Auteur Topic: De Unie Security en CNV Beveiliging ledendag 3 juni  (gelezen 10069 keer)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
De Unie Security en CNV Beveiliging ledendag 3 juni
« Gepost op: maandag 26 mei 2014, 01:26 »
http://www.uniesecurity.nl/nieuws/articletype/articleview/articleid/28384/de-unie-security-en-cnv-beveiliging-ledendag-3-juni

Ik ben heel benieuwd wat de opkomst zal zijn?

Er zijn in ieder geval 2 sprekers die volgens mij heel interessant zijn:

Aad de Vries Directeur van Seris Group Nederland, Voorzitter van de delegatie van werkgevers bij het cao-overleg

Dit is de kans om eens rechtstreeks met een (belangrijke) vertegenwoordiger van de werkgevers te spreken

Bart Goudoever Adviseur werkzaam bij Syntro

Ik ben heel benieuwd naar de stand van zaken mbt tot de evaluatie....
« Laatst bewerkt op: maandag 26 mei 2014, 01:29 door Planner »

socrates

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 49
  • CNV Kaderlid
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: SECURITAS
Re: De Unie Security en CNV Beveiliging ledendag 3 juni
« Reactie #1 Gepost op: maandag 26 mei 2014, 11:57 »
Ik ben benieuwd en zal zeker gaan.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: De Unie Security en CNV Beveiliging ledendag 3 juni
« Reactie #2 Gepost op: maandag 26 mei 2014, 15:17 »
Van kaderleden verwacht ik eigenlijk niet anders dat deze naar een dergelijk bijeenkomst gaan. Ik ben vooral benieuwd naar de opkomst van de overige leden. Gezien (het gebrek aan) reacties ben ik bang dat er vooral kaderleden en bestuurders zullen zitten.

Maar goed, dat hoeft de kaderleden natuurlijk niet te beletten om eens een aantal kritisch vragen te stellen, en vooral door te vragen wanneer iets niet duidelijk is.

Interessant vraag voor bijvoorbeeld de voorzitter van de werkgevers en de bondsbestuurders, als die er toch allebei zijn, is "waarom er elke keer pas over een nieuwe CAO nagedacht en/of gepraat gaat worden wanneer deze bijna is verlopen, terwijl het verleden heeft laten zien dat de meningen zeer uiteen lopen en her zeer moeilijk zo niet onmogelijk is om tot een akkoord te komen, laat staan dat er snel een akkoord is? Als je dat weet, dan ga je toch niet een paar maanden van te voren pas beginnen? En als je dan eindelijk een akkoord hebt, waarom dan slechts voor 1 jaar, zodat je weet dat je eigenlijk meteen de volgende maand al weer zou moeten beginnen voor de volgende ronde? En zeker nu, de CAO loopt af, de evaluatie is nog niet klaar, dus ik kan mij niet voorstellen waarover je nu toch gaat onderhandelen?

En voor Syntro, Die moeten nu toch wel een idee hebben in welke richting de evaluatie neigt? En als dat neigt naar de conclusie dat de nieuwe CAO NIET kostenneutraal is, hoe gaat er dan gecompenseerd worden, en hoe lang denken de CAO partners daarvoor nodig te hebben?

En zo kan ik nog wel veel meer vragen bedenken...

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 739
    • Bekijk profiel
Re: De Unie Security en CNV Beveiliging ledendag 3 juni
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 28 mei 2014, 02:38 »
http://www.uniesecurity.nl/nieuws/articletype/articleview/articleid/28384/de-unie-security-en-cnv-beveiliging-ledendag-3-juni

Ik ben heel benieuwd wat de opkomst zal zijn?

Er zijn in ieder geval 2 sprekers die volgens mij heel interessant zijn:

Aad de Vries Directeur van Seris Group Nederland, Voorzitter van de delegatie van werkgevers bij het cao-overleg

Dit is de kans om eens rechtstreeks met een (belangrijke) vertegenwoordiger van de werkgevers te spreken

Bart Goudoever Adviseur werkzaam bij Syntro

Ik ben heel benieuwd naar de stand van zaken mbt tot de evaluatie....

Hmm Aad de Vries, oud-directeur van CSU, die ging met een vette handdruk weg toen CSU door Trigion werd overgenomen op 1-1-2010. Glad mannetje.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: De Unie Security en CNV Beveiliging ledendag 3 juni
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 28 mei 2014, 03:30 »
Glad mannetje.

Reden te meer om hem eens te ontmoeten. Maar ja, je moet natuurlijk wel weten waar het over gaat als je met "gladde mannetjes" de discussie aangaat, en ik ben bang dat de (kader)leden niet "glad" genoeg zijn om hem van repliek te dienen....

Overigens zijn dergelijke kwalificaties nu niet echt handig als je met iemand een dialoog aan wil gaan! Je kan het wel denken, maar om het uit te spreken werkt volgens mij alleen maar tegendraads....

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 739
    • Bekijk profiel
Re: De Unie Security en CNV Beveiliging ledendag 3 juni
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 29 mei 2014, 05:47 »
Reden te meer om hem eens te ontmoeten. Maar ja, je moet natuurlijk wel weten waar het over gaat als je met "gladde mannetjes" de discussie aangaat, en ik ben bang dat de (kader)leden niet "glad" genoeg zijn om hem van repliek te dienen....

Overigens zijn dergelijke kwalificaties nu niet echt handig als je met iemand een dialoog aan wil gaan! Je kan het wel denken, maar om het uit te spreken werkt volgens mij alleen maar tegendraads....

Dossier kennis is een goed begin. Jij heb redelijk gedegen kennis, iets voor jou om het gesprek met De Vries aan te gaan?

Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Re: De Unie Security en CNV Beveiliging ledendag 3 juni
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 30 mei 2014, 01:31 »
Maar goed, dat hoeft de kaderleden natuurlijk niet te beletten om eens een aantal kritisch vragen te stellen, en vooral door te vragen wanneer iets niet duidelijk is.

Kaderleden stellen geen kritische vragen, dat hebben ze bij de vorige CAO onderhandelingen ook niet gedaan. Het was een goede CAO en tijdens de bijeenkomsten zou worden uitgelegd waarom het een goede CAO was. Hoe vaak hebben we dat niet op deze site van ze gehoord en dan kwam je met je met je argumenten en op de bijeenkomsten zou het worden uitgelegd waarom het een goede CAO was?

Zelf heb ik als voormalig lid vele kritische vragen gesteld, waar niets mee werd gedaan.

Toch hoop ik dat er bij de kaderleden en ook het bestuur van de bonden het besef is gegroeid dat er wat moet veranderen. Je kunt leden bijvoorbeeld ook eens een vragenlijst sturen, hoe ze over bepaalde zaken denken en daar iets mee doen, kortom de leden meer betrekken bij de CAO.
Je kunt niet zeggen dat als leden niet betrokken zijn, dat dat hun schuld is (hetzelfde wat geldt voor betrokkenheid bij de politiek), nee je moet je als bond afvragen wat je daar aan kunt doen.

 



« Laatst bewerkt op: vrijdag 30 mei 2014, 01:43 door Pieter Baan »

Theo van Veen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
  • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
    • Bekijk profiel
    • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
  • Bedrijf: Scorpion Advies
  • Functie: beveiliger - verkeersregelaar
Re: De Unie Security en CNV Beveiliging ledendag 3 juni
« Reactie #7 Gepost op: zondag 1 juni 2014, 06:53 »

Zelf heb ik als voormalig lid vele kritische vragen gesteld, waar niets mee werd gedaan.

Toch hoop ik dat er bij de kaderleden en ook het bestuur van de bonden het besef is gegroeid dat er wat moet veranderen.

Je kunt niet zeggen dat als leden niet betrokken zijn, dat dat hun schuld is (hetzelfde wat geldt voor betrokkenheid bij de politiek), nee je moet je als bond afvragen wat je daar aan kunt doen.

Ik sluit me hierbij graag aan..  Vooral het gedeelte "kritische vragen  waar niets mee gedaan werd".
BLG's bij de diverse bonden zijn loze kreten omdat "leden met jarenlange vakbondservaring het voor het zeggen hebben en nieuw geluid niet wordt gehoord / wordt geaccepteerd".

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: De Unie Security en CNV Beveiliging ledendag 3 juni
« Reactie #8 Gepost op: maandag 2 juni 2014, 13:49 »
Dossier kennis is een goed begin. Jij heb redelijk gedegen kennis, iets voor jou om het gesprek met De Vries aan te gaan?

Lijkt me wel een aardig idee. Maar ik heb al verschillende keren aangeboden om langs te komen, maar behoudens een uitnodiging bij een kadervergadering van de Unie, en een daaruit voorvloeiende afspraak bij Syntro, waar ik zelf keer op keer aan herinnerd heb alvorens deze afspraak daadwerkelijk invulling had gekregen, is het daar tot nu toe bij gebleven.......

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: De Unie Security en CNV Beveiliging ledendag 3 juni
« Reactie #9 Gepost op: maandag 2 juni 2014, 13:50 »
Ik sluit me hierbij graag aan..  Vooral het gedeelte "kritische vragen  waar niets mee gedaan werd".
BLG's bij de diverse bonden zijn loze kreten omdat "leden met jarenlange vakbondservaring het voor het zeggen hebben en nieuw geluid niet wordt gehoord / wordt geaccepteerd".

Mag ik hieruit concluderen dat jij inmiddels weer kaderlid af bent?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: De Unie Security en CNV Beveiliging ledendag 3 juni
« Reactie #10 Gepost op: maandag 2 juni 2014, 13:53 »
Je kunt leden bijvoorbeeld ook eens een vragenlijst sturen, hoe ze over bepaalde zaken denken en daar iets mee doen, kortom de leden meer betrekken bij de CAO.

En de leden van de bonden, die echt betrokken willen zijn, kunnen natuurlijk ook gewoon naar die bijeenkomst gaan, waar ALLE betrokken partijen die bij de onderhandelingen betrokken zijn aanwezig zijn. Als je het er zo mee oneens bent en/of zoveel kritiek hebt op de gang van zaken de afgelopen jaren, dan is dit de kans om aan al deze partijen je ongenoegen over de gang van zaken kenbaar te maken....

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: De Unie Security en CNV Beveiliging ledendag 3 juni
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 4 juni 2014, 22:28 »
Als ik de foto bekijk, dan was de opkomst behoorlijk

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=632340873510870&set=a.497488693662756.1073741825.130712280340401&type=1

Nu ben ik alleen benieuwd naar wat daar allemaal gezegd is, en vooral ook, welke vragen er gesteld zijn?

Overigens valt mij op dat het nu opeens een KADERledendag genoemd wordt....

Theo van Veen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
  • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
    • Bekijk profiel
    • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
  • Bedrijf: Scorpion Advies
  • Functie: beveiliger - verkeersregelaar
Re: De Unie Security en CNV Beveiliging ledendag 3 juni
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 7 juni 2014, 07:10 »
Als ik de foto bekijk, dan was de opkomst behoorlijk

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=632340873510870&set=a.497488693662756.1073741825.130712280340401&type=1

Nu ben ik alleen benieuwd naar wat daar allemaal gezegd is, en vooral ook, welke vragen er gesteld zijn?

Overigens valt mij op dat het nu opeens een KADERledendag genoemd wordt....

Ben ook erg benieuwd naar wat men te vertellen had EN welke vragen er zijn gesteld.
EN wellicht nog belangrijker / relevanter:  welke antwoorden er zijn gegeven.