Auteur Topic: Probleem - Herstarten van NX8  (gelezen 5775 keer)

emoes

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Probleem - Herstarten van NX8
« Gepost op: maandag 21 april 2014, 09:26 »
Beste Forum leden,
Ik ben in het bezit (zelf nieuw aangekocht, zo'n 5 jaar geleden)van een Networkx NX-8
Bestaande uit:
- Hoofdmodule NX8
- NX 148 Keypads (LCD) 2x
- NX 216 uitbreidings module (2x)
- NX 320 Voedingsmodule
- 2x accu
- NX-584 RS-232 gateway

Deze heb ik zelf hobbymatig aangesloten.
Nu heb ik sinds kort (na 5 jaar goed gebruik) midden in de nacht in eens een harde piep.
Dan even stil en weer een harde piep.
De piep is niet te vergelijke met b.v. het moment dat er een alarmmelding is, dan piep deze vele malen zachter. deze piep is echt hard.
Het blijkt dat tijdens de piep het display compleet weg valt, maar nog wel de tekst "Service" in het display van de NX148 komt te staan.
Vervolgens lijkt het er op dat het systeem zich compleet herstart.

Inmiddels heb ik nieuwe accu's gekocht.
Daarmee was het probleem niet verholpen.
Vervolgens heb ik de AC voeding van de voedingsmodule omgewisseld met de voeding van de hoofdmodule. Dit leekt ruim 1,5 dag goed te gaan, tot afgelopen nacht dat de piep er weer was..
Hierop de accu's maar weer los getrokken en de zekering er uit gehaald.
Omdat op het systeem ook mijn rookmelders zitten aangesloten vind ik dit nu geen veilige situatie.(staat nu dus niet aan)
Alleen weet ik de aanpak niet om het op te lossen.

Hebben jullie een idee waar ik het in kan zoeken? of is dit misschien wel een bekend probleem.
Of moet ik eens een fabrieksreset uitvoeren (ik weet overigens niet hoe)

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Alex

maus

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Probleem - Herstarten van NX8
« Reactie #1 Gepost op: maandag 21 april 2014, 11:23 »
hoi

al eens een update van de firmware uitgevoerd?

dit kan best eens helpen.

vr groet
maurice

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Probleem - Herstarten van NX8
« Reactie #2 Gepost op: maandag 21 april 2014, 11:48 »
Ik ken de NX8 niet uitgebreid genoeg om precies een antwoord te kunnen geven maar mijn 1e actie zou zijn om het geheugen van het systeem uit te gaan lezen.
Als het goed is worden daar alle storingen  in opgeslagen en kun je dus ook uitlezen wat er precies aan de hand is.

Maar als ik het zo lees dan denk ik aan een storing in de databus.
Dus dat er iets fout gaat in de transmissie tussen centrale en de overige componenten waardoor de microprocessor opnieuw op gaat starten en dit laat horen door de afwijkende piep.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Digiguard

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Eerst Denken -> Dan Doen !
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service & onderhouds-monteur
Re: Probleem - Herstarten van NX8
« Reactie #3 Gepost op: maandag 21 april 2014, 22:09 »
Als je een "service vereist" melding krijgt dan staat er in het volgende scherm "tik *2 voor info".

Wanneer je dat doet dan zou je gedetailleerde info moeten krijgen waar het probleem zich voordoet.
Een sabotage melding kan bijvoorbeeld ook zo'n melding veroorzaken.
Probeer anders eens *90 (historie) eens om te kijken wat daaruit komt.

Firmware zou ik zeker niet zomaar gaan updaten, if it aint broken : don't fix it.

remco8889

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 88
  • bespaar de ellende bel de erkende !
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: GUTS installatietechniek.
  • Functie: service engineer security
Re: Probleem - Herstarten van NX8
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 14 mei 2014, 22:48 »
Frimware update zou ik niet doen. denk dat je een data bus fout hebt. zeker als display dood is en alleen en enkel brand led knippert.. soms kan die databus een seconde weg zijn en dan volgt harde piep.

Jan van Eechoud

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 138
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: eigenaar
Re: Probleem - Herstarten van NX8
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 17 mei 2014, 14:57 »
Had dezelfde melding..., maar moest toch een ander paneel plaatsen..., probleem over.....
Mvg.

manusje

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Probleem - Herstarten van NX8
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 24 februari 2016, 10:13 »
Vaak word dit inderdaad veroorzaakt door een te lege accu die dan sluiting maakt, als je de accu dan losgooit komt het paneel weer tot leven. Is dit niet het geval dan zou in inderdaad de databus goed nalopen


Sent from my iPhone using Tapatalk