Auteur Topic: Opties van bewegingsdetectoren  (gelezen 4459 keer)

Anton

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: student
Opties van bewegingsdetectoren
« Gepost op: zondag 10 augustus 2014, 20:41 »
Hallo

We willen in onze woning een eenvoudig alarmsysteem plaatsen. Hiervoor ben ik op zoek naar bewegingsdetectoren met verschillende 'opties'. Zo zou ik graag een melder hebben die huisdiervriendelijk is maar wel gebruik maakt van zowel PIR als radar.
Ik vind momenteel enkel bij bosch een detector die al deze eigenschappen heeft. Zijn er nog merken die een dergelijke melder leveren ? Ik zou namelijk voor deze bosch melder vanaf 100 euro per stuk betalen en dit vind ik wat aan de hoge kant.

Alvast bedankt !
Anton.

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Opties van bewegingsdetectoren
« Reactie #1 Gepost op: zondag 10 augustus 2014, 21:25 »
Kijk hier eens.
Nog meer te vinden op die site.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.105
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Opties van bewegingsdetectoren
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 13 augustus 2014, 15:36 »
Ik vraag me af waarom u in en woning een detector wilt gaan plaatsen die zowel passief als radar in zich heeft.
Dit soort detectoren worden normaal gesproken alleen in ruimtes toegepast waarbij je storingen kunt verwachten door sterke luchtstromingen, sterk wisselende temperaturen enz. en dat kom je in een woning toch niet vaak tegen.
Daarbij ben ik niet zo'n fan van radar in een woning want er wordt dan wel gezegd dat het niet schadelijk is voor de gezondheid maar toch het zend voortdurend een signaal uit wat ook dwars door het lichaam gaat. Er zijn wel meer apparaten die dat doen denk aan je GSM, het draadloze internet enz. maar naar mijn mening is toch hoe minder hoe beter.
Dan zijn er wel combimelders waarbij de radar als het systeem uit staat ook uit staat maar die zijn vaak weer duurder en dan is ook zeer eenvoudig te zien wanneer het systeem aan of uit staat.

Maak je echter gebruik van een goede detector dan is in een woning een combimelder ook totaal overbodig en kun je gewoon volstaan met een PIR detector welke niets uitzend of straalt maar alleen maar ontvangt waarbij de huisdieren (mits niet te groot) vrij rond kunnen blijven lopen en er toch een betrouwbare detectie mogelijk is.

suc6

Gerrit

Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Anton

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: student
Re: Opties van bewegingsdetectoren
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 14 augustus 2014, 21:05 »
Kijk hier eens.
Nog meer te vinden op die site.

Bedankt voor de link ! Hier staan er idd enkele die voldoen ;)
Zal de kwaliteit hiervan vergelijkbaar zijn met bosch ? Ik hoor altijd dat duurder beter is maar ik verwacht een nihil verschil...

Anton

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: student
Re: Opties van bewegingsdetectoren
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 14 augustus 2014, 21:12 »
Ik vraag me af waarom u in en woning een detector wilt gaan plaatsen die zowel passief als radar in zich heeft.
Dit soort detectoren worden normaal gesproken alleen in ruimtes toegepast waarbij je storingen kunt verwachten door sterke luchtstromingen, sterk wisselende temperaturen enz. en dat kom je in een woning toch niet vaak tegen.
Daarbij ben ik niet zo'n fan van radar in een woning want er wordt dan wel gezegd dat het niet schadelijk is voor de gezondheid maar toch het zend voortdurend een signaal uit wat ook dwars door het lichaam gaat. Er zijn wel meer apparaten die dat doen denk aan je GSM, het draadloze internet enz. maar naar mijn mening is toch hoe minder hoe beter.
Dan zijn er wel combimelders waarbij de radar als het systeem uit staat ook uit staat maar die zijn vaak weer duurder en dan is ook zeer eenvoudig te zien wanneer het systeem aan of uit staat.

Maak je echter gebruik van een goede detector dan is in een woning een combimelder ook totaal overbodig en kun je gewoon volstaan met een PIR detector welke niets uitzend of straalt maar alleen maar ontvangt waarbij de huisdieren (mits niet te groot) vrij rond kunnen blijven lopen en er toch een betrouwbare detectie mogelijk is.

suc6

Gerrit

Gerrit,

Bedankt voor de reactie !

Omdat we een bestaande woning hebben en niet voor een draadloos systeem willen gaan zijn de plaatsen waar we zonder veel boren een detector kunnen plaatsen beperkt. Als ik bovendien de plaatsingsvoorwaarden van de pir-detectoren lees zie ik niet veel mogelijkheden meer, de detectoren zijn altijd wel gericht op een raam of een radiator of iets dergelijks. En omdat we maar een paar detectoren kunnen plaatsen wil ik wel een snelle reactie en hoge betrouwbaarheid.
Ik ben er door uw uitleg echter wel van overtuigd dat radar wat overdreven is in een woning.
U schrijft ook "Maak je echter gebruik van een goede detector..." Zou u mij een voorbeeld kunnen geven van een goede detector ?

Anton