Auteur Topic: Max 4 lezer galaxy geeft melding hoge weerstand  (gelezen 4954 keer)

maus

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Max 4 lezer galaxy geeft melding hoge weerstand
« Gepost op: maandag 21 april 2014, 11:22 »
Hi mensen, bij een klant van ons werkt een galaxy 500 systeem met een 4tal max 3 lezers. Sinds 1 lezer vervangen is door een max 4 lezer geeft het systeem bij uitgeschakelde toestand een melding "storing"
op het display. Bij ingeschakeld systeem genereert deze een inbraakalarm. Op het display geeft deze dan geregeld de tekst" max lezer hoge weerstand."

Mijn vraag is : wat kan hiervan de oorzaak zijn? ik neem aan dat de opvolgende max 4 lezer die de max 3 vervangt er gewoon op kan? Tijdens installatie waren er geen problemen. Heb ook eens gehoord dat je de weerstandsinstellingen kunt verhogen zodat de melding wegblijft.

ik ben erg benieuwd, de klant wordt een beetje ziek van het systeem.

vriendelijke groet

maurice


michaelversteeg

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 173
    • Bekijk profiel
Re: Max 4 lezer galaxy geeft melding hoge weerstand
« Reactie #1 Gepost op: maandag 21 april 2014, 18:05 »
Probeer eens door de nieuwe max 4 lezer op een andere lus te zetten, ik heb het ook weleens gehad.

Daarna geen gezeur meer gehad.

gr mike




maus

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Max 4 lezer galaxy geeft melding hoge weerstand
« Reactie #2 Gepost op: maandag 21 april 2014, 19:26 »
Hoi Mike
fijn voor de  vlotte reactie!!  dus volgens jouw ervaring kan je hem bv op communicatielijn 4 zetten als deze nu op bv communicatielijn 1 staat?  Dit lijkt me wel een goed idee,

maar waar de melding vandaan komt van die hoge weerstand is moeilijk te verklaren?

ik ga dit in ieder geval zeker proberen!!

dank je wel

groet  maurice

maus

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Max 4 lezer galaxy geeft melding hoge weerstand
« Reactie #3 Gepost op: maandag 21 april 2014, 19:40 »
Hoi Michael, betreffende de communicatiebus van de max lezer:  dien ik de lezer ergens van een  RIO af te halen of kan de bestaande bekabeling gewoon aangesloten blijven.

vr groet maurice

Digiguard

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Eerst Denken -> Dan Doen !
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service & onderhouds-monteur
Re: Max 4 lezer galaxy geeft melding hoge weerstand
« Reactie #4 Gepost op: maandag 21 april 2014, 22:15 »
Als die lezer apart naar de centrale loopt is het wisselen van buslijn niet zo lastig maar als deze achter wat rio's zit dan zal je ook alle in en uitgangen van die buslijn om moeten programmeren.


Heb je de maxlezer al eens een ander adres gegeven ?

maus

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Max 4 lezer galaxy geeft melding hoge weerstand
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 22 april 2014, 21:43 »
hoi digiguard.  ik heb de lezer 1 van de beschikbare adreesen gegeven die de galaxy geeft , maar idd zou een ander adres wel eens kunnen helpen hoop ik, het zou fijn zijn als het hiermee is opgelost, we zijn al nu zo vaak bij de klant geweest dat het wel een keer mooi is geweest.

bedankt in ieder geval voor de tip!

vr gr
maurice