Auteur Topic: Jablotron OASIS JA-80V maakt geen verbinding naar gsmlink  (gelezen 6130 keer)

vix

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Jablotron OASIS JA-80V maakt geen verbinding naar gsmlink
« Gepost op: zondag 13 juli 2014, 18:03 »
Dag allen,

vandaag wilde ik mijn OASIS JA-80V herconfigureren via gsmlink.cz, maar ik krijg steevast de boodschap dat het apparaat sinds gisteren middag niet meer heeft gecommuniceerd met gsmlink.
Ik heb in service mode en LAN-relogin gestart (935) en opnieuw laten registreren bij gsmlink (913).
Bij inloggen op gsmlink.cz krijg ik echter nog steeds dezelfde melding.
Heeft iemand een idee wat ik nog meer zou kunnen proberen? Of is er een storing bij gsmlink zelf?


Floris

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Jablotron OASIS JA-80V maakt geen verbinding naar gsmlink
« Reactie #1 Gepost op: maandag 14 juli 2014, 14:43 »
Na de vervanging van mijn lan module kreeg ik dit ook. Ik heb in de router (Fritzbox) mijn Jablotron als een een exposed host moeten opnemen. Voorheen had ik slechts enkele TCP poorten open. Check ook even of je in je eigen router "wake on lan" kunt aanzetten.

Voor 95% werkt dit nu bij mij. Af en toe, als ik een tijd al niet heb ingelogd, heb ik nog steeds problemen om de Jablotron via GSMLink te benaderen. Vaak werkt het dan pas weer na enkele uren. Dit lijkt gewoon een belemmering aan de kant van GSMLink. Het is jammer dat de lan module zo'n gesloten systeem is waardoor er ook geen aanbod is van bijvoorbeeld iPhone of Android apps.

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Jablotron OASIS JA-80V maakt geen verbinding naar gsmlink
« Reactie #2 Gepost op: maandag 14 juli 2014, 16:40 »
Ik ben zelf sterk voorstander van de gsm module. Met gsm krijg je preciezere alarm-meldingen, technische alarmverificatie (sms per zone) en je kunt met een app bedienen.

Check ook hier eens: http://www.credexalarmsystems.eu/nl/blog/gsm-alarmsysteem/

MvG

Floris

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Jablotron OASIS JA-80V maakt geen verbinding naar gsmlink
« Reactie #3 Gepost op: maandag 14 juli 2014, 20:30 »
Met gsm krijg je preciezere alarm-meldingen, technische alarmverificatie (sms per zone) en je kunt met een app bedienen.
Allemaal functionaliteit die Jablotron ook via lan zou kunnen aanbieden (i.p.v. sms mail berichten). Een Internet verbinding biedt an sich veel meer mogelijkheden. Ik begrijp het dus serieus niet waarom dit verschil er is en in stand wordt gehouden door Jablotron.

GSM heeft wel het voordeel dat het minder gevoelig is voor stroomstoringen. Mijn Internetapparatuur zit weliswaar op een UPS maar de wijkcentrale ligt er bij een redelijke stroomstoring ook uit. Alleen een backup via een 3G dongle biedt dan soelaas.