Auteur Topic: Aansluiten Glasbreukmelder Honeywell  (gelezen 6685 keer)

RichardCS

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 40
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Aansluiten Glasbreukmelder Honeywell
« Gepost op: woensdag 16 juli 2014, 19:24 »
Het volgende,
Ik heb een glasbreukmelder aangeschaft voor de Galaxy gd-48, nu de vraag hoe sluit ik deze aan.
In de handleiding van de glasbreukmelder staan verschillende methoden, welke wordt als standaard gebruikt?
Er zijn in de melder 6 aders nodig, aansluiten van de melder wil wel, maar waar sluit ik deze precies aan in de centrale?
Hierbij de link van de installatiehandleiding met de verschillende aansluitmogelijkheden:
http://www.beveiligingsproductenwebshop.nl/files/12134/editor/files/inst_honfg1625tas.pdf

Groeten,
Richard

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Aansluiten Glasbreukmelder Honeywell
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 16 juli 2014, 20:05 »
Geen van de 4 is geschikt voor jou en 4 aders waren voldoende geweest.
Het belangrijkste wat je moet weten is hoe een ccs weet wanneer er een alarm of sabotage melding is, dit doe je dmv weerstanden, snap je het principe kun je bijna ieder detectie middel correct aansluiten.

Het middelste plaatje heeft betrekking erop, weerstanden zijn van andere waardes.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Aansluiten Glasbreukmelder Honeywell
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 16 juli 2014, 20:55 »
Waarom zou die melder niet geshikt zijn als ik vragen mag? Misschien zie ik iets niet wat jij wel ziet..

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Aansluiten Glasbreukmelder Honeywell
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 16 juli 2014, 20:56 »
Waarom zou die melder niet geshikt zijn als ik vragen mag? Misschien zie ik iets niet wat jij wel ziet..
? Je ziet me nergens zeggen dat deze melder niet geschikt is, ik zeg dat van de vier aansluitschema's er niet een duidelijke bijzit welke TS kan gebruiken om op zijn ccs te zetten (als ccs newbie)....of hij moet 2 zones willen opofferen.
« Laatst bewerkt op: woensdag 16 juli 2014, 20:59 door Atomic »

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Aansluiten Glasbreukmelder Honeywell
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 16 juli 2014, 21:05 »
Ow zo, dacht al..  Hij kan het afkijken bij een pir, kan niet missen alleen het inregelen....
 
Na installatie laten opleveren door erkend installateur

RichardCS

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 40
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aansluiten Glasbreukmelder Honeywell
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 19 juli 2014, 17:50 »
Geen van de 4 is geschikt voor jou en 4 aders waren voldoende geweest.
Het belangrijkste wat je moet weten is hoe een ccs weet wanneer er een alarm of sabotage melding is, dit doe je dmv weerstanden, snap je het principe kun je bijna ieder detectie middel correct aansluiten.

Het middelste plaatje heeft betrekking erop, weerstanden zijn van andere waardes.
(Klik om afbeelding weer te geven.)

Bedankt, het is gelukt hoor, gewoon op dezelfde manier aansluiten als een pir dus. Maar waarom staat het dan zo ingewikkeld in die beschrijving. 6 aders terwijl het ook met 4 kan.

Ik blijf een Aritech toch makkelijker vinden kwa installatie. En de installatiehandleiding is hiervan ook duidelijker. Bij de Galaxy heb ik ook een gigantisch dik boek, maar eigenlijk staat er niets in heb ik het idee.

omekees

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 144
    • Bekijk profiel
Re: Aansluiten Glasbreukmelder Honeywell
« Reactie #6 Gepost op: maandag 21 juli 2014, 20:41 »
Heb je dan een glasbreukmeldertester ? zeker je huissleutels.

RichardCS

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 40
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aansluiten Glasbreukmelder Honeywell
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 23 juli 2014, 23:02 »
Heb je dan een glasbreukmeldertester ? zeker je huissleutels.

Ik heb geen tester, maar bedankt voor de tip Omekees. De sleutels werken erg goed.  ;)