nl/BWBR0010256/2/Artikel10/geldigheidsdatum_16-10-2014 (artikel 10 lid 3)

serialchiller

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Particuliere Onderzoeker
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 18 oktober 2014, 09:22 »
Oh ok duidelijk!

Ik zal er even naar kijken.

Bedankt! :)