Auteur Topic: Grijze pas  (gelezen 4954 keer)

W.v.k

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Grijze pas
« Gepost op: dinsdag 12 augustus 2014, 14:28 »
Beste leden,

Ik heb een vraag. Wanneer kan een organisatie nu precies een grijze pas aanvragen? Ik weet dat dit kan wanneer men in het bezit is van het diploma MBO beveiliger niveau 2 maar ik heb ook ergens wat voorbij zien komen over een beveiligingscertificaat (en wat houdt dit certificaat in en hoe krijg ik er een?)

Info over mij:
Ik doe de MBO opleiding beveiliger niveau 2 bij het LOI. Ik heb inmiddels mijn stage afgerond en heb eind september praktijk examens bij het SVPB. Hiernaast zit ik in het laatste jaar van de HBO opleiding Integrale Veiligheidskunde. Mijn probleem: het LOI wil dat ik verplicht de vakken Nederlands en rekenen doe om mijn MBO diploma te krijgen, ik ben echter ook al tevreden met een certificaat; zolang er maar een grijze pas kan worden aangevraagd. Het LOI zegt echter geen deelcertificaten te willen geven (ook al zijn deze van het SVPB) zolang ik die vakken Nederlands en rekenen e.d. niet afrond. Heeft iemand hier info over of weet iemand waar ik hiermee terecht kan?


Mvg,

Wesley

W.v.k

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Grijze pas
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 12 augustus 2014, 14:55 »
Ik heb het antwoord zojuist zelf gevonden:
Het certificaat volstaat niet om een grijze pas aan te vragen.

Het SVPB diploma beveiliger (de twee theorie vakken en de praktijkexamens) is pas geldig als ik ook het MBO diploma heb gehaald.

Dan heb ik een volgende vraag, en misschien klinkt het alsof ik aan het zeuren ben maar:
Moet ik echt als HBO student de vakken Nederlands en rekenen e.d. afronden bij het LOI om als beveiliger te werk te gaan. Is een propedeutisch certificaat van een hogeschool niet genoeg bewijs dat ik over het juiste werk- en denkvermogen beschik?


Mvg,

Wesley

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.364
    • Bekijk profiel
Re: Grijze pas
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 12 augustus 2014, 16:09 »
Als HBO student was het wellicht ook handig geweest om dit VOORAF te onderzoeken?

Kijk eens op

http://www.platformbeveiliging.nl/site/vragen/?nodeid=1281&rasterid=1516