Auteur Topic: doormelding ats advanced  (gelezen 8911 keer)

gravis01

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
doormelding ats advanced
« Gepost op: woensdag 23 juli 2014, 20:29 »
Hallo,

ik heb het volgende voor:
elke week stuurt het inbraaksysteem een sms om te controleren als de lijn werkt.
Deze sms wordt verstuurd via een ats7310 gsm module.
Na 10 weken werkt de doormelding niet meer.
centrale resetten is de oplossing.
Dit is nu al voor de 2e keer voorgevallen
wat zou het probleem precies zijn?
Is telenet (volgens verbruik) niet geschikt voor inbraakcentrale?
Het bereik is wel goed.
Of dient het systeem te worden geflasht? Deze is nu versie mr.0019.0019.0052

Alvast bedankt.

pinokkio

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 69
  • Better be safe than sorry
    • Bekijk profiel
Re: doormelding ats advanced
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 24 juli 2014, 09:16 »
Is het een prepaid kaart ?, en hoe verstuur jij elke week een SMS ?
Doe je dat door de testmelding op een week te zetten of via tegoed controle om de 7 dagen ?

En die versie ken ik niet
Het is 12.12.52
of 19.19.85

Maar beter sowieso beter om te flashen naar de nieuwste versie 0123
Hoorde van mijn werkvoorbereider dat er ook een nieuwe 0128 is, maar staat nog niet op de UTC site.....

Len

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 30
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: doormelding ats advanced
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 24 juli 2014, 17:29 »
V023.023.0123 is de laatste versie en staat gewoon op de UTC site. Welke firmware versie is de 7310?

gravis01

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
Re: doormelding ats advanced
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 24 juli 2014, 18:57 »
Het is inderdaad 0019.0019.0085...
De firmware van de ats7310 is me niet bekend..
De 7310 is wel veel later aangekocht dan de centrale..
Ik ga ze upgraden.. Ik vind het vreemd dat het meestal werkt en plots niet meer.

De testmeldingen worden wekelijks automatisch verstuurd via een abonnement..

Gr

Ad Vanced

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 91
    • Bekijk profiel
Re: doormelding ats advanced
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 24 juli 2014, 22:37 »
V023.023.0123 is de laatste versie......

Volgens een mail die ik deze week kreeg, is er al een 024.024.0128

On topic:

Kijk even welke versie gsm kiezer je hebt, versie 1.07 kan een fout in zitten.

gravis01

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
Re: doormelding ats advanced
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 24 juli 2014, 22:57 »
Waar kan ik precies zien welke fw versie de ats7310 heeft? Ergens op de printplaat?
En hoe wordt deze geupgrade naar een recente versie? Op de supportsite van utc vind ik daar geen tools voor precies...

Alvast bedankt voor de info!

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: doormelding ats advanced
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 25 juli 2014, 19:30 »
Ik dacht dat je ergens in het menu voor de gsm kiezer het bereik en versie nummer kunt zien etc.

gravis01

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
Re: doormelding ats advanced
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 26 juli 2014, 00:36 »
Ik zie in het menu dat ik V1.07 heb...
Zou dat de oorzaak zijn van het probleem?

Ken

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 75
  • De referentie in beveiliging
    • Bekijk profiel
    • Varel Alarm NV
  • Bedrijf: Varel Alarm NV
  • Functie: Installatie verantwoordelijke
Re: doormelding ats advanced
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 26 juli 2014, 14:37 »
Er zijn problemen gekend met de ATS7310 met met versie 1.07 en datumcode hoger dan 13165.
Flashen is niet mogelijk, enkel inruilen voor een ATS7310 met versie 1.08.

In de release notes voor versie 23.23.123 staat ook iets ivm functionaliteitsproblemen met de ATS7310 maar hier staat specifiek bij dat het voor de GPRS functionaliteit is.


@gravis01,

Moet je de centrale telkens echt resettten of enkel opnieuw opstarten?
Heb je al eens geprobeerd om enkel de ATS7310 te herstarten?

gravis01

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
Re: doormelding ats advanced
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 26 juli 2014, 16:27 »
De eerst keer heb ik de simkaart verwijderd en terug geplaatst is...
Daarna heb ik de centrale even spanningsloos geplaatst voor het zekere...

De tweede keer was ik het gsm netwerk aan het scannen en na een tweede scan kreeg ik  een sms..

Waar kan ik de datumcode vinden? De verpakking is al weggegooid en op de printplaat vind ik het niet meteen.. In de menuopties vind ik het niet meteen terug

Ik heb nu de firmware geflashed naar versie 0024.0024.xxx
Hopelijk is dit de oplossing.
Ook de antenne is verplaatst naar een beter bereik.
Via de menuopties heb ik manueel het netwerk vastgelegd ipv dat deze automatisch een connectie maakt...

Dit probleem is nu voor de tweede keer voorgevallen op 4 maanden tijd..

Zou utc dit eventueel kunnen oplossen met een firmware update voor het moederbord?
Of eventueel met een nieuwe firmware en software om de ats7310 zelf te flashen.
Om de ats7310 al meteen vervangen, daar wil ik nog even mee wachten.

« Laatst bewerkt op: zaterdag 26 juli 2014, 16:30 door gravis01 »

Ken

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 75
  • De referentie in beveiliging
    • Bekijk profiel
    • Varel Alarm NV
  • Bedrijf: Varel Alarm NV
  • Functie: Installatie verantwoordelijke
Re: doormelding ats advanced
« Reactie #10 Gepost op: maandag 28 juli 2014, 16:46 »
De datumcode staat op de achterkant.

De ATS7310 is niet te flashen, paneelversie 23.23.123 of hoger is OK.

Ik dacht dat UTC de "slechte" 7310 modules gratis omruilt.