Auteur Topic: Wat mag ik wel/niet met SVH horecaportier  (gelezen 17600 keer)

jolanda1989

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Wat mag ik wel/niet met SVH horecaportier
« Gepost op: maandag 2 juni 2014, 13:27 »
Hallo allemaal,

Binnenkort heb ik examen SVH horecaportier.
Nou is mijn vraag, mag ik met dit diploma ook staan als ESO op evenementen?
En als ik slaag, waar kan ik dan mijn pas ophalen, en welke kleur zal deze hebben?

Groetjes Jolanda

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Wat mag ik wel/niet met SVH horecaportier
« Reactie #1 Gepost op: maandag 2 juni 2014, 14:05 »
Nou is mijn vraag, mag ik met dit diploma ook staan als ESO op evenementen?

Nee

En als ik slaag, waar kan ik dan mijn pas ophalen, en welke kleur zal deze hebben?

Je kan geen pas afhalen. Een pas wordt aangevraagd door de beveiligingsorganisatie waar jij voor gaat werken. Met die pas mag jij alleen maar werken voor die organisatie. Ga je ergens anders werken, dan krijg jij daar weer een nieuwe pas (eventueel kan jij dus meerdere passen tegelijk hebben), ga jij uit dienst dan dien jij de pas weer bij de organisatie in te leveren.

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Wat mag ik wel/niet met SVH horecaportier
« Reactie #2 Gepost op: maandag 2 juni 2014, 15:41 »
de kleur van je pas zal blauw zijn. het betreft immers een pas met een beperking.
Zoals planner an aangeeft zal jouw werkgever deze aanvragen voor je en dien je deze na einde dienstverband weer in te leveren bij de werkgever. de Pas wordt uitgegeven door de politie.

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Wat mag ik wel/niet met SVH horecaportier
« Reactie #3 Gepost op: maandag 2 juni 2014, 19:34 »
Hallo allemaal,

Binnenkort heb ik examen SVH horecaportier.
Nou is mijn vraag, mag ik met dit diploma ook staan als ESO op evenementen?
En als ik slaag, waar kan ik dan mijn pas ophalen, en welke kleur zal deze hebben?

Groetjes Jolanda

De naam zegt het al he, horecaportier... Dit is dan ook het enige wat je als werkzaamheden mag verrichten.

jolanda1989

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Wat mag ik wel/niet met SVH horecaportier
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 3 juni 2014, 08:47 »
Ja maar omdat evenementen ook onder horeca vallen dacht ik dat dat er misschien ook onder zou vallen.

Maar iig bedankt voor jullie reacties en antwoorden:)

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Wat mag ik wel/niet met SVH horecaportier
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 3 juni 2014, 10:15 »
Ja maar omdat evenementen ook onder horeca vallen dacht ik dat dat er misschien ook onder zou vallen.

Maar iig bedankt voor jullie reacties en antwoorden:)

Evenementen vallen dus niet onder horeca, vandaar ook het verschil in opleiding!!!

jolanda1989

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Wat mag ik wel/niet met SVH horecaportier
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 3 juni 2014, 12:37 »
Oke, maar hoe kan het dan dat ik mensen ken, die alleen horecaportiers papieren hebben en toch op evenementen staan hier in de buurt? Denk dan aan tent feesten in de zomer maanden enzo...
Of vallen zulke feesten weer niet onder evenementen?

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Wat mag ik wel/niet met SVH horecaportier
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 3 juni 2014, 13:17 »
Oke, maar hoe kan het dan dat ik mensen ken, die alleen horecaportiers papieren hebben en toch op evenementen staan hier in de buurt? Denk dan aan tent feesten in de zomer maanden enzo...
Of vallen zulke feesten weer niet onder evenementen?

Dan zijn ze aan het werk zonder de juiste pas.
Je ziet het wel vaker dat het gebeurt, alleen is het niet correct.

Als je Eso hebt, dan mag je alleen op evenementen werken.

Heb je horecabeveiliging, mag je alleen in horecazaken werken, dus ook niet een tent die buiten bij de kroeg zou staan.


Kris

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 27
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • KNB security
  • Bedrijf: KNB Security Int. Services
  • Functie: Algemeen directeur
Re: Wat mag ik wel/niet met SVH horecaportier
« Reactie #8 Gepost op: maandag 30 juni 2014, 16:13 »
Oke, maar hoe kan het dan dat ik mensen ken, die alleen horecaportiers papieren hebben en toch op evenementen staan hier in de buurt? Denk dan aan tent feesten in de zomer maanden enzo...
Of vallen zulke feesten weer niet onder evenementen?


helaas zien we dat steeds vaker gebeuren zo zie ook wel eens Eso mensen die op objecten zitten dit mag gewoon niet. ga gewoon als je de kans krijgt voor een beveiliger 2 diploma leren en halen is het meteen opgelost

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Wat mag ik wel/niet met SVH horecaportier
« Reactie #9 Gepost op: maandag 30 juni 2014, 16:34 »
helaas zien we dat steeds vaker gebeuren zo zie ook wel eens

En wat doe jij dan?

Kris

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 27
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • KNB security
  • Bedrijf: KNB Security Int. Services
  • Functie: Algemeen directeur
Re: Wat mag ik wel/niet met SVH horecaportier
« Reactie #10 Gepost op: maandag 30 juni 2014, 16:50 »
En wat doe jij dan?


Het enige wat we kunnen BW op de hoogte stellen en de persoon en bedrijf aangeven.

wanneer het een klus van ons betreft mag meneer rechtsomkeer naar huis als ik moet inhuren voor een goede beveiliger en dit adhoc moet gebeuren zal de rekening naar de inhuur partij gaan.

wij maken overigens zelf alleen gebruik van beveiligers 2 ( dit hebben wij ook duidelijk afgesproken met onze samenwerkingspartijen) en nemen zelf ook geen eso of portiers in dienst met deze diploma's.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Wat mag ik wel/niet met SVH horecaportier
« Reactie #11 Gepost op: maandag 30 juni 2014, 18:53 »
Het enige wat we kunnen BW op de hoogte stellen en de persoon en bedrijf aangeven.

En wat doet BW er dan mee?

Kris

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 27
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • KNB security
  • Bedrijf: KNB Security Int. Services
  • Functie: Algemeen directeur
Re: Wat mag ik wel/niet met SVH horecaportier
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 1 juli 2014, 09:44 »
En wat doet BW er dan mee?


Goede vraag daar krijgen we geen terugkoppeling van. Het is al heel wat dat ze het opnemen aangezien we er eerst medewerkers hadden die riepen ga maar naar justis en die stuurde je weer terug naar BW

HDRG Beveiliging

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
    • HDRG Beveiliging
Re: Wat mag ik wel/niet met SVH horecaportier
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 1 juli 2014, 10:07 »
Het enige wat we kunnen BW op de hoogte stellen en de persoon en bedrijf aangeven.

wanneer het een klus van ons betreft mag meneer rechtsomkeer naar huis als ik moet inhuren voor een goede beveiliger en dit adhoc moet gebeuren zal de rekening naar de inhuur partij gaan.

wij maken overigens zelf alleen gebruik van beveiligers 2 ( dit hebben wij ook duidelijk afgesproken met onze samenwerkingspartijen) en nemen zelf ook geen eso of portiers in dienst met deze diploma's.

Maar als jij gaat inhuren dan vraag je toch vooraf wel welk persoon (of personen) er komt werken en doe je vooraf een pas-check?

Als wij inhuren bij een samenwerkingspartij dan vragen we vooraf altijd wie er komt werken en of het bedrijf even een kopie grijze pas wil mailen. (Mochten we die van de betreffende persoon nog niet hebben) Ik wil er namelijk niet op locatie nog eens achter komen dat iemand enkel een verkeerde pas bezit.


Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Wat mag ik wel/niet met SVH horecaportier
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 1 juli 2014, 10:34 »
Het komt echter ook weleens voor dat er gewoon iemand anders gestuurd wordt, want de aangemelde medewerkers, was ziek, ergens anders nodig, moest met spoed vrij hebben en er was geen tijd meer om dit vooraf te overleggen. Zelf een keer een pas van een ander bij hebben is al eens voorgekomen.

We kennen de smoesjes, maar na 1 keer zo'n geintje en het leveren van iemand met een verkeerde pas of zelfs zonder pas nemen we afscheid van elkaar. Zo hebben we een mooi lijstje hier liggen van bedrijven die ons kunstjes hebben geflikt en we dus nooit meer zaken mee zullen doen.

Dus vooraf checken doen we ook, maar ter plaatse checken moet je sowieso ook nog altijd doen.

Maar terugkomend op wat je wel en niet mag met je opleiding Horecaportier. Je mag aan de deur staan als horecaportier, verder niets.  :)