Auteur Topic: relais unit op Ademco 4140 XMPT/2  (gelezen 3004 keer)

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
relais unit op Ademco 4140 XMPT/2
« Gepost op: vrijdag 22 augustus 2014, 21:49 »
Ik weet het, het is al een oudje maar werkt nog steeds en de klant wil nog niet alle 2 draads detectoren (56 stuks) gaan vervangen.
Ik moet dus op een Ademco 4140 XMPT/2 een relais laten schakelen zodra er nog een groep open staat.
Dus een 4204 relais module gepakt en geprogrammeerd.
Helaas kent deze niet de functie "gereed" of "niet gereed" dus een zone vertraagd relais 1 laten schakelen, een zone direct relais 2, een zone folow relais 3 en 230v weg relais 4
Op zich werkt het allemaal prima maar gooi ik een groep open dan klapt het relais pas 30 sec later om en dat is veel te laat.
Sluit de groep weer dan duurt het zelfs 1 minuut voordat het relais weer afvalt en dat is dus ook veel te lang.
Maar ik zie nergens de mogelijkheid om deze vertraging er uit te halen.
Pak ik een 120 dan werkt alles met hetzelfde relais module wel prima dus het moet ergens in de centrale zitten, maar wie weet waar?

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Biba

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Trigion
  • Functie: Service Monteur
Re: relais unit op Ademco 4140 XMPT/2
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 23 augustus 2014, 12:39 »
Ik heb nog wel de programmeer bladen van een 4120 xm liggen, ik week niet of je daarme geholpen ben?

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: relais unit op Ademco 4140 XMPT/2
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 23 augustus 2014, 13:48 »
Dank voor je aanbod, maar programmering en software heb ik wel.
Ik moet alleen weten waarom die vertraging er in zit en hoe ik die uit kan zetten omdat bij de 120 die er niet in zit.
Ik heb de 120 ook al vergeleken qua instellingen met de XMPT/2 maar zie daar ook geen grote verschillen in naast dat het bij de 120 wat overzichtelijker is.
Ben ook al met de zonelijsten gaan werken maar dan ook hetzelfde resultaat.

Kan nog eens proberen om een andere xmpt/2 te pakken die al wel in het Nederlands is.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.