Auteur Topic: Verlof + 20 Tijdvakken  (gelezen 4435 keer)

joepie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 152
    • Bekijk profiel
Verlof + 20 Tijdvakken
« Gepost op: dinsdag 12 augustus 2014, 05:22 »
Enige tijd geleden heb ik een verlofdag aangevraagd, deze is goedgekeurd. Nu zie ik op mijn nieuwe rooster dat er naast die verlofdag ook 20 tijdvakken zijn ingevuld.

Horen er in dit geval dan niet 19 tijdvakken op mijn rooster te staan? Nu lijkt het erop dat ik verlof heb op een vrije-dag.

Guard Dog

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 92
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Verlof + 20 Tijdvakken
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 12 augustus 2014, 08:09 »
Dit heb ik ook al regelmatig mee gemaakt, je vraagt verlof maar op een andere dag word je weer ingepland. En als je het meld dan word er niets mee gedaan, en vooral nu niet in de vakantie periode. Dus als je verlof wil en dus een dag minder wilt werken, dan word je op een andere vrijedag weer ingepland, en kost het je dus een verlof dag. En dan word er ook nog niet eens verschuivingstoeslag betaald, wat dus wel moet, perslot van rekening was het je vrijedag. Daarbij komt het ook steeds vaker voor dat je niet aan je uren komt en dus meer min uren opbouwd.

R.S

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 56
  • Cave quid dicis, quando et cui
    • Bekijk profiel
Re: Verlof + 20 Tijdvakken
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 12 augustus 2014, 09:01 »
Dit is inderdaad mogelijk.

Wat ik echter meemaak is dat ondanks verlofdag dat er tevens een tijdvlak staat op dezelfde dag.
Betekend dus wel 20 tijdvlakken maar 19 dagen werken tijdvlak in dit geval word dan niet gebruikt.

joepie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 152
    • Bekijk profiel
Re: Verlof + 20 Tijdvakken
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 14 augustus 2014, 17:04 »
Begrijp ik uit jullie verhalen dat dit gewoon mag?

Ronald

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Re: Verlof + 20 Tijdvakken
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 15 augustus 2014, 13:04 »
Er van uitgaande dat je een groeimodel contract heb, dient het rooster uit 20 tijdvakken en 8 "vrije dagen" te bestaan.
Wanneer je een verlof (vakantiedag) heb goedgekeurd gekregen blijven er nog 19 tijdvakken over en 8 vrije dagen, dat is conform CAO PB

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Verlof + 20 Tijdvakken
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 15 augustus 2014, 13:22 »
Wanneer je een verlof (vakantiedag) heb goedgekeurd gekregen blijven er nog 19 tijdvakken over en 8 vrije dagen, dat is conform CAO PB

Dat klinkt logisch, alleen WAAR staat dat in de CAO?