Auteur Topic: contracten...  (gelezen 4148 keer)

V'tje

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
contracten...
« Gepost op: donderdag 28 augustus 2014, 19:59 »
Een nieuwe collega kwam van detentie omdat dat centrum gesloten werd.
Gelukkig kon hij binnen hetzelfde beveiligings bedrijf, maar een ander object aan het werk.
Of hij dan snel een nieuw contract kon tekenen (met minder uren) want dan kon het inwerken op de nieuwe locatie zo snel mogelijk beginnen.
Collega blij dat hij aan het werk kon blijven, tekent en vraagt zich nu af of dat wel klopt want hij had al een contract, met meer uren, binnen hetzelfde bedrijf?
Kan dit nog terug gedraaid worden of is dit een gevalletje "moet je maar beter opletten?"


Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Re: contracten...
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 30 augustus 2014, 02:34 »
De vraag is denk ik of het bedrijf verplicht was hem in dienst te houden. Was er voor een bepaalde groep bij het UWV ontslag aangevraagd en was dit voor hem goedgekeurd, dan mag hij blij zijn met ieder contract.

Was het  bedrijf verplicht hem ander werk aan te bieden, omdat ze nog voldoende arbeidsplaatsen hebben dan had hij zijn contract moeten behouden.
Dit zeg ik zonder de context te kennen, dus allemaal onder voorbehoud.

V'tje

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
Re: contracten...
« Reactie #2 Gepost op: maandag 1 september 2014, 00:18 »
Ik denk dat het 1e aan de orde is.
Zover ik weet is voor die detentie collega's collectief ontslag aangevraagd.
Apollo op Schiphol werd in diezelfde tijd opgeheven en de profile ging naar een ander bedrijf. Dus genoeg plaatsen waren er zeker niet.
Maar dan zou hij eventueel nog een aanvullende uitkering op zijn salaris kunnen krijgen.
Althans, dat was nog niet zo lang geleden mogelijk als ik zaken niet door elkaar haal.

En dus...

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 134
  • Beveiligen is een vak!
    • Bekijk profiel
Re: contracten...
« Reactie #3 Gepost op: maandag 1 september 2014, 01:26 »
Als je het antwoord al weet, waarom stel je de vraag dan?

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: contracten...
« Reactie #4 Gepost op: maandag 1 september 2014, 11:44 »
Citaat
De vraag is denk ik of het bedrijf verplicht was hem in dienst te houden. Was er voor een bepaalde groep bij het UWV ontslag aangevraagd en was dit voor hem goedgekeurd, dan mag hij blij zijn met ieder contract.

Dit kan pas gedaan worden op moment dat het bedrijf aan kan tonen een bepaalde periode(weet het termijn niet meer) dat het verlies draait en niet meer rendabel is om bepaalde personeelsleden te behouden.

Dan word er gekeken hoeveel oproepkrachten etc er zijn die er als eerste uit zouden kunnen.. Als dat allemaal niet meer mogelijk is word er gekeken naar men~sen met contracten voor bepaalde tijd, bijv een jaar contract.. En als daar niks meer te halen is worden de vaste contractanten eruit gegooid. Maar voordat hier goedkeuring voor is, ben je weken, soms wel maanden verder. Dit is geen traject van een paar dagen. Daarom hebben de meeste bedrijven allemaal oproepcontracten om er makkelijker van af te komen!

Dus voordat je een nieuw contract tekent zou ik persoonlijk eerst alle stukken willen inzien die laten zien dat die situatie zich ook echt afspeelt....

Citaat
Was het  bedrijf verplicht hem ander werk aan te bieden, omdat ze nog voldoende arbeidsplaatsen hebben dan had hij zijn contract moeten behouden.
Dit zeg ik zonder de context te kennen, dus allemaal onder voorbehoud.

Ook al heeft het bedrijf beperkte arbeidsplaatsen, maar is het nog wel een gezond bedrijf. Dan moet hij worden afgekocht of hij blijft gewoon lekker betaald thuiszitten... Het is niet zo makkelijk om iemand er maar zo uit te gooien!