Auteur Topic: AS610 buitensirene aansluiten op ATS4000  (gelezen 4672 keer)

Jaco

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 35
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
AS610 buitensirene aansluiten op ATS4000
« Gepost op: dinsdag 26 augustus 2014, 17:31 »
Hallo allemaal,

Ik heb al lange tijd een AS610/AS630 buitensirene liggen maar voorzag problemen met het aansluiten, hierdoor was ik er nog niet aan begonnen.

Het lijkt erop dat ik een vooruitziende blik heb gehad, want ik krijg er geen leven in.

Volgens mij zit ie goed aangesloten:
- een 4K7weerstand over STRB+ en STRB-
- een 1Kweerstand over EXT-S+ en EXT-S-
- aansluiting1(beacon) van de sirene verbonden met STRB- van de centrale
- Aansluiting2(siren) van de sirene verbonden met EXT-S- van de centrale
- Aansluiting3(12Volt) van de sirene verbonden met EXT-S+ van de centrale
- Aansluiting4(0V) van de sirene verbonden met AUX- van de central
- Aansluiting5 heb ik voor de test niet aan gesloten
- Aansluiting6 heb ik voor de test niet aan gesloten

Zijn er nog instellingen welke ik in het panel moet doen, of moet ik wellicht één of meerdere draadbruggen op de AS610 doorknippen?

Jaco

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 35
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: AS610 buitensirene aansluiten op ATS4000
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 26 augustus 2014, 19:01 »
Nog even een update;
Ik ben er zojuist achter gekomen dat, als ik draad1(beacon) of draad2(siren) op de AS610 loskoppel, dan direct respectievelijk de flitser of de sirene geactiveerd wordt. Na het vastzetten stopt het betreffende signaal direct weer.

Wanneer ik de betreffende uitgang test en ik meet tussen STRB+ en STRB-, dan meet ik 12volt als de zijn ingeschakeld en 1volt als ze zijn uitgeschakeld. Als ik meet tussen AXT-S+ en EXT-S- dan gebeurt hetzelfde. De uitgangen afzonderlijk lijken dus wel goed, maar in combinatie met de AS610 functioneert het niet.

Jaco

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 35
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: AS610 buitensirene aansluiten op ATS4000
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 26 augustus 2014, 20:11 »
Ik ben er uit......
Voor een eventuele volgende bezoeker, welke hetzelfde probleem heeft, post ik hierbij de oplossing.;

Standaard 'out of the box' worden de flitser en de sirene geactiveerd wanneer de betreffende ingang op de AS610 (1 voor de flister en 2 voor de sirene) “floating”(zwevend) is. Wanneer deze dus hoog(+/-12Volt) of laag(+/-0Volt) is zal het betreffende signaal niet worden ingeschakeld.
Door draadbrug J6 door te knippen zal de flitser worden ingeschakeld wanneer de betreffende ingang zwevend of 0Volt is. Dit zelfde geldt voor de sirene, hier moet echter J4 voor doorgeknipt worden.